advies voor auto shoot overdag

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Yannic
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

advies voor auto shoot overdag

Bericht door Yannic » wo sep 17 2014 8:53 pm

Beste,

A.s. maandag mag ik voor een fotowedstrijd in Vlaardingen een Bmw i3 van dealer Fbreeman lenen. Ik had enkel de beschikking om de auto 's ochtends om 10 uur op te halen en voor sluiting weer terug te brengen. kan helaas niet gebruik maken van het zachte licht. Ik keek net op weeronline geeft nu weer bewolking aan. Ik vroeg me af wat ik het beste kan doen om de reflecties uit de auto te halen. Ik had in gedachte als de zon fel gaat schijnen met blauwe lucht om de polarisatiefilter te gebruiken of als het toch nog een wat donkere lucht is te gaan flitsen met softbox? Ik heb enkel een sb-700 en heb nog nul ervaring met flitsen op klaar lichte dag & zal ik nog een trigger set moeten aanschaffen :huh: .

Zou iemand mij een goed advies kunnen geven wat het meest gemakkelijk of verstandig is?

Ik gebruik de D7000 met tamron 17-50 en nikon 50 mm

Ik heb de keus om een bmw i3 oranje gekleurd of een grijs kleurige te gebruiken zie onderstaande.

Afbeelding

Afbeelding
Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900

Yannic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: advies voor auto shoot overdag

Bericht door Yannic » za sep 20 2014 4:28 pm

Ik heb vandaag bij Calumet foto in rotterdam, Een standaard met een plu gekocht van 115 cm, en een Pixel pawn tf-362 trigger setje. Helaas geen ttl ondersteuning, maar moeten ik maar even uit vogelen wat de beste stand is. Ik had in huis even getest, flitser dan op 1/32 staan Diafragma op f4 iso 320 en sleutertijd 80 en 100 geprobeerd, dat zeg er naar mij mening wel goed uit. zal morgen even foto plaatsen.
Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » zo sep 21 2014 1:26 am

Je hoeft niet perse in de open lucht te fotograferen toch? Een overdekte parkeerplaats of een viaduct ofzo kan ook. Het is maar net wat je wil maken. En overdag inflitsen is ook een vak apart. Als je een goede kans wil maken in die wedstrijd zou ik gewoon doen wat je het beste kan, niet iets proberen wat je nog nooit hebt gedaan.

En oranje

Yannic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Yannic » zo sep 21 2014 10:15 am

Boldey schreef:Je hoeft niet perse in de open lucht te fotograferen toch? Een overdekte parkeerplaats of een viaduct ofzo kan ook. Het is maar net wat je wil maken. En overdag inflitsen is ook een vak apart. Als je een goede kans wil maken in die wedstrijd zou ik gewoon doen wat je het beste kan, niet iets proberen wat je nog nooit hebt gedaan.

En oranje
Je het gaat over het natuurgebied van de vlaardingse broekpolder, en daarvoor heb ik een elektrische auto geregeld om beetje bij het concept te blijven. Ik heb de hele dag de tijd er is verder niemand die op me neus kijkt en hoef pas 1 oktober de foto's in te leveren, dus kan van alles proberen :D..

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”