instellingen camera terug vinden op computer
instellingen camera terug vinden op computer
Nadat ik foto's heb opgeslagen kan ik niet meer alle gegevens camera instellingen meer terug vinden.
Bijvoorbeeld de gebruikte witbalans instelling of de gebruikte kleurinstelling. In de windows viewer met eigenschappen en dan de samenvatting heb je er al aardig wat, maarniet alle gegevens die je wel heb als je de foto's bekijkt in de camera en daar de gegevens oproept
Dit met zowel de windows viewer als Photoshop elements 4, Photoshop 6 of de bijgeleverde trial Nikon capture of Picture project.
Doe ik iets verkeerds of is er software die dit allemaal wel toont?
Bijvoorbeeld de gebruikte witbalans instelling of de gebruikte kleurinstelling. In de windows viewer met eigenschappen en dan de samenvatting heb je er al aardig wat, maarniet alle gegevens die je wel heb als je de foto's bekijkt in de camera en daar de gegevens oproept
Dit met zowel de windows viewer als Photoshop elements 4, Photoshop 6 of de bijgeleverde trial Nikon capture of Picture project.
Doe ik iets verkeerds of is er software die dit allemaal wel toont?
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Hallo Monteur,
Zelf gebruik ik Nikon View en Capture NX en daarin krijg ik tot in detail de instellingen van de camere, gebruikte lens etc...
Volgens mij maakt het ook nog verschil of je NEF of JPG fotografeert. In NEF weet ik zeker dat alle info meekomt. JPG weet ik niet zeker.
Groeten,
Marnix
Zelf gebruik ik Nikon View en Capture NX en daarin krijg ik tot in detail de instellingen van de camere, gebruikte lens etc...
Volgens mij maakt het ook nog verschil of je NEF of JPG fotografeert. In NEF weet ik zeker dat alle info meekomt. JPG weet ik niet zeker.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
- Digi Nik
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Onder help (menubalk) kun je ook het nodige terugvinden over het programma. Daarnaast staat op de Nikon site een Nederlandstalige handleiding.
[/quote]http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_nl.cfg/php/enduser/std_alp.php?p_sid=7XSh6hgi&p_
lva=&p_li=&p_accessibility=&p_page=1&p_cv=&p_pv=&p_prods=0&p_cats=0&p_hidden_prods=&p_search_text=handleiding&
p_new_search=1&prod_lvl1=0&cat_lvl1=0
Als het maar Nikon is.
Heb capture NX besteld, zit daar ook automatisch Nikon Vieuw bij?MvBoetzelaer schreef:Hallo Monteur,
Groeten,
Marnix
Zelf gebruik ik nog PictureProject.
Groetjes Cees
Capture NX
Heb onlangs Capture NX besteld, zit daar ook autm. Nikon View bij?MvBoetzelaer schreef:Hallo Monteur,
Groeten,
Marnix
Momenteel gebruik ik nog PictureProject
Groetjes Cees
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Nee, Nikon View kun je gratis downloaden van de Nikon site (even zoeken op Nikon View in de support afdeling). Inmiddels zijn we al een maand of 4 in afwachting van de release van Nikon View Pro, dat ongeveer € 50 zal gaan kosten en waarvan is aangekondigd dat het de ultieme ervaring in fotobeheer zal geven.ceesgr schreef:Heb capture NX besteld, zit daar ook automatisch Nikon Vieuw bij? Zelf gebruik ik nog PictureProject.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.