lakproblemen met zilverkleúrige body van D40
lakproblemen met zilverkleúrige body van D40
Hallo, ik ben een nieuweling bij de club en ik ben benieuwd of er mensen zijn die hetzelfde probleem hebben als ik.
Bij mijn zilverkleurige D40 slijt na 10 maanden al van de body de laklaag door op de plaatsen waar de camera in/op de hand rust.
Groet, Hans.
Bij mijn zilverkleurige D40 slijt na 10 maanden al van de body de laklaag door op de plaatsen waar de camera in/op de hand rust.
Groet, Hans.
Hallo Ton, gemiddeld gebruik van de camera is ongeveer 1 uur per week.ton schreef:Welkom Hans ,
op het forum , dat de laklaag slijt is inderdaad na 10 maanden erg snel ,
of je moet hem dag en nacht gebruiken ? iets wat vaak gebruikt word slijt ook sneller ,
Groeten Ton .
Reeds na 8 maanden begon het euvel zich te vertonen.
hoe ziet deze camera er over een half jaar uit?
niet iets voor Nikon om trots op te zijn.
Groet Hans
Dat is wel jammer inderdaad zeg. Het is natuurlijk iets wat gezien wordt als een verbruiks-deel van de camera, en zal dus niet onder de garantie vallen.
Sja, eigenlijk wel logisch.
Ik bekijk de situatie dan puur van twee kanten he
Een brief richting een hoger geplaatst iemand bij de klantenservice kan misschien wat opheldering bieden. Tenslotte volgen de mensen aan de telefoon ook maar een standaard procedé.
Sja, eigenlijk wel logisch.
Ik bekijk de situatie dan puur van twee kanten he

- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dag Hans,
Welkom op het forum.
Jammer dat je D40 z'n lak zo vlot kwijtraakt, je zou inderdaad verwachten dat de camera wat kleurvaster was, vooral als je bewust een zilverkleurige koopt. Wat bedoel je met slijten? Gaat de glans er af (min of meer normale gebruikssporen dus) of wordt de onderliggende kleur zichtbaar? Dat laatste lijkt mij onacceptabel bij normaal gebruik.
Ik hen net een paar plaatjes van een zilverkleurige D40 bekeken en juist de plek waar je het meest intensieve contact hebt, is ie zwart. Je zou toch verwachten dat de rest een beetje zou blijven zitten.
In wat voor omgeving en in welke omstandigheden gebruik je de D40?
Welkom op het forum.
Jammer dat je D40 z'n lak zo vlot kwijtraakt, je zou inderdaad verwachten dat de camera wat kleurvaster was, vooral als je bewust een zilverkleurige koopt. Wat bedoel je met slijten? Gaat de glans er af (min of meer normale gebruikssporen dus) of wordt de onderliggende kleur zichtbaar? Dat laatste lijkt mij onacceptabel bij normaal gebruik.
Ik hen net een paar plaatjes van een zilverkleurige D40 bekeken en juist de plek waar je het meest intensieve contact hebt, is ie zwart. Je zou toch verwachten dat de rest een beetje zou blijven zitten.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Hallo Roelof, de lak wordt niet dof of zo maar de lak is volledig weg tot op de kunststof body, er zit geen basis lak of zo onder.Roelof schreef:Dag Hans,
Welkom op het forum.
De camera wordt in hoofdzaak gebruikt bij het fotograferen van voetbalwedstrijden van mijn zoontje en op vakantie. Absoluut niet bij vochtige of stoffige omstandigheden, daarvoor ben ik te zuinig op mijn spullen. Ik heb diverse foto en filmcamera's van diverse merken maar maak hierbij een dergelijke extreem snelle slijtage niet mee.
Om direct reactie hierbij te geven aan Lucas en Ton: de winkel waar ik hem gekocht heb is niet erg servicegericht dit in tegenstelling tot wat ik verwachtte. Hun reactie was; ga je er wel goed met om, berg je hem wel goed op en heeft u geen ruwe handen!?
Ik ben toen maar de winkel uitgelopen en heb Nikon gebeld.
Juist de mensen aan de balie (service/reparatiecentrum) hebben begrip en vinden het ook erg snel maar bij contact met de importeur werd ik een soort afgepoeierd met verhaaltjes als dat de zuurgraad van mijn transpiratie wat anders zou kunnen zijn en dat zij geen enkele reden zagen om iets te doen inzake deze klacht.
Dit verdient geen schoonheidsprijs en het aanschaffen van de DX heb ik maar even opgeschoven en overweeg toch nu van lieverlee om even verder te gaan kijken.
Erg jammer want ik ben altijd zeer tevreden geweest over de camera's, zowel analoog als digitaal.
Groet hans.
Beste Hans,
U hoeft niet het bewijs te leveren of u deugdelijk met het produkt om gaat, de winkel waar je hem gekocht hebt moet dat bewijzen.
de wet is duidelijk hier over in nederland, de fabrikant is nog steeds verplicht het binnen een jaar te verhelpen.
sta er op dat de winkel hem terug neemt en ter reperatie aanbied aan Nikon nederland.
ken u recht
see you
U hoeft niet het bewijs te leveren of u deugdelijk met het produkt om gaat, de winkel waar je hem gekocht hebt moet dat bewijzen.
de wet is duidelijk hier over in nederland, de fabrikant is nog steeds verplicht het binnen een jaar te verhelpen.
sta er op dat de winkel hem terug neemt en ter reperatie aanbied aan Nikon nederland.
ken u recht
see you
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Sommige mensen hebben een agressievere zweetafscheiding dan anderen. Vandaar dat het bij sommige mensen kan voorkomen dat een lak of beschermingslaag kan loslaten.
zo waren er IBM Thinkpads die ook een dunne rubberen laag hadden die bij sommige mensen losliet (op de plek waar de polsen rusten).
Het is vervelend, maar hij is 10 maanden oud en dat houd garantie in.
zo waren er IBM Thinkpads die ook een dunne rubberen laag hadden die bij sommige mensen losliet (op de plek waar de polsen rusten).
Het is vervelend, maar hij is 10 maanden oud en dat houd garantie in.