Ervaringen met de 1V3 ?
Ervaringen met de 1V3 ?
Zijn er hier al mensen met ervaring met de nieuwe 1V3 ?
En hoe werkt de EVF (indien je die hebt) ?
Graag zou ik ze horen.
En hoe werkt de EVF (indien je die hebt) ?
Graag zou ik ze horen.
Re: Ervaringen met de 1V3 ?
JaJa,
Hoe is de EVF? Voor mij ook prioriteit.
Ik heb destijds Nikon om die reden laten vallen.
Hoe is de EVF? Voor mij ook prioriteit.
Ik heb destijds Nikon om die reden laten vallen.
Willem.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik vraag me af er één verkocht is in Nederland. De 1-serie is niet populair en de V3 plus EVF is veel te hoog geprijsd.
- jantom
- Clublid
1V1:
Het systeem valt erg tegen. Een heel gedoe ook om er foto's mee te maken als er een paraattas omheen zit.
Over het instelwieltje wil ik het al helemaal niet hebben... En die electronische zoeker... die geeft vaak verrassingen die ik niet als aangenaam kan bestempelen.
Volgens Nikon een intelligent systeem waar goed is over nagedacht... ik denk dat er in dat traject veel verkeerd gegaan is. Dom-dom-dom.
Maar ik houd het spul maar.
Het systeem valt erg tegen. Een heel gedoe ook om er foto's mee te maken als er een paraattas omheen zit.
Over het instelwieltje wil ik het al helemaal niet hebben... En die electronische zoeker... die geeft vaak verrassingen die ik niet als aangenaam kan bestempelen.
Volgens Nikon een intelligent systeem waar goed is over nagedacht... ik denk dat er in dat traject veel verkeerd gegaan is. Dom-dom-dom.
Maar ik houd het spul maar.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Ik ben zeer tevreden met mijn V1's waar ik ze voor gekocht heb, het fotograferen van vogels en als compacte set op zonnige vakanties.
En de bediening vind ik juist top, de meeste instellingen gaan direct en de enkele zaken die ik in het menu moet instellen zijn snel gevonden en aangepast (en dat wieltje kun je eenvoudig vastzetten als je dat wilt, ik check het altijd even voor ik ga fotograferen, is nu routine, de vertraging van de zoeker is soms inderdaad irritant).
En met name de 18.5/1.8 en 6.7-13 zijn topobjectiefjes, die ik samen met de 30-110 en het SB-N5 flitsertje in een heel klein tasje heb zitten.
Maar smaken verschillen en ik weet dat ik hier op het forum een zeer kleine minderheid van tevreden Nikon 1 shooters vertegenwoordig.
Maar de prijs/kwaliteitsverhouding is scheef als je nieuw koopt, dat heb ik dus niet gedaan en zal ik dus ook niet met de V3 doen.
En het nadeel van de V3 vind ik dat je een aparte EVF hebt en niet een ingebouwde.
En de bediening vind ik juist top, de meeste instellingen gaan direct en de enkele zaken die ik in het menu moet instellen zijn snel gevonden en aangepast (en dat wieltje kun je eenvoudig vastzetten als je dat wilt, ik check het altijd even voor ik ga fotograferen, is nu routine, de vertraging van de zoeker is soms inderdaad irritant).
En met name de 18.5/1.8 en 6.7-13 zijn topobjectiefjes, die ik samen met de 30-110 en het SB-N5 flitsertje in een heel klein tasje heb zitten.
Maar smaken verschillen en ik weet dat ik hier op het forum een zeer kleine minderheid van tevreden Nikon 1 shooters vertegenwoordig.
Maar de prijs/kwaliteitsverhouding is scheef als je nieuw koopt, dat heb ik dus niet gedaan en zal ik dus ook niet met de V3 doen.
En het nadeel van de V3 vind ik dat je een aparte EVF hebt en niet een ingebouwde.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- Ed Post
- Clublid
Ook ik heb sedert twee maanden een Nikon 1 V1 met de 10-30mm en ben er best wel positief over.
Hij is mee geweest op vakantie en ja, ik miste de flitser wel.
Inmiddels opgelost door de aanschaf van een SB-N7 wat een erg handig flitsertje is.
Ook hier even opletten dat hij als invulflits wordt gebruikt, dus geen automatische iso-waardes gebruiken want anders heb je een flitsfoto met als iso 3200...
Deze week ook de 10mm mogen ontvangen. Is ook een erg mooi lensje.
Ik vind het een erg mooi systeem, maar wel náást mijn reflexen.
En als het niet populair is heeft dat alleen maar een gunstig effect op de prijzen.
Hij is mee geweest op vakantie en ja, ik miste de flitser wel.
Inmiddels opgelost door de aanschaf van een SB-N7 wat een erg handig flitsertje is.
Ook hier even opletten dat hij als invulflits wordt gebruikt, dus geen automatische iso-waardes gebruiken want anders heb je een flitsfoto met als iso 3200...
Deze week ook de 10mm mogen ontvangen. Is ook een erg mooi lensje.
Ik vind het een erg mooi systeem, maar wel náást mijn reflexen.
En als het niet populair is heeft dat alleen maar een gunstig effect op de prijzen.

Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
- jantom
- Clublid
Best aardig die verschillende reacties.
Maar -Ed- als het niet goed verkocht wordt dan stopt de productie eens..
Ook al worden er nieuwe lenzen en camerabodies uitgebracht... ik voel dat het niet is geworden wat Nikon er zelf van heeft gedacht maar de toekomst zal het uitwijzen.
Ik ben niet van plan nog iets te kopen van het Nikon 1-systeem.
Ik ben enthousiast (geweest) over het systeem maar ben inmiddels door schade en schande zo wijs geworden om de kat uit de boom te gaan kijken...
De nieuwe producten (ook van het F-systeem) gaan nu echt aan mij voorbij. Ik dwaal nu ook af dus stop.
Maar -Ed- als het niet goed verkocht wordt dan stopt de productie eens..
Ook al worden er nieuwe lenzen en camerabodies uitgebracht... ik voel dat het niet is geworden wat Nikon er zelf van heeft gedacht maar de toekomst zal het uitwijzen.
Ik ben niet van plan nog iets te kopen van het Nikon 1-systeem.
Ik ben enthousiast (geweest) over het systeem maar ben inmiddels door schade en schande zo wijs geworden om de kat uit de boom te gaan kijken...
De nieuwe producten (ook van het F-systeem) gaan nu echt aan mij voorbij. Ik dwaal nu ook af dus stop.

Thom Hogan heeft de 1V3 uitgebreid getest en zijn conclusies stroken met veel wat hier al gezegd is.
Minpunten:
- EVF zou geintegreerd moeten zijn
- dit geldt ook voor de grip
- capaciteit van de batterijen is te klein
- prijs te hoog voor gebodene
- flits mogelijkheden zeer beperkt.
Pluspunten:
+ EVF beeld is verbeterd
+ AF
+ combinatie met 70-300 mm.
Conclusie: nog even wachten op de 1V4 ???
Minpunten:
- EVF zou geintegreerd moeten zijn
- dit geldt ook voor de grip
- capaciteit van de batterijen is te klein
- prijs te hoog voor gebodene
- flits mogelijkheden zeer beperkt.
Pluspunten:
+ EVF beeld is verbeterd
+ AF
+ combinatie met 70-300 mm.
Conclusie: nog even wachten op de 1V4 ???
-
- Moderator
- Contacteer:
DPreview heeft de V3 getest http://www.dpreview.com/reviews/nikon-1-v3. Wat mij vooral tegenvalt is de beeldkwaliteit van de V3. Het lijkt er op dat de 1inch Aptina sensor van de V3 duidelijk minder dan de 1inch Sony sensor in de Sony RX100. Aan de interne beeldverwerking van Nikon zal het toch niet liggen, daar is Nikon traditioneel sterk en weet bij de dslr's regelmatig betere resultaten te halen dan Sony met vergelijkbare sensors.
Soooooo: It's the Nikon secret sauce .........
(Vrij naar KR.)

(Vrij naar KR.)
- PanzerFaustNL
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Met alle optionele zaken erop ziet hij er wel goed uit. Beter dan de V1

Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8