Aanschaf Nikkor 24-70mm F2.8 Nano
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Aanschaf Nikkor 24-70mm F2.8 Nano
Jantom als ik het goed begrijp had je een maandagochtendmodel met technische gebreken, maar als je tevreden bent met de prestaties van je 28-70mm dan was je nog meer tevreden geweest met een goedwerkende 24-70mm.
- jantom
- Clublid
@Ator
Dat is ook zo (wat je aangeeft).
Maar ik ben door alle narigheid uiteindelijk in aanraking gekomen met de 17-35mm lens... Die is voor mij uitstekend te gebruiken èn is dat qua beeldkwaliteit ook.
De meeste lenzen hier hebben een goed leven... Rusten in vrede
Maar ik mis wel een stukje bereik. Missen op zich is geen slechte zaak nu dat leidt tot verlangen.... Maar ik ben tevreden met wat ik heb.
Dat is ook zo (wat je aangeeft).
Maar ik ben door alle narigheid uiteindelijk in aanraking gekomen met de 17-35mm lens... Die is voor mij uitstekend te gebruiken èn is dat qua beeldkwaliteit ook.
De meeste lenzen hier hebben een goed leven... Rusten in vrede

Maar ik mis wel een stukje bereik. Missen op zich is geen slechte zaak nu dat leidt tot verlangen.... Maar ik ben tevreden met wat ik heb.

17 -35 is ook een prachtig objectief, ik heb deze ook gehad.
Feit is wel dat de randscherpte achterblijft t.o.v. de nieuwere G objectieven (14-24, 24-70).
Ook staat de 17-35 bekend om zijn AF-S motor probleem die heel snel gaat piepen en erna vastloopt.
Feit is wel dat de randscherpte achterblijft t.o.v. de nieuwere G objectieven (14-24, 24-70).
Ook staat de 17-35 bekend om zijn AF-S motor probleem die heel snel gaat piepen en erna vastloopt.
- jantom
- Clublid
Beste Frank B...
Ze piepen niet. Ik wist van tevoren dat dat een probleem kán zijn maar de 17-35mm was al "geholpen" voordat ik hem kocht.
Maar dank voor de aandacht
Flandria: ik heb inderdaad geconstateerd dat die 17-35mm beter een stop extra kan worden gediafragmeerd. Ik gebruik met deze lens diafragma 11.
Ik ben zeer tevreden met de scherpte aan de randen. Ik heb trouwens ook de 14-24mm zoom maar gebruik liever de 17-35mm.
Ze piepen niet. Ik wist van tevoren dat dat een probleem kán zijn maar de 17-35mm was al "geholpen" voordat ik hem kocht.
Maar dank voor de aandacht

Flandria: ik heb inderdaad geconstateerd dat die 17-35mm beter een stop extra kan worden gediafragmeerd. Ik gebruik met deze lens diafragma 11.
Ik ben zeer tevreden met de scherpte aan de randen. Ik heb trouwens ook de 14-24mm zoom maar gebruik liever de 17-35mm.
Laatst gewijzigd door Cyrus op do sep 04 2014 9:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quotes verwijderd
Reden: Onnodige quotes verwijderd
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
STEL dat ik een "vreemd" merk lens koop en die heeft last van front/Back focus... Kan ik mijn D3200 daar op laten tunen bij een service punt? Dit toestel heeft die mogelijkheid standaard niet.
Klopt, f:4 scheelt al een hoop, F:11 dan word ik wel benieuwd wat je ermee doet? Maar goed je hebt ze allebei, waar lullen we dan over..jantom schreef: Flandria: ik heb inderdaad geconstateerd dat die 17-35mm beter een stop extra kan worden gediafragmeerd. Ik gebruik met deze lens diafragma 11.

- jantom
- Clublid
@Flandria
Ik fotografeer de gebouwde omgeving (doe dus aan architectuurfotografie ~ als hobby). Ik hoef geen grote lichtsterkte.. maar scherpte en zo weinig mogelijk vertekening.
Ik fotografeer de gebouwde omgeving (doe dus aan architectuurfotografie ~ als hobby). Ik hoef geen grote lichtsterkte.. maar scherpte en zo weinig mogelijk vertekening.