Nikon als bewakingscamera inzetten?
Nikon als bewakingscamera inzetten?
Kan ik mijn Nikon camera als bewakingscamera inzetten, mijn auto's zijn de laatste maanden met regelmaat bekrast, totale schade inmiddels al 3500 euro, dus ik heb er wat voor over.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Als je auto's op de openbare weg staan, weet ik niet of het überhaupt wel mag. Je moet dan namelijk rekening houden met privacy en dat soort ( in dit geval voor jou onzin) zaken. Voor de rest lijkt het mij best moeilijk. Infrarood detector om de camera aan te sturen, automatische AF, etc. Maar ja, ik ben geen techneut.
Heb je het idee dat het altijd omstreeks dezelfde tijd gebeurt?
Groet, Cees
Heb je het idee dat het altijd omstreeks dezelfde tijd gebeurt?
Groet, Cees

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
bewakingscamera
Gert ik zou naar de Macro gaan en daar een set halen met HD recorder.
Daar zitten bewegingssensoren in als er iemand in het zichtveld van de camera komt, gaat deze automatisch opnemen.
Tevens heb je een schermpje dat je desnoods bij je bed kan plaatsen waar je alles op kan zien.
Kosten een paar honderd euro.
En wat die privacy betreft, geen idee, maar ze moeten gewoon met hun poten van jouw auto afblijven.
Groetjes George:D
Daar zitten bewegingssensoren in als er iemand in het zichtveld van de camera komt, gaat deze automatisch opnemen.
Tevens heb je een schermpje dat je desnoods bij je bed kan plaatsen waar je alles op kan zien.
Kosten een paar honderd euro.
En wat die privacy betreft, geen idee, maar ze moeten gewoon met hun poten van jouw auto afblijven.
Groetjes George:D
Blijf het objectief bekijken
Met een vergelijkbaar dilemma heb ik ook gezeten .... de auto van mijn vrouw was het doelwit van iemand die het nodig achtte om zich uit te leven op de lak ..... de schade die daaruit volgde was natuurlijk nimmer op die persoon te verhalen - ondanks dat het overduidelijk was dat deze persoon buiten zijn boekje ging ....
De bewijslast was daarin zoek ....
Ik heb het toen opgelost door een wat oudere computer (P3-600Mhz) in te zetten met een zg. IR-bewegings camera in combinatie met software en een geschikte PCI kaart. Deze computer registreerde dus alleen de bewegingen die plaats hadden rond de auto .... en dat op 24-7 basis.
Dat bleek na enige tijd voldoende te zijn om de hele affaire af te ronden.
Om even op bovenstaande reacties te reageren:
Vanuit privacy overweging mag je geen camera richten op zaken of mensen die daar niet van op de hoogte zijn gesteld .... in geval van ongenode gasten die je benadelen in jou eigendommen is dat wel geoorloofd ..... mits je bij de registratie geen inbreuk doet aan de algemeen gestelde regelgeving daarin.
Met andere woorden ..... je mag dus geen camera registraties verrichten waarop mensen staan die niets met het voorval aan mangel aan jou eigendommen te maken hebben .... het opslaan van dat soort beelden is in strijd met de wettelijke regelgeving.
In geval van een registratie van de "aggressor" die jou op jou metariele egendommen benadeeld is een ruimere regeling voorhanden.
Een goede wettelijke diender zal dan ook zeker gebruik maken van de opgeslagen beelden die laten zien wie het voorval heeft gepleegd.
Deze informatie is natuurlijk geen leidraad maar ik heb deze verkregen door dit op het politiebureau in een gesprek na te vragen voor ik met registreren ben begonnen .....
-
Praktisch zou je eens kunnen kijken naar een heel betaalbaar setje video bewaking van bijv. Trust .... die leveren bijv. de PCI kaartjes.
Een goede camera met IR met een "nacht"-bereik van tot wel 15 mtr zijn goed te verkrijgen bij bijv. de firma Conrad ..... zoek daarvoor even op hun webpage .....
De inverstering zal bij lange na niet de schade aan je auto van ruim 3500 Euro overschrijden .....

De bewijslast was daarin zoek ....
Ik heb het toen opgelost door een wat oudere computer (P3-600Mhz) in te zetten met een zg. IR-bewegings camera in combinatie met software en een geschikte PCI kaart. Deze computer registreerde dus alleen de bewegingen die plaats hadden rond de auto .... en dat op 24-7 basis.
Dat bleek na enige tijd voldoende te zijn om de hele affaire af te ronden.
Om even op bovenstaande reacties te reageren:
Vanuit privacy overweging mag je geen camera richten op zaken of mensen die daar niet van op de hoogte zijn gesteld .... in geval van ongenode gasten die je benadelen in jou eigendommen is dat wel geoorloofd ..... mits je bij de registratie geen inbreuk doet aan de algemeen gestelde regelgeving daarin.
Met andere woorden ..... je mag dus geen camera registraties verrichten waarop mensen staan die niets met het voorval aan mangel aan jou eigendommen te maken hebben .... het opslaan van dat soort beelden is in strijd met de wettelijke regelgeving.
In geval van een registratie van de "aggressor" die jou op jou metariele egendommen benadeeld is een ruimere regeling voorhanden.
Een goede wettelijke diender zal dan ook zeker gebruik maken van de opgeslagen beelden die laten zien wie het voorval heeft gepleegd.
Deze informatie is natuurlijk geen leidraad maar ik heb deze verkregen door dit op het politiebureau in een gesprek na te vragen voor ik met registreren ben begonnen .....
-
Praktisch zou je eens kunnen kijken naar een heel betaalbaar setje video bewaking van bijv. Trust .... die leveren bijv. de PCI kaartjes.
Een goede camera met IR met een "nacht"-bereik van tot wel 15 mtr zijn goed te verkrijgen bij bijv. de firma Conrad ..... zoek daarvoor even op hun webpage .....
De inverstering zal bij lange na niet de schade aan je auto van ruim 3500 Euro overschrijden .....

De vraag zal alleen blijven in hoeverre digitaal opgeslagen beelden als bewijs kunnen dienen in een strafzaak. Deze beelden kunnen namelijk gemanipuleerd worden. Mijn mening is dat het zeker zal werken als afschrikmiddel. Vooral als er een bouwlamp aan gekoppeld is en je misschien media aandacht krijgt van de lokale omroep.
Irwan
Irwan
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
bewakings camera
Ik zou mijn dure Nikon daar niet voor inzetten.
Hoe vaak lees je niet dat de bewakingscamera en de daardoor geregistreerde beelden door de politie gebruikt worden om misdrijven op te lossen?
Dus ik denk zeker wel dat de politie deze registratie zal accepteren en bij een rechter zal dat ook geaccepteerd worden, daar is genoeg jurisprudentie over.
Voordeel van zo'n camerasetje is dat er meestal 4 camera's bij geleverd worden, dus geen ontsnappingskans
En ja als je een D300 of D3 wil is dit wel een unieke kans om je vrouw overstag te krijgen
Groetjes George
Hoe vaak lees je niet dat de bewakingscamera en de daardoor geregistreerde beelden door de politie gebruikt worden om misdrijven op te lossen?
Dus ik denk zeker wel dat de politie deze registratie zal accepteren en bij een rechter zal dat ook geaccepteerd worden, daar is genoeg jurisprudentie over.
Voordeel van zo'n camerasetje is dat er meestal 4 camera's bij geleverd worden, dus geen ontsnappingskans

En ja als je een D300 of D3 wil is dit wel een unieke kans om je vrouw overstag te krijgen

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken