Mac - Welke anti-virus software?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
plincky
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Mac - Welke anti-virus software?

Bericht door plincky » zo aug 03 2014 12:07 am

Waarom zouden daar geen virusprogramma's voor zijn? De meeste gangbare antivirusprogramma hebben ook een mobile versie.

Op mijn mobiel draaid er antivirusprogramma/maleware van KPN.

Robert
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Robert » zo aug 03 2014 1:06 am

Er zijn inderdaad anti virus programma's ook voor mobiele devices.
Op een aantal mobiele devices (met name die van Apple) kunnen alleen programma's geïnstalleerd worden vanuit een app store.
De kans dat je vanuit een app-store een programma installeert met een virus is heel erg gering omdat de programma's daarop gecheckt worden.
En daardoor kan een virus zich ook moeilijk installeren op een dergelijke device.
Dit geldt dus niet voor alle mobiele devices....
groeten Robert

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ArjanL » zo aug 03 2014 8:43 am

emiel schreef:hoe zou dat werken op een tablet en smartphone? daar is geen virusscanner voor.

of dwalen we nu een beetje af? ;-)

ajuus
emiel
Intego kan een volledige scan maken van smartphones. Handmatig in te stellen.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

emiel
Forumlid
Forumlid

Bericht door emiel » zo aug 03 2014 8:43 am

De kans dat een virus iets aan kan richten op een apple apparaat is ook vele malen kleiner dan op android. En dus is er niet zoiets als een virusscanner op apple iphone/ipads die verplicht zou moeten zijn voor internetbankieren. En hoe werken die eisen dan? Ik kan immers ook internetbankieren via de browser op een ipad zonder virusscanner doen.

Ajuus
Emiel

staal571
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door staal571 » zo aug 03 2014 8:53 am

MartijnM schreef:Wat velen niet schijnen te beseffen is dat juist omdat OSX als heel veilig kan worden beschouwt, malware makers zich vaak richten om 3rd party software als Adobe, Java e.d.

Voorbeeld? Flashback trojan; meer dan 600.000 geïnfecteerde Macs. Zelfs waarschuwingen van Apple (http://support.apple.com/kb/HT5244" onclick="window.open(this.href);return false;)...

Do you feel lucky punk? Do you? ;-)
Wat probeer je ons nu te vertellen,je werkt bij een it bedrijf en verkopen die toevallig die software?.

Als iedereen hier mij inclusief nu zegt zonder problemen te werken en dat soort "vertragende "software niet nodig te hebben , waarom wil je dat dan niet aannemen

Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » zo aug 03 2014 8:56 am

Zover ik weet komt dit doe het beleid van Apple. Dat elke app stuk voor stuk goedgekeurd moet worden voordat deze in de appstore komt. Dat was eerst iig zo begreep ik van wat mensen die ik ken die app ' s maken. Hun klaagde dat als ze één app voor Android en Apple tegelijk aanbood dat de Apple versie wel eens een maand later in de store kwam. Geen idee of dit nu nog steeds is.

emiel
Forumlid
Forumlid

Bericht door emiel » zo aug 03 2014 9:04 am

Is nu een week of 2, het grote verschil tussen de smart apple wereld is dat apps onderling niks kunnen doen. En dat is nodig voor virussen. Het ene programma moet nl geinfecteerd worden door het virus/malware en dat is een heel stuk lastiger met apps op apple. En dus geen virus/malware ellende.

Ajuus
Emiel

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » zo aug 03 2014 9:15 am

Nu heb ik het idee dat als je net als ik geen gekke dingen op je pc zet en niet op gekke site komt, geen "gratis" software erop zet en je op let bij installeren en altijd een aangepaste installatie doet en dan ook een aparte online mail gebruikt voor als je ergens een Mail adres moet invullen er niet veel aan de hand is. Mijn virus scanner heeft nu al jaren geen melding gegeven dat hij iets tegen heeft gehouden.
Eerder downloaden ik nogal wat dingen en probeerde alles wat gratis was ...toen had ik wel eens wat. Maar nu al jaren niet meer.
Het lek in USB is wellicht een grotere zorg voor de toekomst.

Reest
Clublid
Clublid

Bericht door Reest » zo aug 03 2014 10:46 am

Het lek in USB is wellicht een grotere zorg voor de toekomst......
Een dot ouderwetse stopverf in je USB-poorten doet wonderen :mrgreen: :idea:
(Werkt trouwens ook op een Appel-ding) :mrgreen:

Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » zo aug 03 2014 11:01 am

Slaap gerust verder...'geen virussen en/of malware voor de Mac' yeah sure... :lol:

https://www.security.nl/posting/36139/G ... +computers" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.security.nl/posting/377242/ ... Mac+aan%27" onclick="window.open(this.href);return false;
http://antivirus.about.com/od/macintosh ... usfaqs.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
in 2006 (!) dook er al een virus voor OS X op: http://www.heise.de/newsticker/meldung/ ... 76181.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.heise.de/security/suche/?q=o ... submit.y=0" onclick="window.open(this.href);return false;
etc, etc.

En het gaat lang niet altijd over verdachte bijlagen die in mailtjes meekomen hoor...dat idee hebben veel mensen. Maar het simpel bezoeken van een website (zonder ergens op te hoeven klikken) kan al tot gevolg hebben dat er malware geïnstalleerd wordt...
Dat is de laatste maanden al diverse malen gebeurd. Met hele valide websites zoals nu.nl, kranten, reguliere online shops, etc.

Hele volksstammen hebben malware op hun computer staan, maar beseffen het niet eens! "want ik heb nergens last van..." :P

bjornc
Forumlid
Forumlid

Bericht door bjornc » zo aug 03 2014 11:36 am

Ah, de gefrustreerde woorden van een Windows gebruiker :D

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » zo aug 03 2014 12:09 pm

Wat een onzin, ik gebruik alle platformen die er zijn, en op allemaal heb je in meer of mindere mate last van security issues.

Het enige veilige device is een device wat NIET aan het internet hangt... :!:

Faiz
Forumlid
Forumlid

Bericht door Faiz » zo aug 03 2014 12:22 pm

CaptainHook schreef:Wat een onzin, ik gebruik alle platformen die er zijn, en op allemaal heb je in meer of mindere mate last van security issues.

Het enige veilige device is een device wat NIET aan het internet hangt... :!:
+1 :wink:

MartijnM
Clublid
Clublid

Bericht door MartijnM » zo aug 03 2014 12:39 pm

staal571 schreef:Wat probeer je ons nu te vertellen,je werkt bij een it bedrijf en verkopen die toevallig die software?.
Nu is het jouw beurt om 'te lezen wat er staat en niet te lezen wat je graag wilt concluderen.'

Bij het IT bedrijf waar ik werk worden geen security producten verkocht, maar zelf gebruikt. En dat gaf ik alleen maar aan als toelichting op Sophos als 'merk'...
staal571 schreef:Als iedereen hier mij inclusief nu zegt zonder problemen te werken en dat soort "vertragende "software niet nodig te hebben , waarom wil je dat dan niet aannemen.
Niet iedereen hoor. Maar waarom MOET ik iets aannemen? Ik heb toch al geschreven dat iedereen het zelf moet weten? Dan zijn we er toch uit? :D
Buy film, not megapixels...

Cyrus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Cyrus » zo aug 03 2014 12:44 pm

Om het topic niet helemaal te laten ontsporen, stel ik voor om de discussie weer te richten op de vraag van TS: welke antivirus-software is de beste keuze voor de Mac?
Groeten,
Edwin

flickr - website

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”