Die Anthony Morganti is zo te zien de Bob Ross van de fotografie. Heeft niks met realiteit te maken. Ga je voor realiteit dan moet je het in de subtiele aanpassingen zoeken, niet in helemaal naar rechts of links. Koop gewoon een boek van Piet van den Eynde en werk dat van begin tot eind door.Genster schreef:Hoogllichten helemaal naaf links, schaduwen helemaal naar rechts en dan de witte- en zwarte tinten instellen mbv de alt-toets...... zegt AnthonyRobin schreef:Denk dat Rene iets te grof is geweest met de hooglichten en de schaduwen.....
LR (5) vraagje - foto Voerstreek
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: LR (5) vraagje - foto Voerstreek
-
- Clublid
- Contacteer:
Ik zal er eens over nadenken Robin.Robin schreef:Zou zelf juist al je beelden in LR gaan bewerken. En juist je Nikon beelden. LR heeft hier een profiel voor.
Heb zelf ook Cnx opzij gezet, het geeft je rust en je leert het programma veel snelle kennen...
Eind van de middag en begin van de avond "moet" ik (flink) wat plaatjes schieten met de D610. Wie weet....

-
- Clublid
- Contacteer:
Skippy schreef:Die Anthony Morganti is zo te zien de Bob Ross van de fotografie....

Ik heb het boek "Ontdek Adobe Photoshop Lightroom 5" van Pieter Dhaeze & Hans Frederiks gekocht (en gelezen), maar Bob Ross snap ik beter

-
- Clublid
- Contacteer:
Lightroom 5 ontmaskerd?Skippy schreef:Koop gewoon een boek van Piet van den Eynde en werk dat van begin tot eind door.
-
- Moderator
- Contacteer:
Lijkt mij een goede basis René. Ook als ebook te koop, direct te downloaden via bijv. Bol.
-
- Clublid
- Contacteer:
Besteld!
Wel in de ouderwetse vorm, dus ik moet even wachten tot dinsdag(avond)
Wel in de ouderwetse vorm, dus ik moet even wachten tot dinsdag(avond)

-
- Moderator
- Contacteer:
Daarmee gaat het vast lukken. Nog een tip dan, niet je Nikon beelden vergelijken met wat je in CNX bereikt maar concentreren op een goed resultaat in LR. Succes weer. Wordt vervolgd 

-
- Clublid
- Contacteer:
Bedankt Luc, ik zal vanavond eens kijken hoe het gaat.
Wordt vervolgd inderdaad
Wordt vervolgd inderdaad

-
- Clublid
- Contacteer:
Adobe Photoshop Lightroom v5 download key ook maar meteen besteld
Ik heb gelezen dat LR6 dit jaar nog komt, maar....

Ik heb gelezen dat LR6 dit jaar nog komt, maar....
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
@skippy...dit heb ik ook een hele tijd gedaan totdat je na een half jaar voor de gein dezelfde foto ook in cnx2 bewerkt.....ben je weer bij af. En ga ik weer twijfelen en ben dan nog meer foto's in lr en cnx2 gaan vergelijken en kom weer tot de conclusie dat cnx2 natuurlijker en meer pit heeft. Weet niet hoe ik dat uit moet leggen maar foto's uit lr5 blijven gewoon vlakker. Wel met meer detail maar daarom denk ik vlakker. Kan doen wat ik wil maar fotos uit cnx2 springen er meer uit doordat alle lichte delen lichter blijven. Heb ook boek van piet vd eynde en heel veel tutorials gelezen en gezien maar beste resultaat haal ik met cnx2 dan opslaan als tiff, nu behoud je de pit die cnx2 heeft en dan daarna foto in lr5 verder bewerken en krijg je een prachtig resultaat met goeie hogelichten enz.....maar ja das niet de manier natuurlijk. .. heb ook corel after shot programma, zoner, perfect photo studio en noem maar op maar cnx2 in combo met lr5 blijft het best voor mij. Wil je draadje niet overnemen hoor genster hahaha maar hier leren we van....Skippy schreef:Daarmee gaat het vast lukken. Nog een tip dan, niet je Nikon beelden vergelijken met wat je in CNX bereikt maar concentreren op een goed resultaat in LR. Succes weer. Wordt vervolgd
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
-
- Clublid
- Contacteer:
Ga gerust je gangiefie schreef:Wil je draadje niet overnemen hoor genster hahaha maar hier leren we van....

-
- Moderator
- Contacteer:
Maar blijft een feit dat hele volksstammen met Lightroom prima resultaten bereiken, ongeacht of het beelden uit een Nikon, Ricoh, Canon etc. betreft. Blijkbaar lukt dat jou niet met Lightroom, dat is jammer maar gelukkig heb je dan wel de omweg gevonden om toch je doel te bereiken.
- iefie
- Forumlid
das waar alleen een beetje omslachtig....of ik ben te kritisch (Ben zelf Drukker van beroep en zie dus alles wat niet goed is)
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
- ATOR
- Clublid
- Contacteer:
@ iefie
Als je kunt zien wat er niet goed is kun je dat toch aanpassen in LR? Dan maak je toch gewoon de "lichtere delen lichter". LR heeft alles aan boord om dat te doen. CNX2 heeft echt geen magie aan boord hoor.
Als je kunt zien wat er niet goed is kun je dat toch aanpassen in LR? Dan maak je toch gewoon de "lichtere delen lichter". LR heeft alles aan boord om dat te doen. CNX2 heeft echt geen magie aan boord hoor.
- iefie
- Forumlid
Ja dat probeer ik dan ook maar hij blijft altijd vlakker in lr dan cnx2. Ik gebruik in cnx2 ook altijd linksboven dat automatische filter effect daardoor krijgt de foto iets over zich heen waardoor hij er mooi uit popt. Filter, dan effect, dan auto drukken. Doe ik dat niet dan krijg ik de foto's wel magenoeg gelijk in lr en nx. Maar dat pop effect vind ik juist mooi.