fotoshoots van auto's

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
noogy

fotoshoots van auto's

Bericht door noogy » za okt 27 2007 1:20 pm

hallo allemaal...

ik lees hier erg veel mee op het forum, maar ben vrij terughoudend om foto's te plaatsen... nu ga ik wat willekeurige pics plaatsen, om te kijken of ik daar mijn voordeel mee kan doen..

het zijn voornamelijk autofoto's aangezien dat mijn passie is...

bij voorbaat dank voor de commentaren,

gr jeroen

1)
Afbeelding
2)
Afbeelding
3)
Afbeelding
4)
Afbeelding

Lukas

Bericht door Lukas » za okt 27 2007 1:26 pm

Leuk noogy! Iemand met dezelfde interesse zo te zien :D
Ik ga nu ff naar je foto's kijken en een oordeel geven.

Lukas

Bericht door Lukas » za okt 27 2007 1:36 pm

De eerste foto vind ik goed gelukt. (Ik heb niets met Kadett's, maar zo'n dikke E is toch wel mooi soms) Dat dikke heb je goed benadrukt door vanuit deze positie een foto te nemen. Ook de weerspiegeling in het velgbed voegt iets toe, normaal kan dat als storend worden gezien.
Enige punt van kritiek is de schaduw links onder en de lichtelijk overbelichte golfplaat aan het gebouw.

De tweede: Vriendelijke eigenaar van deze Astra trouwens 8) Ik vind deze foto niet heel geslaagd. De horizon lijkt scheef te zijn, maar wat het meest stoort is de flink overbelichte flank van de Astra.
Dit zou je kunnen oplossen door een foto in RAW te maken en deze achteraf wat onderbelichten in Photoshop (Niet onderbelichten in de camera! dit geeft kwaliteit verlies bij nabewerken) of een grijsfilter te gebruiken of twee opnames waarvan je er wel een onderbelicht en deze samen te voegen in Photoshop. Ander tijdstip van de dag is ook een goede oplossing overigens ;)
Foto drie hetzelfde. De vignetering links-boven vind ik wel iets toevoegen.
Foto vier vind ik te geknutselt overkomen.

noogy

Bericht door noogy » za okt 27 2007 1:48 pm

thanx lukas, altijd leuk om dit soort dingen te lezen!

ik ga er in de toekomst eens opl letten! ik fotografeer altijd in RAW, maar heb het ff niet in de gaten gehad van die overbelichting..

gr jeroen

Lukas

Bericht door Lukas » za okt 27 2007 2:14 pm

Ah, dan kan je het relatief makkelijk corrigeren hoor ;)
Je kan het RAW bestand iets onder belichten zodat het wit wat meer naar voren komt, deze vervolgens opslaan.
Daarna het origineel gewoon bewerken zoals je altijd doet en deze dan vervolgens samenvoegen met de onderbelichte versie. Dan kom je een heel eind lijkt mij.
In Photoshop spelen met shadow / highlights kan ook uitkomst bieden, alhoewel je dan wel snel de mist in kan gaan, mijn inziens.

Toevoeging op het commentaar @ de Astra: in beide gevallen weer een goeie positie gekozen.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » za okt 27 2007 2:18 pm

Ik vind de 2e een prachtige foto. Die andere twee heb je verknald in mijn ogen door de onscherpe achtergrond bewerking. Jammer de overgangen zijn niet mooi en dat verpest nu de foto's. Die eerste had zonder die bewerking en met wat donkere hoeken net als op 2 een mooi plaat kunnen zijn.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

noogy

Bericht door noogy » za okt 27 2007 2:58 pm

thanx... hier kan ik zeker wel wat mee...

ben nu ik het zo van jullie hoor, eigenlijk ineens met jullie eens voor wat betreft die fake blur... ziet er een beetje goedkoop uit idd...

bedankt voor de opbouwende comments!

gr jeroen

Afbeelding

Afbeelding

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » za okt 27 2007 3:04 pm

Jeroen,
ben zelf nog een beginneling, dus onthoud me even van commentaar. Ik kan het echter niet nalaten om toch iets over die laatste foto te zeggen: Ik kreeg toen ik die zag een heel apart gevoel van binnen en riep meteen: EEN KOLIBRI! Dat was namelijk mijn koosnaam voor onze Calibra, die we ongeveer 10 jaar geleden hebben gehad. Een (h)eerlijke auto waar we veel plezier aan hebben beleefd.

Groet
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

noogy

Bericht door noogy » za okt 27 2007 4:05 pm

leuk verhaal!

vind calibra's leuke auto's hoor! ben zelf lid van een opelclub, dus vandaar dat ik voornamelijk opeltjes fotografeer van clubgenootjes!

gr jeroen

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » za okt 27 2007 4:17 pm

Noogy ik had je eerste foto nog niet gezien, dus ik bedoelde dat ik de derde mooi vond :) die eerste van de update is ook mooi, zo met dat gedeeltelijke zw-wit. ga zo door :)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

noogy

Bericht door noogy » za okt 27 2007 4:22 pm

thanx man, leuk om te horen dat het in de smaak valt!

volgens mij zitten hier meerdere mensen die wel iets met auto's hebben..

misschien leuk om dara een keer een topicje voor te openen of zo!

gr jeroen

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » za okt 27 2007 4:32 pm

Ga je gang, zou ik zo zeggen! Kijken of we ook 18 pagina's of meer kunnen scoren.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Lukas

Bericht door Lukas » za okt 27 2007 4:51 pm

Misschien wel meer, als het aan mij ligt :lol: 8)

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » za okt 27 2007 4:57 pm

Ook van 1 merk en 1 type en alleen al door jezelf gemaakt?
:D
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Lukas

Bericht door Lukas » za okt 27 2007 5:00 pm

Mocht je het tegen mij hebben: Mijn smaak is nogal divers. Dus van meerdere merken en meerdere types. Maar opzich zou ik het topic kunnen vullen met genoeg foto's van één merk en één type... M'n eigen autootje dan :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”