vliegende vogels vind ik het moeilijkst ( krijg ze vaak niet scherp, daar moet ik nog veel op oefenen ).
heb de 55-200 lens gebruikt.
foto 1

foto 2

foto 3

foto 4

foto 5

foto 6

foto 7

foto 8

foto 9

foto 10

gr paulien.
Is dus wel te doen, gezien je andere regelNiet zo vreemd want dat is handmatig eigenlijk niet te doen.
Of lees ik het verkeerd met "Handmatig" Bedoel je statief of ....?continu scherpstelling op 3d is daar de beste manier.
dank je wel jumpijving voor jou reactie.Jumpjiving schreef:Je laat 2 foto's zien waar de vogel naar je toe komt vliegen.
Op beide foto's is de vogel niet scherp.
Niet zo vreemd want dat is handmatig eigenlijk niet te doen.
continu scherpstelling op 3d is daar de beste manier.
De andere foto's zijn prima te doen met enkelpunt scherpstellen en dan de scherpstelling op de ogen van het dier.
ik heb geen statief gebruiktKroontje schreef:Is dus wel te doen, gezien je andere regelNiet zo vreemd want dat is handmatig eigenlijk niet te doen.Of lees ik het verkeerd met "Handmatig" Bedoel je statief of ....?continu scherpstelling op 3d is daar de beste manier.
En je sluiter in de gaten houden.
Foto 7 en 10 vind ik de beste
Gr Kroontje
ik zal ook meer letten op de af-c ik had de camera op af-s ingesteld en dat is ook een fout geweest ( ik dacht dat die voor beide was voor stil staande beeld en bewegende beelden maar ik lees in de boekje dat de af-s stand niet is voor bewegende beelden en dat doet zoals jij al aangeeft de af-s stand wel.Jumpjiving schreef:Denk erom dat 3d alleen zinvol is als het onderwerp met gelijkmatige snelheid van je af of naar je toe komt.
In andere gevallen alleen enkelpunt en af-c gebruiken.
Scherpstellen zo gauw je het onderwerp in beeld hebt en dan afdrukken als op het gewenste moment.
Ik heb daarom op mijn camera het scherpstellen door half indrukken van de ontspanknop verlegd naar de ae-l/af-l knop.
Met deze knop stel in scherp en druk op het gewenste moment af met de ontspanknop.