D810 foto's en LR5
- Mieke53
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
D810 foto's en LR5
Hoi allemaal,
De D810 foto's van mijn fotomaatje Aart laten in LR5 wazige foto's zien.
Kan dit te maken hebben dat LR de D810 (nog) niet herkent?
Wat te doen? zijn er speciale handelingen hiervoor?
Hartelijke groet, Miek
De D810 foto's van mijn fotomaatje Aart laten in LR5 wazige foto's zien.
Kan dit te maken hebben dat LR de D810 (nog) niet herkent?
Wat te doen? zijn er speciale handelingen hiervoor?
Hartelijke groet, Miek
Re: D810 foto's en LR5
Kan je wat voorbeelden overleggen, Mieke?
Theoretisch is het niet mogelijk om een file die nog niet wordt ondersteund door de software, te kunnen openen.
Wellicht een bug in de software of een andere (verkeerde) afstelling?
Theoretisch is het niet mogelijk om een file die nog niet wordt ondersteund door de software, te kunnen openen.
Wellicht een bug in de software of een andere (verkeerde) afstelling?
- Mieke53
- Forumlid
Ik ga hem even contacten Flandria om er 1 op te sturen.
Hij heeft in zowel RAW als jpg geschoten.
De foto's zijn volgens hem ragscherp op het display, maar eenmaal opgeroepen in LR dus wazig zoals hij zegt.
Hij vergeet zijn updates nog weleens, misschien dat het daar ook nog aan kan liggen. Aart is dyslectisch, dus leest niet graag.
Word vervolgd.
Thanks.
Miek
Hij heeft in zowel RAW als jpg geschoten.
De foto's zijn volgens hem ragscherp op het display, maar eenmaal opgeroepen in LR dus wazig zoals hij zegt.
Hij vergeet zijn updates nog weleens, misschien dat het daar ook nog aan kan liggen. Aart is dyslectisch, dus leest niet graag.
Word vervolgd.
Thanks.
Miek
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
geen idee wat voor pc hij heeft, maar wacht hij lang genoeg zodat het bestand helemaal verwerkt is?
Groetjes,
Jaap
Jaap
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: speciale handelingen
Beste M,
Je neemt wel een omweg om voor een vermeende ander naar de bekende weg te vragen.
Die handelingen heten meestal Updates, het kan ook zijn dat Adobe de (relatief nieuwe) D810 nog niet ondersteunt.
Met originelle Nikon software kan je er van op aan dat een nieuwe kamera niet uitgeleverd wordt als de software nog niet beschikbaar is.
Groeten, Gijs
Je neemt wel een omweg om voor een vermeende ander naar de bekende weg te vragen.
Die handelingen heten meestal Updates, het kan ook zijn dat Adobe de (relatief nieuwe) D810 nog niet ondersteunt.
Met originelle Nikon software kan je er van op aan dat een nieuwe kamera niet uitgeleverd wordt als de software nog niet beschikbaar is.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Cookie1397
- Clublid
Het kan in principe niet zo zijn dat dat als LR5 de raw files van de D810 niet herkent je dan wazige foto's te zien krijgt. Je ziet de raw files wel of niet als foto. Als ze wel in lightroom te zien zijn maar wazig herkent LR5 dus wel degelijk de raw files van de D810 en zit er de goede raw convertor in. Een andere mogelijkheid is dat als het grote files zijn en de pc niet al te snel is het even duurt voor dat je de geladen foto scherp op de monitor de zien krijgt. Als de opnames zowel in jpeg als in raw geschoten zijn kan je een jpg in de viewer van windows / apple laden. Als deze ook wazig is vrees ik voor een user error
Nikon Z Z & de maskers
- Mieke53
- Forumlid
Ed, ga ik ook mee aan de slag. Anders maar opnieuw installeren.
Dankjewel.
Vr.gr.
Miek
Dankjewel.
Vr.gr.
Miek
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Om een eventueel LR probleem uit te sluiten zou ik ze even bekijken met Nikon View NX. Gratis te downloaden.
- Mieke53
- Forumlid
Ga ik ook doen. Met deze tips kan ik wat voor hem.
Patrick, het programma wat bij de D810 geleverd wordt is dat simpeler in bewerking dan LR?
Ik gebruik zelf ACDSee dus geen ervaring of weinig met andere bewerkers of ontwikkelaars.
Dank, ik houd jullie op de hoogte. Namens Aart ook alvast bedankt.
Gr.
Miek
Patrick, het programma wat bij de D810 geleverd wordt is dat simpeler in bewerking dan LR?
Ik gebruik zelf ACDSee dus geen ervaring of weinig met andere bewerkers of ontwikkelaars.
Dank, ik houd jullie op de hoogte. Namens Aart ook alvast bedankt.
Gr.
Miek
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
als je een simpel pakketje (gratis) wil gebruiken kun je eens kijken naar faststone
Groetjes,
Jaap
Jaap
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
Re: is dat simpeler
Miek,
Als je View-NX2 bedoelt:
Ja,
Voornamelijk anders, maar wel gegarandeerd Nikon compatible.
Groeten, Gijs
Als je View-NX2 bedoelt:
Ja,
Voornamelijk anders, maar wel gegarandeerd Nikon compatible.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik weet niet hoe wazig ze waren, maar misschien is ook wel zo dat de foto's op 100% onscherp zijn, terwijl ze op de monitor van camera wel scherp leken. Dat is ook een effect van 36 megapixels. Scherpte is een relatief begrip.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik zou sowieso controleren of LR5 v5.6 geïnstalleerd is. Met eerdere versies waren er problemen met de D810 RAW's. Zie http://feedback.photoshop.com/photoshop ... a_profiles" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mieke53
- Forumlid
Hoi allemaal,
Ik heb Aarts foto's net op mijn comp. kunnen bekijken, zien er goed uit. Niks wazig.
Maar ook mijn comp. is niet snel dus het laden duurde ook bij mij heel erg lang.
Ik zal ook de instelling bij hem nagaan dat er automatische updates plaatsvinden van LR.
Ook het bewerkingsprogramna wat bij de D810 zit zullen we installeren. Nooit weg om eens uit te proberen wat daar allemaal mee kan.
Zeer bedankt, jullie meedenken, wordt gewaardeerd.
Gr.
Miek
Ik heb Aarts foto's net op mijn comp. kunnen bekijken, zien er goed uit. Niks wazig.
Maar ook mijn comp. is niet snel dus het laden duurde ook bij mij heel erg lang.
Ik zal ook de instelling bij hem nagaan dat er automatische updates plaatsvinden van LR.
Ook het bewerkingsprogramna wat bij de D810 zit zullen we installeren. Nooit weg om eens uit te proberen wat daar allemaal mee kan.
Zeer bedankt, jullie meedenken, wordt gewaardeerd.
Gr.
Miek
- Mieke53
- Forumlid
Hoi Jaap, inderdaad waar, had ik in eerste instantie ook al gezegd tegen Jaap.Jaap Driest schreef:Ik weet niet hoe wazig ze waren, maar misschien is ook wel zo dat de foto's op 100% onscherp zijn, terwijl ze op de monitor van camera wel scherp leken. Dat is ook een effect van 36 megapixels. Scherpte is een relatief begrip.
Het wordt allemaal mooier op de achterkant met die hoeveelheid pixels en is maar een voorvertoning van hoe het zou kunnen worden. Want is toch in principe een jpg voorvertoning?
Groet, Mieke