Wel als je regelmatig veel foto's maakt zoals een huwelijksreportage, sportevenementen etc. Dan zit er best wel wat verschil tussen bestanden die uit een 12-16mp sensor komen of een 36mp sensor. Je hoeveelheid data die je moet kunnen verwerken en opslaan neemt enorm toe.Marten schreef: Maar met die D800 ben je weer "veroordeeld" tot die verschrikkelijke 36 megapixels die je alleen kunt zien met een 36MP leesbril, althans dat lees ik hier.
Wat een ellende allemaal.
Niemand zegt dat de 36mp sensor slecht is, alleen de enorme hoeveelheid data die je er aan overhoud is niet de wens van iedereen.
Ik zat hier echt op te wachten de opvolger...., om mijn D700 straks als backup te kunnen hangen, maar toch vallt het een klein beetje tegen. De bouw staat schijnbaar gelijk aan die van een D800 is dus prima, de snelheid in FPS had ik wel hoger verwacht/gewenst 8-10 met een grip. Het missen van syncaansluiting is al een kwalijk punt voor mij ivm studio/flitser gebruik.. Klapschermen doet me niks, WiFi kan soms handig zijn.
Dus ja, misschien toch maar eens kijken voor een leuke D800 dan omdat iedereen opeens de D810 moet hebben.
Dan maar weer grotere hdd's aanschaffen... of toch maar een D3s.... of toch...