opslag in de cloud
- Robert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: opslag in de cloud
Mijn ervaring is dat zelfs met een 100mb upload glas verbinding een cloud backup traag is.
Dat zit hem niet in de totale upload snelheid, die werd zelfs bij de cloudprovider gehaald, maar in de gebruikte synchronisatie software.
Elke dag werden alle files op mijn pc gesynchroniseerd na de eerste volledige upload.
En dat werkt(e) traag. Elke dag urenlang synchroniseren terwijl er niets veranderd was ik had er geen goed gevoel meer bij.
Nu backup ik handmatig mijn data in de cloud en dat werkt snel en overzichtelijk.
Dat zit hem niet in de totale upload snelheid, die werd zelfs bij de cloudprovider gehaald, maar in de gebruikte synchronisatie software.
Elke dag werden alle files op mijn pc gesynchroniseerd na de eerste volledige upload.
En dat werkt(e) traag. Elke dag urenlang synchroniseren terwijl er niets veranderd was ik had er geen goed gevoel meer bij.
Nu backup ik handmatig mijn data in de cloud en dat werkt snel en overzichtelijk.
groeten Robert
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Dat gevoel bekruipt mij ook wel enigszins nu..
Hoe sla je nu de data op in de cloud ?
Hoe sla je nu de data op in de cloud ?
- Robert
- Clublid
- Contacteer:
Zie http://www.clouddrive.nl/pakketten
Ik heb het abonnement backup & briefcase.
De briefcase is een map in de cloud die op de pc als een mapping in de verkenner afgebeeld wordt.
Het lijkt veel op Dropbox. De optie backup gebruik ik niet.
Ik kopieer handmatig de data die ik wil veiligstellen naar de briefcase via de verkenner.
Daartoe open ik de verkenner dubbel, links is mijn pc en rechts de cloud map.
Overigens ben ik naar mijn gevoel al lang door de 2Tb heen maar ik kan dat niet checken.
Daar wordt niet moeilijk over gedaan.
Verder heb ik puur voor het gemak (het kan ook zonder) van elke pc een image (Ghost of Clonezilla).
Die images liggen in mijn burola. Ik vind het niet nodig om die te uploaden naar de Cloud.
En mijn mac leg ik regelmatig aan een Time Machine.
Ook puur voor het gemak, het kan ook zonder.
Ik heb het abonnement backup & briefcase.
De briefcase is een map in de cloud die op de pc als een mapping in de verkenner afgebeeld wordt.
Het lijkt veel op Dropbox. De optie backup gebruik ik niet.
Ik kopieer handmatig de data die ik wil veiligstellen naar de briefcase via de verkenner.
Daartoe open ik de verkenner dubbel, links is mijn pc en rechts de cloud map.
Overigens ben ik naar mijn gevoel al lang door de 2Tb heen maar ik kan dat niet checken.
Daar wordt niet moeilijk over gedaan.
Verder heb ik puur voor het gemak (het kan ook zonder) van elke pc een image (Ghost of Clonezilla).
Die images liggen in mijn burola. Ik vind het niet nodig om die te uploaden naar de Cloud.
En mijn mac leg ik regelmatig aan een Time Machine.
Ook puur voor het gemak, het kan ook zonder.
groeten Robert
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
ik ben gestopt met livedrive. Ineens ging de prijs omhoog. Gekke Amerikanen
Sinds enige weken nu Stack. Servers in Nederland en een versleutelde verbinding.
!000 GB opslag, kosten : geen. Eenmaal een goede synchronisatie instellen, klaar is je backup
Upload van al mijn foto's ging probleemloos, 600GB stond er binnen 3 dagen op (30Mbit upload). Downloads gingen probleemloos
Stack werkt via 'invites'. Moest 2 maanden wachten voordat ik de activeringscode ontvangen had.
ennuh, ook makkelijk
weergave van raw /nef formaat in je browser is mogelijk.
Sinds enige weken nu Stack. Servers in Nederland en een versleutelde verbinding.
!000 GB opslag, kosten : geen. Eenmaal een goede synchronisatie instellen, klaar is je backup
Upload van al mijn foto's ging probleemloos, 600GB stond er binnen 3 dagen op (30Mbit upload). Downloads gingen probleemloos
Stack werkt via 'invites'. Moest 2 maanden wachten voordat ik de activeringscode ontvangen had.
ennuh, ook makkelijk
weergave van raw /nef formaat in je browser is mogelijk.
- Robert
- Clublid
- Contacteer:
Worden grote bestanden zoals filmbestanden goed geupload?
Ik ben ook op zoek naar wat anders.
Ik ben ook op zoek naar wat anders.
groeten Robert
- John'47
- Forumlid
Stack is perfect
Overigens heb ik ook smugmug en dat is ook prima en meer op foto's ingericht
Overigens heb ik ook smugmug en dat is ook prima en meer op foto's ingericht
Nikon D810, Sony RX1R II.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Geen probleem met grote files
Max upload tot nu is een bestand van 6Gb.
Max upload tot nu is een bestand van 6Gb.
- John'47
- Forumlid
Op mijn Stack heb ik pano's staan die zijn samengesteld uit een minstens 15 foto's uit een D810
Je zet zo'n bestand in je Stack-map van een computer en binnen een paar minuten staat het gesynchroniseerd in de cloud en op al je hardware waarop je je Stack-app hebt staan
Je zet zo'n bestand in je Stack-map van een computer en binnen een paar minuten staat het gesynchroniseerd in de cloud en op al je hardware waarop je je Stack-app hebt staan
Nikon D810, Sony RX1R II.
Ik heb ook een Stack account en het werkt idd prima. Ben nu mijn foto's aan het uploaden, duurt een dag of twee 
Ook mooi dat het Webdav ondersteunt, dus gewoon als netwerkschijf te benaderen in verkenner: https://www.transip.nl/vragen/753-mijn- ... egen-mijn/

Ook mooi dat het Webdav ondersteunt, dus gewoon als netwerkschijf te benaderen in verkenner: https://www.transip.nl/vragen/753-mijn- ... egen-mijn/
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nog steeds goede ervaringen met Stack?
Hebben jullie daarnaast de fysieke foto's op eigen harde schijven? Externe of iets dergelijks?
Ik wil ook even een "systeem" gaan aanmaken.
Hebben jullie daarnaast de fysieke foto's op eigen harde schijven? Externe of iets dergelijks?
Ik wil ook even een "systeem" gaan aanmaken.
- gerardschouw
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik gebruik ook STack en ben er zeer tevreden over.
-
- Forumlid
Oké. Net aangemeld. Even afwachten wanneer ik me kan gaan aanmelden.
- Robert
- Clublid
- Contacteer:
Ik gebruik Stack inmiddels ook naar tevredenheid. In het verleden, bij een andere (betaalde) Cloud opslag was ik plotseling alle data kwijt.Mer schreef: Hebben jullie daarnaast de fysieke foto's op eigen harde schijven? Externe of iets dergelijks?
En kreeg via de helpdesk het bericht; we maken wel even een nieuw account aan. Ik bewaar dus alles ook thuis op een externe harddisk (meerdere schijven zelfs).
groeten Robert
-
- Forumlid
Inderdaad, ga het ook zo regelen.
2 externe harde schijven voor gebruik + backup.
Dan ga ik Stack gebruiken als offsite backup.
Is meer dan voldoende voor nu.
Mocht het te weinig zijn / worden (totaal 1 TB) zal ik tegen die tijd met een 3e externe werken en die buitenshuis bewaren.
Zag 4 TB voor 105,-
2 externe harde schijven voor gebruik + backup.
Dan ga ik Stack gebruiken als offsite backup.
Is meer dan voldoende voor nu.
Mocht het te weinig zijn / worden (totaal 1 TB) zal ik tegen die tijd met een 3e externe werken en die buitenshuis bewaren.
Zag 4 TB voor 105,-