Geachte forum leden.
Ik heb het voornemen om een D5200 cq D5300 aan te schaffen heb echter geen enkele ervaring met digitale fotografie is een dergelijk toestel geschikt voor een beginend fotograaf of raad u eventueel een ander toestal te nemen. ik wil het toestel gaan gebruiken voor de normale vacantie fotografie, (om te beginnen)
in afwachting van welgemeende adviezen,
mvg arend
Beginner
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Beginner
Hoi Arend,
Dit zijn prima camera's om mee te starten. Je hebt de keuze uit diverse instellingen en scenario's.
Zal echter wel proberen om je camera van de automatische stand te halen en lekker met bijvoorbeeld diafragma voorkeuze te werken.
Althans, zo ben ik ook begonnen.
Een eendaagse cursus is anders ook wel aan te raden. Leer je net wat meer, zeker als je nog geen ervaring hebt met digitale fotografie.
Denk dat je wel op het goede forum zit om wegwijs te worden in de diverse mogelijkheden.
Groeten,
Eelco
Dit zijn prima camera's om mee te starten. Je hebt de keuze uit diverse instellingen en scenario's.
Zal echter wel proberen om je camera van de automatische stand te halen en lekker met bijvoorbeeld diafragma voorkeuze te werken.
Althans, zo ben ik ook begonnen.
Een eendaagse cursus is anders ook wel aan te raden. Leer je net wat meer, zeker als je nog geen ervaring hebt met digitale fotografie.
Denk dat je wel op het goede forum zit om wegwijs te worden in de diverse mogelijkheden.
Groeten,
Eelco
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Heb je ervaring met het werken met een reflex camera?
De D3xxx en de D5xxx serie zijn met name bedoeld voor "instappers". Of te wel je zet de camera op de "groene" stand en alle automatiek doet z'n werk. Je hoeft je alleen maar bezig te houden met het kaderen van je onderwerp en af te drukken.
Na de groene stip, ga je verder met de Guide mogelijkheden, en daarna stap je over naar "Effects". Als je dat op je camera allemaal onder de knie hebt, kun je zelf verdere keuzes maken.
Wil je leren wat er allemaal mogelijk is met zo'n camera, op naar een fotoclub in de buurt.
Of lees een goed boek over fotografie. En doe de oefeningen.
Of volg een cursus.
De D3xxx en de D5xxx serie zijn met name bedoeld voor "instappers". Of te wel je zet de camera op de "groene" stand en alle automatiek doet z'n werk. Je hoeft je alleen maar bezig te houden met het kaderen van je onderwerp en af te drukken.
Na de groene stip, ga je verder met de Guide mogelijkheden, en daarna stap je over naar "Effects". Als je dat op je camera allemaal onder de knie hebt, kun je zelf verdere keuzes maken.
Wil je leren wat er allemaal mogelijk is met zo'n camera, op naar een fotoclub in de buurt.
Of lees een goed boek over fotografie. En doe de oefeningen.
Of volg een cursus.
- Gerard de Zwaan
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik ga het verhaal van Hans Braakhuis niet nogmaals vertellen maar eerder aanvullen. Je zou een Nikon Quick start(http://www.nikon-quick-start.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;) nemen, deze clinic duurt een halve dag. Als je lid bent van Nikon Club Nederland kun je mee doen een clinic's(meestal gratis) en bij de club uitjes kun je ook vragen stellen als je er niet uit komt.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Geachte forum leden bedankt voor uw reactie's
mvg
arend
mvg
arend