megapixel frenzy

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Re: megapixel frenzy

Bericht door MarcoEos70D » vr sep 05 2014 12:19 pm

Krijg ik net een bericht op mn Facebook:

Dell komt met een 14,7MP beeldscherm ;)
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

ATOR
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ATOR » vr sep 05 2014 12:53 pm

Karel Giesen schreef:Bij schermen en beamers praten we helemaal nergens over, die hebben maximaal 2 MP resolutie.
Tegen de tijd dat de beeldschermen zijn geëvolueerd naar 12 MP zijn de huidige camera's prehistorisch.
Dat is blijkbaar eind dit jaar :P Sorry Karel :wink: Ik ben het met je eens dat er belangrijkere aspecten aan een camera zitten dan de megapixels maar de manier waarop je het brengt nodigt zo uit om er tegen te ageren.

Reken maar dat in laboratoria grotere schermen met hogere resoluties staan te popelen tot de markt er klaar voor is. Ik ga alvast sparen voor mijn 40inch 300dpi scherm.

Karel Giesen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Karel Giesen » vr sep 05 2014 1:21 pm

ATOR schreef:
Karel Giesen schreef:Bij schermen en beamers praten we helemaal nergens over, die hebben maximaal 2 MP resolutie.
Tegen de tijd dat de beeldschermen zijn geëvolueerd naar 12 MP zijn de huidige camera's prehistorisch.
Dat is blijkbaar eind dit jaar :P Sorry Karel :wink: Ik ben het met je eens dat er belangrijkere aspecten aan een camera zitten dan de megapixels maar de manier waarop je het brengt nodigt zo uit om er tegen te ageren.

Reken maar dat in laboratoria grotere schermen met hogere resoluties staan te popelen tot de markt er klaar voor is. Ik ga alvast sparen voor mijn 40inch 300dpi scherm.
Maar een forum is toch juist bedoeld om te discussiëren?? :huh:

Haha ...en ook over het nut van zoveel MP's op een monitor kun je discussiëren! :mryellow: :mrgreen:
Een nieuwe bril laat de blinde niet beter zien.

ATOR
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ATOR » vr sep 05 2014 3:10 pm

Hoor graag waarom al die megapixels toch belangrijk zijn! :roll: :mrgreen:
C'est le ton qui fait la music, dit voelt voor mij niet als een discussie maar als een verkondiging van jouw Grote Gelijk.

Het stoort me ook dat je nogal denigrerend bent naar mensen met camera's die meer MPs hebben:
Op beeldscherm zien je 'selfies' met de telefoon er waarschijnlijk zelfs beter uit dan je 'super opnames' met je Nikon D810. :roll: :shock: :? :oohh:

yzf1kr
Forumlid
Forumlid

Bericht door yzf1kr » vr sep 05 2014 3:44 pm

MarcoEos70D schreef:Krijg ik net een bericht op mn Facebook:

Dell komt met een 14,7MP beeldscherm ;)

Ik zag hem hier ook al voorbij komen: http://tweakers.net/nieuws/98258/dell-k ... lutie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar sta je dan te kijken met je 12MP-is-genoeg-camera. :P

Karel Giesen
Forumlid
Forumlid

Bericht door Karel Giesen » zo sep 07 2014 2:33 am

Ik snap het niet helemaal, maar ik vind het fantastisch dat jullie genieten van je 36 MP camera's en 14 MP beeldschermen! :o
Een nieuwe bril laat de blinde niet beter zien.

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » zo sep 07 2014 8:10 am

Die nieuwe schermen wil zeggen dat mensen in een nog betere en hogere kwaliteit kunnen gaan genieten van de fouten die zijzelf maken, of geconfronteerd worden met de beperkingen van hun apparatuur. Belooft een mooie tijd te worden, helemaal icm het zogenaamde PixelPeepen en op 100% naar je foto's gaan zitten staren ;)
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”