welke camera d610 - d800
- bjornc
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: welke camera d610 - d800
Voor enkel studiowerk zou ik ook eens kijken naar middenformaat camera's.
Dan zit je toch weer snel bij de d800/d810
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Zo te horen hebben de onderscheidende features van de D4s voor jouw gebruik niet veel toegevoegde waarde. Zeker niet als je meeneemt dat je voor zijn prijs twee D810s aanschaft. En voor de prijs van een D810 koop je weer twee gebruikte D800's (want als pro heb je wel een back-up nodig), die ik liever zou hebben dan een nieuwe D610.
300dpi geeft je met de D8x0 een 60x40cm print (A2), zo krankzinnig groot is dat niet. Zo'n formaat kun je prima verkopen.
Vergeet je lenzen niet, die zijn bepalender voor je output dan de body.
300dpi geeft je met de D8x0 een 60x40cm print (A2), zo krankzinnig groot is dat niet. Zo'n formaat kun je prima verkopen.
Vergeet je lenzen niet, die zijn bepalender voor je output dan de body.
Mijn glas is t probleem niet lijkt me, nu ik betaalde opdrachten heb wil investeren in een functionele professionele camera waar ook goed mee te filmen is.
- PanzerFaustNL
- Forumlid
- Contacteer:
Ja. Dan zou ik gaan voor de Nikon D610 voor de shoots en een Canon EOS 70D voor het filmen, reden? Magic Lantern!! plus nog een ! Deze ultieme hack zorgt ervoor dat de camera tot het uiterste ingezet wordt voor film werk. Dat in combinatie met de nieuwe dual pixel sensor, maakt het filmen echt heel fijn. Geen 4Gb grens meer, want magic lantern zorgt ervoor dat als de 4gb grens gehaald wordt, er automatisch een nieuw bestand wordt aangemaakt, focus peaking, een beeld in het beeld voor extra scherpte controle. Noem het maar op.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
Dan ga ik toch voor de d810 en waarschijnlijk later een occasion d800 als back-up. De d810 schijnt het goed te doen met filmen, ik heb veel geld gestoken in het glas waar en als ik ook een canon kan ik niets uitwisselen.
Bedankt voor jullie reacties en adviezen
Bedankt voor jullie reacties en adviezen

http://nikonrumors.com/2014/08/25/addit ... nsor.aspx/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Een active-camera voor iemand die vooral in de studio werkt? 

Een active camera is toch wat anders dan een actie camera?
Maar ff sereneus, ik zag dat de TS riep " de camera wordt zeer intensief gebruikt voornamelijk bij schoolfotografie en bruiloften. " . M.a.w. de hort op, met de camera. Dan is de D750 toch niet zo'n gekke suggestie?

Maar ff sereneus, ik zag dat de TS riep " de camera wordt zeer intensief gebruikt voornamelijk bij schoolfotografie en bruiloften. " . M.a.w. de hort op, met de camera. Dan is de D750 toch niet zo'n gekke suggestie?
- PanzerFaustNL
- Forumlid
- Contacteer:
Volgens mij gebruikt zij ook iets D3/D4 achtigs Of een D8xx/D7xx met grip.

Caught in the act by Marco de Boer, on Flickr
Ze was er in ieder geval heel blij mee. :mrgreen: Ik in ieder geval blij met mijn 1.3 exra crop mode op mijn D7100

Happy marriage by Marco de Boer, on Flickr

Caught in the act by Marco de Boer, on Flickr
Ze was er in ieder geval heel blij mee. :mrgreen: Ik in ieder geval blij met mijn 1.3 exra crop mode op mijn D7100

Happy marriage by Marco de Boer, on Flickr
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65
Ik ben niet op zoek naar een actie camera, maar naar een camera welke zeer veel gebruikt wordt, bij schoolfotografie behandel ik vaak twee scholen op een dag, ook met trouwerijen filmen en klikken.
Na bijna drie jaar heb ik vanwege slijtage mijn d5100 al twee keer voor reparatie moeten aanbieden, het is geen professionele camera, daarom zoek ik een toestel wat zeer goed tegen dagelijks intensief
gebruik kan. Met de D4 heb je wel een apparaat in handen maar ben bang dat het zo een toestel in de studio nauwelijks tot zijn recht komt.
Na bijna drie jaar heb ik vanwege slijtage mijn d5100 al twee keer voor reparatie moeten aanbieden, het is geen professionele camera, daarom zoek ik een toestel wat zeer goed tegen dagelijks intensief
gebruik kan. Met de D4 heb je wel een apparaat in handen maar ben bang dat het zo een toestel in de studio nauwelijks tot zijn recht komt.
- gijs sandberg
- Clublid
Re: tot zijn recht komt
Beste Henry,
Heel blijven is ook een eigenschap van sommige apparaten, een D4 is daar een stuk beter in dan eenvoudiger kamera's.
Groeten, GIjs
Heel blijven is ook een eigenschap van sommige apparaten, een D4 is daar een stuk beter in dan eenvoudiger kamera's.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Contacteer:
Die %$##%#%#-iPad stond op Engels. Dan corrigeert ie van alles en als je even niet oplet...CaptainHook schreef:Een active camera is toch wat anders dan een actie camera?![]()

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Inderdaad komt de D4 in de meeste studio settings niet volledig tot zijn recht. Maar hij valt er zeker ook niet door de mand. Ik zou persoonlijk voor al jou type fotografie de minimale eisen op papier zetten en dan kijken of je met 1 camera in de buurt komt of meerdere camera's moet kopen.henryb schreef: Met de D4 heb je wel een apparaat in handen maar ben bang dat het zo een toestel in de studio nauwelijks tot zijn recht komt.
Ik gebruik mijn D3s ook in studio omgeving en heb daar nimmer problemen mee gehad. Wellicht is de extra resolutie van de D8x0 soms wenselijk, ik druk momenteel nooit groter af dan 60x40 en op dat formaat voldoen de 13MP nog meer dan goed. De D4 heeft nog iets meer pixels.
Daarnast, bij bruiloften is de enorme ISO prestaties ineens wel een enorm groot voordeel. Dan heb ik persoonlijk liever iets minder pixels, maar scherpe platen zonder (storende) ruis!
Fin.
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Noem me gek, maar vooruit. Je bent dus ondernemer. Dan is investeren in je zaak natuurlijk een pré. Mijn advies. koop lekker een D4 als een D8x0. Heb je beide, en kom je goed beslagen ten ijs.
Wat ik wel leuk vind om te lezen zijn reacties als : een D4 is eigenlijk niet geschikt als studiocamera... Vind ik een leuke stelling. Waarom niet? Alleen maar vanwege zijn 16mp? Als je in een studiosetting ( lees een gecontroleerde omgeving ) veel meer dan 16MP nodig hebt omdat je steeds aan het croppen slaat schort er iets aan je techniek in mijn ogen.
Hoeveel schoolfoto's worden er op Interbest reclamezuil formaat uitgeprint? En dan nog, als je de kijkafstanden respecteert. Mensen die nog steeds een foto willen kunnen croppen op 100% om er vervolgens een foto van 8x6mtr van te maken om deze in de huiskamer op 5cm afstand te bekijken.. tsja...
Wil je een andere oplossing zou ik zeggen, koop een stuk of 2 Canon 5DMkIII, dan kan je en prima filmen, en heb je een prima aantal mp's voor studiowerk.
Ik kan eerlijk zeggen dat ik voor mijn gebruik ( huwelijk, bedrijfsreportages etc. ) met mijn D700 nog nooit geen pixels te kort ben gekomen. En ik heb ook zeer grote afdrukken gezien van deze bedrijven waar gewoon niet mis mee was. Grote reclamebanners, uithangborden etc. ziet er prima uit op de normale kijkafstanden. Tenzij je idd een afdruk op A0 gaat afdrukken op fotopapier voor een museum.. ja, dan zijn er betere oplossingen. maar voor het gros van de normale A4-A3-A2 afdrukken, Canvas, Vinyl etc. moet je gek doen als je niet voldoende pixels ter beschikking hebt.
Maar goed, dat is mijn mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn. Tot een paar jaar geleden werden er grote afdrukken met 6MP gemaakt waar niemand om zeurde, nu moet je er opeens 36 hebben of een middenformaat van 50MP... En geloof mij maar dat Jan de werkman op geen enkel moment of punt het onderscheid zou kunnen zien laat staan benoemen tussen dezelfde foto's gemaakt met andere camera''s.
Maar dit zal je tijdens je opleiding toch wel allemaal hebben behandelt lijkt me?
Wat ik wel leuk vind om te lezen zijn reacties als : een D4 is eigenlijk niet geschikt als studiocamera... Vind ik een leuke stelling. Waarom niet? Alleen maar vanwege zijn 16mp? Als je in een studiosetting ( lees een gecontroleerde omgeving ) veel meer dan 16MP nodig hebt omdat je steeds aan het croppen slaat schort er iets aan je techniek in mijn ogen.
Hoeveel schoolfoto's worden er op Interbest reclamezuil formaat uitgeprint? En dan nog, als je de kijkafstanden respecteert. Mensen die nog steeds een foto willen kunnen croppen op 100% om er vervolgens een foto van 8x6mtr van te maken om deze in de huiskamer op 5cm afstand te bekijken.. tsja...
Wil je een andere oplossing zou ik zeggen, koop een stuk of 2 Canon 5DMkIII, dan kan je en prima filmen, en heb je een prima aantal mp's voor studiowerk.
Ik kan eerlijk zeggen dat ik voor mijn gebruik ( huwelijk, bedrijfsreportages etc. ) met mijn D700 nog nooit geen pixels te kort ben gekomen. En ik heb ook zeer grote afdrukken gezien van deze bedrijven waar gewoon niet mis mee was. Grote reclamebanners, uithangborden etc. ziet er prima uit op de normale kijkafstanden. Tenzij je idd een afdruk op A0 gaat afdrukken op fotopapier voor een museum.. ja, dan zijn er betere oplossingen. maar voor het gros van de normale A4-A3-A2 afdrukken, Canvas, Vinyl etc. moet je gek doen als je niet voldoende pixels ter beschikking hebt.
Maar goed, dat is mijn mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn. Tot een paar jaar geleden werden er grote afdrukken met 6MP gemaakt waar niemand om zeurde, nu moet je er opeens 36 hebben of een middenformaat van 50MP... En geloof mij maar dat Jan de werkman op geen enkel moment of punt het onderscheid zou kunnen zien laat staan benoemen tussen dezelfde foto's gemaakt met andere camera''s.
Maar dit zal je tijdens je opleiding toch wel allemaal hebben behandelt lijkt me?
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
https://www.instagram.com/remcovandesanden