De preview images die Adobe uit de NEF genereert zijn een relatief lage resolutie. Was op mijn computer ook met de NEF's van de D800 het geval.
Toen wat settings aangepast en nu heb ik ragscherpe previews in Bridge. Kost wel meer opslag natuurlijk en de computer krijgt het zwaarder te voortduren tijdens het scrollen in een map foto's...
D810 foto's en LR5
- MartijnM
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
D810 foto's en LR5
Buy film, not megapixels...
- Mieke53
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D810 foto's en LR5
Hoi allemaal.
De laatste update op de comp. van Aart, was al gebeurd. Dus daar zat het probleem niet.
Toen hebben we gedacht: ligt het misschien aan het CF kaartje. Staat ie op slot? Niet het geval.
Ik heb toen een gok genomen en gezegd dat we ook het kaartje konden formatteren....maar was ie wel z'n foto's kwijt.
Dat was een schot in de roos, we weten alleen nog steeds niet wat nu het probleem was.
Toen nieuwe foto's met die kaart genomen....en de foto's laten zich nu wel zien.
in LR.
Dank voor ieders meedenken.
Groet, Miek
De laatste update op de comp. van Aart, was al gebeurd. Dus daar zat het probleem niet.
Toen hebben we gedacht: ligt het misschien aan het CF kaartje. Staat ie op slot? Niet het geval.
Ik heb toen een gok genomen en gezegd dat we ook het kaartje konden formatteren....maar was ie wel z'n foto's kwijt.
Dat was een schot in de roos, we weten alleen nog steeds niet wat nu het probleem was.
Toen nieuwe foto's met die kaart genomen....en de foto's laten zich nu wel zien.

Dank voor ieders meedenken.
Groet, Miek