Lightroom 5.6
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Lightroom 5.6
Hier ook geen performance issues na de update naar LR 5.6 (Mac OS X 10.9.4)
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Na nader onderzoek blijkt de traagheid veroorzaakt door de 'lens correction' tool!!
In mijn oorspronkelijke workflow paste ik altijd EERST profiel en (eventueel) CA correctie toe voordat ik verdere bewerkingen ging doen. Zodra je in 5.6 echter een foto gaat bewerken (vooral croppen en brushes lijden hieronder) met (een of meerdere) opties in het 'lens correction' menu aangevinkt dan wordt alles zo traag als dikke ......
Indien ik alle bewerkingen eerst toepast en daarna pas de lens correction aanzet dan heb ik geen last meer van traagheid. Dus mocht iemand er ook last van hebben dan hierbij de (mijn) oplossing. Wellicht helpt het een ander (en wellicht passen de mensen die geen last van traagheid hebben geen lens correction toe, of pas aan het einde)
In mijn oorspronkelijke workflow paste ik altijd EERST profiel en (eventueel) CA correctie toe voordat ik verdere bewerkingen ging doen. Zodra je in 5.6 echter een foto gaat bewerken (vooral croppen en brushes lijden hieronder) met (een of meerdere) opties in het 'lens correction' menu aangevinkt dan wordt alles zo traag als dikke ......
Indien ik alle bewerkingen eerst toepast en daarna pas de lens correction aanzet dan heb ik geen last meer van traagheid. Dus mocht iemand er ook last van hebben dan hierbij de (mijn) oplossing. Wellicht helpt het een ander (en wellicht passen de mensen die geen last van traagheid hebben geen lens correction toe, of pas aan het einde)

Fin.
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Apart. Heb hier nergens last van en begin altijd met eerst lenscorrectie
Geen snelheidverlies.
Geen snelheidverlies.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Het is niet apart
Er zijn veel mensen die er last van hebben op deze aardbol. Hier gaat ie ook goed.

- iefie
- Forumlid
Hebbe wij ff mazzel haha. Heel bijzondere pc heb ik nou ook niet.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
-
- Clublid
- Contacteer:
Zeker mazzel want ik draai op vrijwel de nieuwste hardware met meer dan uitstekende specificaties. Daar zou het zeker niet aan mogen liggen in elk geval...
Fin.
Klopt. Hier ook het nieuwste van bijna het nieuwste 
Het enige waar ik tegenaan loop is als ik een filter naar beneden trek.
Dan blijft hij even hangen.
Waarschijnlijk ga ik terug naar 5.5 vandaag

Het enige waar ik tegenaan loop is als ik een filter naar beneden trek.
Dan blijft hij even hangen.
Waarschijnlijk ga ik terug naar 5.5 vandaag

-
- Clublid
- Contacteer:
Laat even weten hoe je dat doet en hoe het ging aub
Ik kon het downgraden zo snel niet vinden via CC. Als het beter draait dan ga ik ook terug namelijk!
Ik kon het downgraden zo snel niet vinden via CC. Als het beter draait dan ga ik ook terug namelijk!
Fin.
- iefie
- Forumlid
zou het misschien aan CC liggen?
Ik gebruik geen CC en heb een i5 maarverleden maand nog een pentiun 4 en ook totaal geen haperingen of vertragingen, ook niet bij capture nx2
Ik gebruik geen CC en heb een i5 maarverleden maand nog een pentiun 4 en ook totaal geen haperingen of vertragingen, ook niet bij capture nx2
Nee ligt niet aan CCzou het misschien aan CC liggen?

Waar ik ook aan zit te denken dat het vaak door alle upgrades gebeurt.
We beginnen met 5.0 en daar vele overheen geschreven wordt, zoals 5.1>5.2 enz enz naar 5.6..