Precies, verkoop geen onzin.MartijnM schreef:Tja, nog nooit brandschade gehad, dus ik denk dat verzekeringsmaatschappijen inspelen op angst en een aandeel hebben in de branden?
Iedereen moet het zelf weten, maar verkoop geen onzin
Mac - Welke anti-virus software?
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Mac - Welke anti-virus software?
Hahaha inderdaad, I hate to say "I told you so"
En mind you, het is gratis en voor niks (gooi er nog een tegeltje tegen aan) "voorkomen is beter dan genezen"
En mind you, het is gratis en voor niks (gooi er nog een tegeltje tegen aan) "voorkomen is beter dan genezen"
- bjornc
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Niets is gratis in deze wereld.
Betaal je niet met valuta, dan wel met je privacy.
Gratis bestaat niet.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
- MartijnM
- Clublid
Euh sorry M@rcel, jij stelde dat toch wat betreft leveranciers van antivirus producten??
Buy film, not megapixels...
- MartijnM
- Clublid
Maar goed, het is hier een fotoforum, geen IT forum. Mijn standpunt is duidelijk, succes!
Buy film, not megapixels...
Een keer op een brandnieuw, schoon systeem zo'n malware scanner getest. De gratis versie vond zo een hele lading malware, die helaas alleen de betaalde versie kon verwijderen. Grappig.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
Even off-topicbjornc schreef:Niets is gratis in deze wereld.
Ik wil je niet uit je droom halen, maar bij een betaalde versie ligt je hele hebben en houwe ook bij de bedrijven, inclusief creditcard of bankgegevens. Wie zegt dat die gegevens (creditcard/bankgegevens) daar veilig liggen?

-
- Forumlid
Lezen wat er staat en lezen wat je graag wilt concluderen zijn twee verschillende zaken.MartijnM schreef:Euh sorry M@rcel, jij stelde dat toch wat betreft leveranciers van antivirus producten??
Het zou me niet verbazen als dergelijke leveranciers, al dan niet indirect, invloed hebben op dergelijke activiteiten. Ik beschuldig de leveranciers niet, want ik heb geen bewijs. Maar wie is er financieel het meest gebaat bij het in stand houden van virussen? En het gaat om serieus veel geld en als er veel geld in het spel is, dan spelen er regelmatig andere machten.
Jou vergelijking met brandschade en een verzekeringsmaatschappij vindt ik onzin. Gras is groen, dat wil niet zeggen dat groen gras is.
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
En ik, ik gebruik ook Sophos. Prima programma en ik voel me er prettig bij.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- Robert
- Clublid
- Contacteer:
Hier ook een tevreden gebruiker van het Sophos anti-virus programma.
Met het gebruik van niet Apple software (Adobe, Office, etc) nemen ook de risico's toe.
Ook zonder het gebruik van niet Apple software maak je gebruik van internet en email.
Helaas zijn diverse websites besmet met allerlei troep (die worden met Sophos automatisch geblokt).
Natuurlijk kun je overwegen om geen anti virusscanner te gebruiken, ik denk dat een virusscanner meer voordelen heeft dan nadelen.
Als laatste niet te vergeten eisen de banken dat je altijd anti-virus software gebruikt.
Dus telebankier je op een apple zonder anti-virus software en gaat het een keer mis dan is het maar de vraag of de bank je de kosten vergoed.
Met het gebruik van niet Apple software (Adobe, Office, etc) nemen ook de risico's toe.
Ook zonder het gebruik van niet Apple software maak je gebruik van internet en email.
Helaas zijn diverse websites besmet met allerlei troep (die worden met Sophos automatisch geblokt).
Natuurlijk kun je overwegen om geen anti virusscanner te gebruiken, ik denk dat een virusscanner meer voordelen heeft dan nadelen.
Als laatste niet te vergeten eisen de banken dat je altijd anti-virus software gebruikt.
Dus telebankier je op een apple zonder anti-virus software en gaat het een keer mis dan is het maar de vraag of de bank je de kosten vergoed.
groeten Robert
-
- Forumlid
Je punt over de veiligheidseis van banken vindt ik interessant.Erpeewee schreef: Als laatste niet te vergeten eisen de banken dat je altijd anti-virus software gebruikt.
De banken zijn er niet duidelijk in, lees bijvoorbeeld eens de regels zoals ze omschreven zijn door de vereniging van banken:
http://www.nvb.nl/media/document/001029 ... regels.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staat geen eis dat het geïnstalleerd moet zijn, alleen als het geïnstalleerd is dat het up to date moet zijn.
Om de verwarring groter te maken, staat op de site van ABN wel dat er wel antivirus software geïnstalleerd moet zijn, maar voor OS X wordt geadviseerd om een antivirus programma te installeren.
Van de ABN site:
Moet ik op mijn Apple apparaat een antivirusprogramma installeren?
De MacBook, MacBook Pro, MacBook Air, iMac, Mac Mini en Mac Pro werken op het besturingsprogramma Mac OSX. Vanaf versie 10.7.3 bevat Mac OSX extra beveiligingsmaatregelen om de installatie van ongewenste software te voorkomen. Apple levert standaard geen virusscanner mee met haar producten. Daarom adviseert ABN AMRO ook een antiviruspakket te installeren. Voor Mac OSX zijn diverse antiviruspakketten beschikbaar.
BRON: https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro ... ragen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar komt bij dat als je niet voldoet aan alle regels, dat niet per definitie er geen rechtt op vergoeding is, er wordt gekeken of je nalatig bent geweest.
http://www.nvb.nl/veelgestelde-vragen/2 ... cookie=set" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoezo duidelijk?
- Robert
- Clublid
- Contacteer:
Het blijft inderdaad onduidelijk.
In http://tweakers.net/nieuws/92780/nederl ... ate-2.html staat nog een toelichting;
citaat:
Update 2, maandag 17.00: De Nederlandse Vereniging van Banken laat aan Tweakers weten dat het draaien van een virusscanner en firewall op een computer inderdaad een eis is. "Tenminste, als je er zeker van wil zijn dat je in aanmerking voor vergoeding komt", zegt Jelle Wijkstra, woordvoerder van de NVB. Voldoe je niet aan deze voorwaarde op het gebied van beveiliging van je systeem, dan kom je volgens Wijkstra 'in de gevarenzone'.
Wie het weet mag het zeggen.
Mijn persoonlijke voorkeur is om een virusscanner te gebruiken ook om de andere door mij genoemde redenen.
In http://tweakers.net/nieuws/92780/nederl ... ate-2.html staat nog een toelichting;
citaat:
Update 2, maandag 17.00: De Nederlandse Vereniging van Banken laat aan Tweakers weten dat het draaien van een virusscanner en firewall op een computer inderdaad een eis is. "Tenminste, als je er zeker van wil zijn dat je in aanmerking voor vergoeding komt", zegt Jelle Wijkstra, woordvoerder van de NVB. Voldoe je niet aan deze voorwaarde op het gebied van beveiliging van je systeem, dan kom je volgens Wijkstra 'in de gevarenzone'.
Wie het weet mag het zeggen.
Mijn persoonlijke voorkeur is om een virusscanner te gebruiken ook om de andere door mij genoemde redenen.
groeten Robert
Mac - Welke anti-virus software?
hoe zou dat werken op een tablet en smartphone? daar is geen virusscanner voor.
of dwalen we nu een beetje af?
ajuus
emiel
of dwalen we nu een beetje af?

ajuus
emiel
WEBsite: https://docs.com/emiel-stroeve
- Robert
- Clublid
- Contacteer:
Zie dezelfde bovenstaande link http://tweakers.net/nieuws/92780/nederl ... ate-2.html.
Citaat:
Over beveiligingssoftware op smartphones en tablets kan hij minder duidelijkheid scheppen: "Ik heb me laten vertellen dat er voor sommige tablets geen antivirussoftware is, dan kun je dat als banksector natuurlijk ook niet verplicht stellen." Naarmate er meer malware-aanvallen voor mobiele apparaten komen en de beschikbaarheid van beveiligings-apps groeit, kunnen banken volgens hem wel weer als voorwaarde stellen dat klanten deze toepassingen ook daadwerkelijk gebruiken.
Citaat:
Over beveiligingssoftware op smartphones en tablets kan hij minder duidelijkheid scheppen: "Ik heb me laten vertellen dat er voor sommige tablets geen antivirussoftware is, dan kun je dat als banksector natuurlijk ook niet verplicht stellen." Naarmate er meer malware-aanvallen voor mobiele apparaten komen en de beschikbaarheid van beveiligings-apps groeit, kunnen banken volgens hem wel weer als voorwaarde stellen dat klanten deze toepassingen ook daadwerkelijk gebruiken.
groeten Robert