FF anders fotograferen in Rome met D700

Plaats reactie
Wilci
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

FF anders fotograferen in Rome met D700

Bericht door Wilci » do jul 17 2014 12:14 pm

Een weekje samen met dochterlief in Rome doorgebracht als viering voor het behalen van haar VWO en rijbewijs. Natuurlijk ging de D700 + 24-85mm VR mee. Rome is een dream voor straatfotografie. Alleen al rond treinstation Termini en rond het Sint-Pietersplein gebeurt er van alles en kun je dagen doorbrengen. Nu is straatfotografie (zeker niet met zo’n dikke D700) niet echt mijn ding, maar los van de bekende vakantieprentjes, maakte ik af en toe iets andere plaatjes.

Het fenomeen selfiestick. Je kunt ze in Rome in de straatwinkeltjes overal kopen. Inmiddels heb ik zoveel gezien dat je het normaal ga vinden. Maar je kunt nog steeds iemand anders vragen om een foto van onszelf te laten maken!
Afbeelding

Oversteken in Rome is een kunde. Bij elke rood stoplicht verzameld zich vooraan een kolonie scooters en motoren die bij groen licht als een zwerm nijdige bijen op de overstekende voetgangers wordt losgelaten.
Afbeelding

In de Via Borgo Pio (nabij het Sint-Pietersplein) vind je de Articoli Religiosi. Winkels met gezinsverpakkingen rozenkransen, religieuze medailles, beeldjes, foto’s en allerlei andere goedbedoelde religieuze snuisterijen. Je kan het zo gek niet bedenken. Deze winkeltjes worden druk bezocht door de missiezusters en paters om grootscheeps inkopen te doen voor hun gehele parochie en ommelanden. Maar ook dochter was er niet weg te slaan. Let op de winkelbakjes!
Afbeelding

Een gebed wordt op straat aangeboden.
Afbeelding

Hier een fanatieke fotograaf die de 30 graden plus op het drukke Forum Romanum trotseerde met zijn technische camera en D800. Zijn partner was gedoemd de Tenba rollercase over de ongelijk liggende stenen van het Romeinse wegennet te trekken. Gezien haar gezichtsuitdrukking en toon van de stem werd de relatie danig op de proef gesteld.
Afbeelding

Op de zaterdag is het een komen en gaan van bruidsparen rond het Colosseum. Hier een hulpfotograaf die een plaatje meepikt en voortdurend toeristen uit de achtergrond verdrijft.
Afbeelding

De D700 blijft een heerlijke camera. Met de 24-85 VR was het voor mij ruim voldoende voor vakantie kiekjes. Een enkele keer miste ik wel zoiets als een 200mm en voor groothoek heb je in Rome nooit genoeg. Niet eerder zoveel platen met groothoek gemaakt! De D700 met een Optech Utility Strap werd nergens op de dag te zwaar, maar veel zwaarder moet het niet worden.
Misschien een detail bij het fotograferen, maar wel handig bleek de pet met een velcro sluiting. Die hing ik bij het veelvuldige “petje op – petje af”, aan de camerariem. De andere pet is niet meer uit de tas geweest.

Als afsluiter een lekker luchtje.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Wilci op di jul 22 2014 1:17 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Jumpjiving
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Re: Fotograferen in Rome

Bericht door Jumpjiving » do jul 17 2014 12:51 pm

Mooi die externe flitser, remote achter het bruidspaar

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Frankie » do jul 17 2014 11:45 pm

Leuke momenten heb je gefotografeerd !

Henk
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Henk » vr jul 18 2014 10:06 pm

Leuke serie. Verfrissend anders dan eerst vermoed bij het lezen van de titel 8)
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net

Wilci
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: FF anders fotograferen in Rome met D700

Bericht door Wilci » zo jul 20 2014 10:38 am

Dank. Titel dan maar iets aangepast. :wink:

bjornc
Forumlid
Forumlid

Bericht door bjornc » zo jul 20 2014 11:08 am

Fraai verslag!

Sandervb
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sandervb » zo jul 20 2014 5:17 pm

Zeker een mooie serie.

Mooi "luchtje" ook!
Nikon D500
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime

Erna_
Forumlid
Forumlid

Bericht door Erna_ » di jul 29 2014 11:31 am

Mooi Wil! Ik heb nu beeld :D

Plaats reactie

Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”