Lieve mensen
Ik loop al een tijdje tegen een "achtergrond belichting" probleem aan.
Op de foto is het duidelijk te zien. Ik richt 2 flitsers op achtergrond, heb een grote ronde witte cirkel op de achtergrond, maar het nadeel is dus dat de onderste hoeken donker zijn. Dit is niet mooi. Hoe kan ik de lamp-opstelling tov de achtergrond veranderen?
Dank je wel
groetjes van Kim
[img][IMG]http://i65.photobucket.com/albums/h202/ikkekim/vraagforum_zpsa180f9a3.jpg[/img][/img]
instellen lampen achtergrond, help
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: instellen lampen
Beste Kim,
Als je de lampen verder weg zet, wordt de belichting egaler, perfect egaal wordt het zelden.
Groeten, Gijs
Als je de lampen verder weg zet, wordt de belichting egaler, perfect egaal wordt het zelden.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Re: instellen lampen achtergrond, help
Hoi Gijs,
Ik had juist het idee dat als ik de lampen verder weg zet... de straal licht nog meer gebundeld is. Maar ik ga het toch eens proberen, dank je wel
Ik had juist het idee dat als ik de lampen verder weg zet... de straal licht nog meer gebundeld is. Maar ik ga het toch eens proberen, dank je wel
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Gebruik reflecterende paraplu's, zwart van buiten en zilver/wit van binnen. Die spreiden het licht erg goed.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: meer gebundeld
Kim,
Alleen als je een passende reflector gebruikt ok het licht t te concentreren.
Als het gaat om egaliteit van de verlichting telt de (schijnbare) afstand.
Een grote reflector zoals een paraplue of fikse softbox kan ook helpen.
Groeten, Gijs
PS op jouw voorbeeldfoto's (balen van de popops etc) zie ik practisch kale flitskoppen.
Alleen als je een passende reflector gebruikt ok het licht t te concentreren.
Als het gaat om egaliteit van de verlichting telt de (schijnbare) afstand.
Een grote reflector zoals een paraplue of fikse softbox kan ook helpen.
Groeten, Gijs
PS op jouw voorbeeldfoto's (balen van de popops etc) zie ik practisch kale flitskoppen.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
ator: daar Heb ik er nog 1 van liggen ... dus die ga ik er eens bijpakken (y)
Striplights staan nog op mijn verlanglijstje. Verdere softboxen die ik heb, gebruik ik voor model belichting.
Striplights staan nog op mijn verlanglijstje. Verdere softboxen die ik heb, gebruik ik voor model belichting.