Een herfstig zonnetje kent ook grote nadelen, scherpe contrasten en in de loop van de dag veranderende lichtomstandigheden. Die bleven nu vrijwel de hele dag gelijk. In ons geval een groot voordeel!
Volgende keer wordt binnen!
Groet, Cees

Opvallend dat ik vorig weekend, met heel grauw weer, hier op de hei een mode fotoshoot zag voor een Duits modetijdschriftpaparazzi schreef:Wat mij vooral opvalt: het moest toch om de mode gaan? Zie hier vooral portretjes van het model en de nadruk ligt helemaal nergens op de kledij, laat staan dat je als potentiele koper een goede indruk van de kleding kunt krijgen.
Verder ben ik 't wel met Gert eens dat een binnenlocatie met dit sombere weer wellicht 'n stuk geschikter zou zijn geweest. Met 'n gezellig herfstzonnetje breng je op zo'n buitenlocatie wat fleur in je foto, maar daarvan is bij dit grauwe weer geen sprake.
Ook vreemd, want de hei is al 'n paar weken uitgebloeid. Maar goed, modetijdschriften zullen ongetwijfeld nog grotere fotoshoppers zijn dan ik, dus ze zullen er vast wel iets van weten te maken.chip54 schreef:Opvallend dat ik vorig weekend, met heel grauw weer, hier op de hei een mode fotoshoot zag voor een Duits modetijdschriftpaparazzi schreef:Wat mij vooral opvalt: het moest toch om de mode gaan? Zie hier vooral portretjes van het model en de nadruk ligt helemaal nergens op de kledij, laat staan dat je als potentiele koper een goede indruk van de kleding kunt krijgen.
Verder ben ik 't wel met Gert eens dat een binnenlocatie met dit sombere weer wellicht 'n stuk geschikter zou zijn geweest. Met 'n gezellig herfstzonnetje breng je op zo'n buitenlocatie wat fleur in je foto, maar daarvan is bij dit grauwe weer geen sprake.![]()
Het hangt dus gewoon van je opdracht af.
Vroeg ik ook naar, was juist de bedoeling! Ze zouden nauwelijks gaan photoshoppen!paparazzi schreef:Ook vreemd, want de hei is al 'n paar weken uitgebloeid. Maar goed, modetijdschriften zullen ongetwijfeld nog grotere fotoshoppers zijn dan ik, dus ze zullen er vast wel iets van weten te maken.chip54 schreef:Opvallend dat ik vorig weekend, met heel grauw weer, hier op de hei een mode fotoshoot zag voor een Duits modetijdschriftpaparazzi schreef:Wat mij vooral opvalt: het moest toch om de mode gaan? Zie hier vooral portretjes van het model en de nadruk ligt helemaal nergens op de kledij, laat staan dat je als potentiele koper een goede indruk van de kleding kunt krijgen.
Verder ben ik 't wel met Gert eens dat een binnenlocatie met dit sombere weer wellicht 'n stuk geschikter zou zijn geweest. Met 'n gezellig herfstzonnetje breng je op zo'n buitenlocatie wat fleur in je foto, maar daarvan is bij dit grauwe weer geen sprake.![]()
Het hangt dus gewoon van je opdracht af.
Code: Selecteer alles
De mode in deze opdracht was van ondergeschikt belang. Daarbij, we hebben natuurlijk nog niet alles laten zien Hebben ca. 600 foto's gemaakt.
Onze "opdrachtgeefster" moet kiezen.
Wat mij betreft hoef jij er ook niet warm of koud van te worden. Wij hadden in ieder geval een leuke fotoshoot en we probeerden ons te houden aan het draaiboek van de opdrachtgeefster.Opgezetfan schreef:Mmm, als ik dit zo zie ........... laat maar.
Ik blijf erbij dat ik van de tot nu toe geposte foto's niet echt warm of koud wordt.