Foto's tijdens concerten en optredens [verzamel]

HannahV
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Foto's tijdens concerten en optredens [verzamel]

Bericht door HannahV » za jun 21 2014 4:21 pm

Mooi Vincent, die platen van John Mayer!

Worden 'gitaarmondjes' als storend ervaren op foto's?
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Vincent » za jun 21 2014 5:18 pm

Nee niet altijd storend, maar dit waren de foto's die nog acceptabel waren. Gitaarmondjes kunnen ook veel lelijker zijn:

Afbeelding

Dat zijn foto's waar je verder weinig mee kunt... Een keertje is dat niet erg, maar als een artiest de helft van de tijd gekke bekken staat te trekken dan vallen er een hoop foto's af in de selectie (dat is soms ook wel een voordeel trouwens). Dichte ogen hetzelfde. Met sommige poses en lichten is het weinig storen. Maar als de ertiest uitdrukkingsloos met dichte ogen gitaart speelt, dan schiet dat ook niet op.

Afbeelding
Fin.

HannahV
Forumlid
Forumlid

Bericht door HannahV » za jun 21 2014 6:08 pm

Oh, daar heb je inderdaad gelijk in.. Nooit zo bekeken eigenlijk (trouwens ook helemaal geen ervaring met concert-fotografie, hoor, haha).
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.

Jooper
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jooper » zo jun 22 2014 4:00 pm

Wat een geniale serie weer, heel inspirerend Vincent!

Van mij zijn de bijdragen alweer even geleden, ben uit het niets ineens midden in het festival geweld terecht gekomen. Ik vermaak me daar prima en ben behoorlijk content. Maar het is wel ff druk om updates te posten. Maandag voor het eerst sinds een maand weer live muziek vast leggen, dit maal voor de presskit van een coverband.

ter zake:
Hierbij drie plaatjes van afgelopen weekend die er uit sprongen, de rest van de shoot moet ik nog uitzoeken.
Per toeval kwam ik het laatste moment bij Dreamfields festival terecht, een kennis had een tweede perskaart over. Perskaarten bij de Matrixx houden in dat je je camera mee mag nemen, maar je blijft een gewone bezoeker. Alle foto's dus genomen vanuit het publiek.

1:
XXlerator hardstyle stage
D800 17-55dx ISO 500 1/200 f7.1
AfbeeldingJoris Bisschops Fotografie Dreamfields 2014-5842-2 by jorisbisschops, on Flickr

2:
Aan de waterkant met een domonstratie boven het water
D800 17-55dx ISO 100 1/400 f10
AfbeeldingJoris Bisschops Fotografie Dreamfields 2014-5398 by jorisbisschops, on Flickr

3:
Danseres op de Exxelent stage en het publiek in de reflectie
D7000 70-200 ISO 320 1/500 f3.2
AfbeeldingJoris Bisschops Fotografie Dreamfields 2014-5138 by jorisbisschops, on Flickr

Vincent
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Vincent » za jun 28 2014 9:45 pm

Inmiddels als een paar dagen oud maar deze wilde ik nog even delen. De meest populaire boyband van het moment, ter wereld, in een uitverkochte Amsterdam Arena: One Direction. een concert waar ik enorm naar uit keek om te fotograferen maar achteraf erg tegenviel. Desalnietemin een ervaring om niet snel te vergeten.

Zeker niet mijn beste serie maar vanwege 'omstandigheden' ter plekke mochten we last minute niet front stage fotograferen maar moest de hoofdact van helemaal achterin het stadion. Gelukkig liep de band het tweede nummer nog de hele catwalk af, dat bleek de redding want ook de 3 nummers die we zouden fotograferen werd ter plekke ingekort naar 2... Aangezien de security ook het merendeel van die twee nummers vol in beeld stond/liep, en ik geen materiaal mee had voor dergelijke afstanden, stond ik flink te balen en was daardoor verre van scherp. Dit blijkt achteraf duidelijk uit mijn instellingen. Die slaan het merendeel van de foto's nergens op en resulteerde in een aantal potentiele topplaten die direct de prullenbak in konden. Leermomentje voor een mogelijk volgende keer als er van alles tegen zit...

Vanwege de krappe ruimte achterin het stadion (lees: geen ruimte om te lopen en je hoeken te zoeken) vrij eentonige plaatje, toch een paar redelijke platen die ik de moeite vond om te delen, tesamen met een mooi verhaal :wink:

1. Uitverkochte Arena met ruim 53000 voornamelijk tienermeisjes
Afbeelding

2. Bijna een voetbalveld-lengte ver vanaf de mainstage, met een 70-200mm op Fx, 'beetje' croppen noodzakelijk. De enige 'gelukkige' fotograaf van de avond is onderin beeld onstage zichtbaar.
Afbeelding

3. Hier had ik het gevoel dat ze 3 nummers lang op mainstage zouden blijven staan. Dan kun je letterlijk alleen zulke platen maken... flink balen en irritatie
Afbeelding

4. Gelukkig komen ze het tweede nummer de hele catwalk af onze kant op, snel alle bandleden op de foto zetten voordat ze weer terug lopen!
Afbeelding

5. Weinig/geen ruimte om aan composities en hoeken te werken, hopen dat de lampen een beetje meewerken
Afbeelding

6. Dan gaat de beveiliging weer midden voor de catwalk staan. Hier kon ik nog net langs een hoofd schieten dat links onderin beeld zichtbaar wordt
Afbeelding

7. Als de hele band tesamen komt voel ik, dit is de enige kans, en met mij de andere fotografen want de sluiters beginnen te rammelen als een machinegeweer. Nog geen seconde later stopt het geratel en gaat over in gevloek, want de langste beveiliger presteert het om tijdens HET fotomoment van de eerste twee nummers vol door het beeld te lopen. Ik probeer er langs te schieten door een stap naar rechts te doen waardoor een andere beveiliger rechts onderin beeld komt. Merk ook de filmcamera midden voor de pit op. een paar tellen later bewegen alle bandleden weer uit elkaar... gemiste kans :frown:
Afbeelding

8. De beveiligers blijven weinig rekening met ons houden en lopen continu in beeld...
Afbeelding

9. Nog snel een plaatje met helaas weer dezelfde achtergrondverlichting. Dan is het tweede nummer al weer voorbij en worden we bijna hardhandig het stadion uit gewezen.
Afbeelding

Net als de 24 uur van LeMans, gaan ook concerten niet altijd over rozen... :wink: Toch een mooie ervaring vol leermomenten!
Laatst gewijzigd door Vincent op ma jun 30 2014 10:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Fin.

drumsix
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door drumsix » zo jun 29 2014 2:01 pm

Vincent,

je maakt schitterende foto's.

De laatste foto uit je John Mayer serie, vind je dat een uitdrukkingsloze dichte ogen foto?

Drumsix
Die ene foto............
D7000 | 17-50 2.8 | 70-300 | 35 1.8 | 90 2.8
Flickr

guitargeert
Clublid
Clublid

Bericht door guitargeert » ma jun 30 2014 5:32 pm

Gaaf Vincent, ik vind je toelichting net zo mooi en levend als je fotoserie's!

Vincent
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Vincent » ma jun 30 2014 8:53 pm

drumsix schreef: De laatste foto uit je John Mayer serie, vind je dat een uitdrukkingsloze dichte ogen foto?
Misschien verschillen smaken. De laatste van John Mayer doet mij perosonlijk niet zoveel. Technisch niet zoveel mis mee (denkik) maar ook niet een foto die je ergens kunt publiceren :wink:

Dank voor je reactie trouwens, en gitaargeert ook uiteraard :D
Fin.

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » ma jul 21 2014 9:55 pm

De front vrouw van The Tibbs,

Afbeelding

Tijdens een saaie Tuinfair in Midwoud, onder een evenementen tentje gepropt. :frown:
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Freaky87
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Freaky87 » zo jul 27 2014 10:09 pm

@djunclesam : WOW!! Mooie foto's!!!

Jooper
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jooper » di sep 09 2014 12:39 am

Dit topic begint wat ver weg te zakken…

Laat ik maar weer eens dan;
Naar aanleiding van het topic over lasers en schade aan sensors moest ik ineens weer aan dit forum denken na het editten :mrgreen:

Afbeeldingwww.DifferentEye.nl Dream Village 2014-1687 by Different Eye Photos, on Flickr

cesarmario
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door cesarmario » wo okt 01 2014 9:26 pm

Afbeelding
NIKON D700 - Sigma 20mm 1.4 ART, Nikkor AF-S 85mm F1.8 G, Tamron 24-70, Tamron 70-200 2.8 Macro, 3x SB900, Godox AD 360
http://www.flickr.com/photos/cesarmario25/
http://www.cesarmario.com

cesarmario
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door cesarmario » wo okt 01 2014 9:27 pm

Dance Boulevard 2014 @ Bergen op Zoom
Afbeelding
NIKON D700 - Sigma 20mm 1.4 ART, Nikkor AF-S 85mm F1.8 G, Tamron 24-70, Tamron 70-200 2.8 Macro, 3x SB900, Godox AD 360
http://www.flickr.com/photos/cesarmario25/
http://www.cesarmario.com

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo okt 01 2014 11:47 pm

Ik was al een paar maanden niet meer in dit draadje geweest. Ik heb veel gemist zie ik. Mooie platen zien langskomen. Woorden schieten tekort bij de foto's van Vincent, maar dat zijn we inmiddels al een beetje van hem gewend... :wink:

Deze viel me ook direct op. Geweldig beeld!
guitargeert schreef:Het zelf weer een aantal plaatjes in het theater geknipt, Het VreemdelingenCollectief:
Afbeelding
Het VreemdelingenCollectief by GuitarGeert, on Flickr
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Jumpjiving
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jumpjiving » ma okt 06 2014 8:09 pm

Foto tijdens popronde in Wageningen.
Bewust extreem verscherpt en hog in contrast

Afbeelding

Plaats reactie