Ik gebruikte voorheen Bridge CC 2014 als viewer en dan via 'cmd-R' kwam ik in Camera Raw terecht. Maar sinds kort werkt dat niet meer

Lightroom krijg ik niet echt onder de knie en ben daarom overgestapt op CNX-D.
Welnu, er vallen mij een paar dingen op waar ik over struikel.
1) CNX-D maakt zelf een Tiff-afbeelding aan in de folder /users/...../afbeeldingen.
( Ik heb er een submapje -CNX-D Tiff- in aangemaakt omdat anders de foto's in de hoofdfolder komen.)
Dat is natuurlijk erg vervelend omdat de Tiff-afbeeldingen tegen de 70MB gaan en onzinnig veel ruimte in beslag nemen.
2) Daarbij maakt CNX-D ook een extra (sub) mapje aan in de map met foto's die zijn geopend/bewerkt. Dit mapje noemt hij: NKSC_PARAM.
Dat doet hij in elk mapje met bestaande foto's. Ik vermoed dat dat parameters zijn maar ik zie daar niets in staan.
3) Wanneer ik een afbeelding (NEF of Jpg) open in Photoshop dan opent hij de afbeelding als Tiff.?????
Ik ben beginnend met CNX-D en hoop dat jullie hiervoor een verklaring hebben, of een truukje weten om dit te omzeilen.
Op internet is er nog niet veel te vinden over CNX-D.
Misschien is dit ook al in CNX2 maar die kan ik niet installeren. Capture NX2 wordt niet meer ondersteunt door de laatste versie van OS X 10.9.4

Groeten Roel.