De foto's can Thomas & Eva op http://www.thomas-eva.nl/i
Zo Lothian, die complimenten krijg je er toch even zomaar bij...
Maar je foto's zijn inderdaad geweldig mooi, mijn mening en zo te zien ben ik niet de enige. Ik was inderdaad erg benieuwd naar hoe je de donkere sfeer in meerdere van je foto's weet te brengen. Zoals al eerder benoemd wordt lijkt het ook dat er wat meer contrast in zit. Ik ga eens kijken naar iPhoto...
Bedankt zover voor jullie reacties,
Maurice
Maar je foto's zijn inderdaad geweldig mooi, mijn mening en zo te zien ben ik niet de enige. Ik was inderdaad erg benieuwd naar hoe je de donkere sfeer in meerdere van je foto's weet te brengen. Zoals al eerder benoemd wordt lijkt het ook dat er wat meer contrast in zit. Ik ga eens kijken naar iPhoto...
Bedankt zover voor jullie reacties,
Maurice
Bij mij ook erg herkenbaar. Ik heb 2 zoons van 8 & 9 Hugo & Giel en die kon ik altijd redelijk fotograferen maar ineens is dat gewoon afgelopen. Ze doen raar trekken niet leuke gekke bekkenLothian schreef:@ De Put - heel herkenbaar ! De site heet thomas-eva.nl maar het merendeel van de foto's is van Eef , simpelweg omdat Thomas en minder vaak op de foto wil , en een strenger beleid voert wat betreft de plaatsing op de site. (Je weet maar nooit of vriendjes het zien , dan wel 'raar' vinden....)

Wat mij verder opvalt aan Lothian zijn foto's is dat hij een geweldige continuïteit in "eigen" stijl weet neer te zetten. Iets waar ik zelf grote moeite mee heb.
Wat me daarbij dan weer opvalt is dat personen die dat hebben (ik kom ook wel eens op flickr) vaak gebruik maken van de meest eenvoudige middelen en dan bedoel ik 1 camera, vaak in geval dslr 1 (vast)objectief waar ze alles mee doen en 2 vaak het meest eenvoudige standaars software pakketje wat bij de camera zat of wat al op hun PC/mac stond. Daarnaast zijn ze vaak wel technisch onderlegd (weten wat alles is en doet) maar zijn daar vaak tijdens het fotograferen totaal niet mee bezig waardoor ze dus meer met hun hart fotograferen dan met hun hoofd.
Ik geloof dus ook niet dat het na-apen van Lothians stijl de juiste weg is om te bewandelen en ik zeg hiermee dus niet, dat het niet leerzaam kan zijn om dat wel te doen. Maar dat het vele malen belangrijker is om op zoek te gaan naar je eigen stijl en continuïteit daar in.
Wat op de dag van vandaag met al het technische geweld om ons heen erg moeilijk blijft. Soms verlang ik wel eens naar de eenvoud van een Rolleicordje met maar 5 knopjes, hoewel ik weet dat dat ook niet echt de oplossing is.
Luc
-
- Forumlid
- Berichten: 308
- Lid geworden op: ma sep 24 2007 4:04 pm
- Locatie: Roermond
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hallo Lothian,
Zeer mooie foto's.
Ik ben met name benieuwd of en welk (soft)filter of techniek je hebt gebruikt bij foto nr. 20070422131131 (naar rechts kijkende Eva met paars truitje).
m.v.g. Nikonijn
Zeer mooie foto's.
Ik ben met name benieuwd of en welk (soft)filter of techniek je hebt gebruikt bij foto nr. 20070422131131 (naar rechts kijkende Eva met paars truitje).
m.v.g. Nikonijn
www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB
-
- Forumlid
- Berichten: 308
- Lid geworden op: ma sep 24 2007 4:04 pm
- Locatie: Roermond
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Foto nr. 20070422131131_eva cello.jpg
Vooral de randscherpte van de softe foto !
Vooral de randscherpte van de softe foto !
www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB
- Lothian
- Forumlid
- Berichten: 376
- Lid geworden op: za okt 20 2007 10:43 pm
- Locatie: Acquoy
- Contacteer:
Oh die ! Dat is gedaan met het 'orton effect'
Is erg leuk om eens te doen , maar zoals vaak met dit soort 'actions' na een paar foto's weet je het wel.
Het is uitermate geschikt voor natuurfoto's etc. , gedaan in Photoshop.
The Orton Effect is named after Michael Orton who first used the technique is a sandwich of two images, one in focus the other out of focus.
Open your image
Duplicate the background layer (Right click on the background layer and choose duplicate) and name that layer Sharp
Create another duplicate of the background layer.
Change the Blending mode of the Sharp Copy to screen
With the Sharp Copy layer selected, right click and choose Merge Down
Right click on the Sharp layer, choose Duplicate and name this layer Out of Focus
On the Filter Menu, choose Blur - Gaussian Blur
Depending on the resolution of the image you are using, the amount of blue needed will change. Use enough that the shapes are still visible, but detail is not. For this 6.1 Megapixel image, a value of 15.9 was sufficient.
Change the blending mode of the Out Of Focus layer to Multiply.
Is erg leuk om eens te doen , maar zoals vaak met dit soort 'actions' na een paar foto's weet je het wel.
Het is uitermate geschikt voor natuurfoto's etc. , gedaan in Photoshop.
The Orton Effect is named after Michael Orton who first used the technique is a sandwich of two images, one in focus the other out of focus.
Open your image
Duplicate the background layer (Right click on the background layer and choose duplicate) and name that layer Sharp
Create another duplicate of the background layer.
Change the Blending mode of the Sharp Copy to screen
With the Sharp Copy layer selected, right click and choose Merge Down
Right click on the Sharp layer, choose Duplicate and name this layer Out of Focus
On the Filter Menu, choose Blur - Gaussian Blur
Depending on the resolution of the image you are using, the amount of blue needed will change. Use enough that the shapes are still visible, but detail is not. For this 6.1 Megapixel image, a value of 15.9 was sufficient.
Change the blending mode of the Out Of Focus layer to Multiply.
Hoi Lothian,
v.w.b. je vraag over het beveiligen, geen idee hoe dat moet. Ben er zelf ook op zoek naar.
De plaat voorzien van een handtekening is makkelijk te doen met een tekstmasker in PS. Als je dat masker wat transparanter maakt, kan je de tekst zelfs over het midden van plaat laten lopen, zodat kopiëren alleen zin heeft als je met een kloonstempel de tekst eruit shopt.
Irwan
v.w.b. je vraag over het beveiligen, geen idee hoe dat moet. Ben er zelf ook op zoek naar.
De plaat voorzien van een handtekening is makkelijk te doen met een tekstmasker in PS. Als je dat masker wat transparanter maakt, kan je de tekst zelfs over het midden van plaat laten lopen, zodat kopiëren alleen zin heeft als je met een kloonstempel de tekst eruit shopt.
Irwan
Leuk effect Lothian, ga het gelijk proberen.Lothian schreef:Oh die ! Dat is gedaan met het 'orton effect'
Is erg leuk om eens te doen , maar zoals vaak met dit soort 'actions' na een paar foto's weet je het wel.
Het is uitermate geschikt voor natuurfoto's etc. , gedaan in Photoshop.
The Orton Effect is named after Michael Orton who first used the technique is a sandwich of two images, one in focus the other out of focus.
Open your image
Duplicate the background layer (Right click on the background layer and choose duplicate) and name that layer Sharp
Create another duplicate of the background layer.
Change the Blending mode of the Sharp Copy to screen
With the Sharp Copy layer selected, right click and choose Merge Down
Right click on the Sharp layer, choose Duplicate and name this layer Out of Focus
On the Filter Menu, choose Blur - Gaussian Blur
Depending on the resolution of the image you are using, the amount of blue needed will change. Use enough that the shapes are still visible, but detail is not. For this 6.1 Megapixel image, a value of 15.9 was sufficient.
Change the blending mode of the Out Of Focus layer to Multiply.
Bedankt