Wat ik, los van het zorgvuldig wisselen, overigens ook doe is alles schoonmaken als ik weer thuiskom. Dan heb ik het niet over sensorreiniging of zo, maar het met een blaasbalg schoonblazen van gebruikte lenzen en doppen. Alle stof wordt verwijdert. Het glaswerk zelf poets ik uitsluitend als het écht nodig is, en dan met speciale doekjes voor eenmalig gebruik en lensreiniger. Tot nu tot nog géén stof in de camera's gehad. Laatste keer dat ik een reiniging moest laten doen is meer dan 2 jaar geleden.
Ik blaas overigens niet in de behuizing van de camera zelf! Dat is vragen om stof op de sensor. Wat ik wel doe is de automatische sensorreiniging instellen zodat deze de sensor bij het uitschakelen van de camera.
D7100 + olie?
- ReneG
- Clublid

- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: D7100 + olie?
Laatst gewijzigd door ReneG op ma jul 28 2014 11:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Spul waarmee je foto's maakt...
- JJG
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dat zou ik ook moeten doen. Ondanks dat ik zuinig met m'n spullen ben, vind ik dat dan weer teveel moeite. Stom eigenlijk!
-
Tom van Hell
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Pas bij Chipclean geweest met ruim jaar oude 7100 en drie maanden oude 610 De laatste was niet zo vuil als de 7100 maar toch wel erg nodig.
Vooral veel slijpsel vanaf de fabriek volgens Ton Nu echt super schone sensors. Fabrieksslijpsel verwacht die niet meer terug nu alles wat los zat er wel uit was
Vooral veel slijpsel vanaf de fabriek volgens Ton Nu echt super schone sensors. Fabrieksslijpsel verwacht die niet meer terug nu alles wat los zat er wel uit was
Plus "slijpsel" van de lensdoppen, vertelde Ton mij vorig jaar.