Welke geheugenkaart voor Nikon D610?
- JW17
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Welke geheugenkaart voor Nikon D610?
Kijk even op de website van Informatique. Daar zijn die kaartjes scherp geprijsd.
Groet,
JW
JW
2x 32GB voor 50 euro. Nou op een camera van 1600 euro valt dat best mee hoor. Heb ze er zelf ook inzitten. https://www.dataio.nl/product/32gb-sdhc ... 0-sandisk/" onclick="window.open(this.href);return false;
portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
Nikon D610 + glas + licht + pootjes -Facebook
Nikon D610 + glas + licht + pootjes -Facebook
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ook ik heb in muijn D610 een 32 gig kaartje met 30mb/sec in zitten en afgelopen week met een optreden in een donkere kroeg geen problemen en snelheid genoeg.
Groet Willem
Groet Willem

Nikon Z8 en mooi glaswerk van datzelfde merk
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb er 32GB 45MB/s W (en 90MB/s R) in zitten en als 2e kaartje een 16GB 30MB/s (w).
Werkt voor mij voldoende
Werkt voor mij voldoende
Laatst gewijzigd door Genster op di sep 23 2014 12:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
1x 32gb 95mb/s en 1x 32 gb 45mb/s. meestal zit alleen de snelste erin.
Groetjes,
Jaap
Jaap
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Ik herhaal nog maar even de ervaring van Buckwheat eerder in dit draadje: als snelheid echt belangrijk is, zorg dan dat beide kaartjes even snel zijn. Dit wordt ook bevestigd door Thom Hogan:
http://dslrbodies.com/cameras/current-n ... eview.htmlBe careful, however. If you put an older non UHS-1, slow card into the second slot, you can lower the camera's overall performance. Maybe not for shooting if you're using Overflow as your Slot 2 Role, but every time the camera has to hit both cards—which includes image review—performance is determined by the slower slot. To put that in perspective: I took the oldest 2GB SD card I have, which might not even be 20MBps peak performance (it's unmarked) and put it in the second slot with a top-of-the-line SanDisk in the first slot. Image review slowed noticeably, even looking at images on the first card.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn