peak disign ervaringen

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
stefan212
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

peak disign ervaringen

Bericht door stefan212 » do sep 25 2014 5:14 pm

hallo

ik heb sinds kort een D7100 nou wil ik een camerastrap kopen omdat deze camera vergeleken met de D3100 toch een stukje zwaarder is

ik zat eerst te denken aan de Black Rapid RS-sport 2 omdat zwz bijna iedereen hem aanraad
maaaar.... nou kwam ik de Peak Design tegen (ook op dit forum)dus heb ik dat merk verder onderzocht op internet/youtube!!

en de Peak design Leash + Capture PRO Camera Clip leken mij enorm handig + je kan het zo op je statief klikken als je wilt!!

dus vroeg ik me af of er hier ervaringen zijn met Peak Design????

grz Stefan
There are no bad pictures; that's just how your face looks sometimes.
Abraham Lincoln
Camera: Nikon D750 lenzen: Nikkors ~ 24-70mm ~ 70-200mm ~ 18-105mm ~ 35mm 1.8 ~ 50mm 1.8 ~ Sigma's ~ 70mm 2.8 Macro ~ 10-20mm ~

ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: peak disign ervaringen

Bericht door ATOR » do sep 25 2014 6:02 pm

Ik gebruik ze al een paar jaar bij outdoor fotografie. De clip zit op een schouderband van mijn rugzak, de leash heb ik door wat lussen van mijn rugzak heenlopen zodat de rugzak schouderband meteen als padding werkt.

Als ik wat rondloop heb ik de camera slingshot style langs mijn heup bungelen, klaar voor het grijpen. Als ik ergens overheen moet klauteren of op de mountainbike door wat natuur heen fiets dan hang ik de camera in de clip zodat hij niet meer bungelt maar nog wel binnen handbereik is. En als het moet dan haal ik een statief tevoorschijn en zet ik de camera erop zonder ook maar iets los te hoeven maken. Als ik de camera binnen gebruik klik ik de leash los en heeft hij alleen twee mickey mouse oortjes die niet in de weg zitten.

Die drie manieren van gebruik zonder iets los te hoeven maken: slingshot strap over mijn rugzak, opbergclip voor als het ruw wordt en snelkoppeling voor statief maken het voor mij de perfecte mobiele oplossing.

Misschien dat ik nog eens de bredere band erbij aanschaf voor wanneer ik zonder rugzak rondloop want voor dat gebruik is de leash wat smal. Zeker met een zwaardere camera met telelens.

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door gongon » do sep 25 2014 6:28 pm

Ik heb hem maar ik vind hem een beetje tegenvallen, als de camera een beetje zwaar is blijft dat ding wat je onder de camera plaatst weleens in de clip vastzitten doordat de zware camera schuin gaat hangen.

Heb het al twee keer gehad dat ik de camera eraf moest draaien omdat ik hem niet meer los kreeg uit de clip en ik kreeg hem er niet uit omdat ik hem niet ontgrendeld had dat vierkanten ding zat op een gegeven moment vast omdat dat ding wat je in de statiefaansluiting moet draaien schuin ging staan in de clip.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » do sep 25 2014 6:38 pm

Ik gebruik de Leash. Erg handig losnemen/vastmaken, maarrrr....

De leash is erg soepel maar ook dun, zonder schouder/nek pad. Na een uurtje met je camera om je nek gaat ie erg irritant worden. Ik wacht op de Slide (https://peakdesign.com/store/slide), een stuk breder met ingebouwde pad en zo te zien veel beter te verstellen (voor mij van belang).

stefan212
Forumlid
Forumlid

Bericht door stefan212 » do sep 25 2014 8:10 pm

Zo dat zijn uitgebreide reacties daar heb je tenminste wat aan!!
Ik dacht zowiezo al dat ik voor dit systeem ga maar wou graag de gebruikers ervaringen weten.
Badankt Ator voor de uitgebreide reactie!!

En gongon hij gaat schuin staan ?? Is het dan niet zo dat je het niet goed bevestigd hebt op je camera ofzo? Weet het niet hoor maar zo klinkt het zoals jij het omschrijft!?

En remoss ja idd dat is miss een nadeeltje maar kan miss wel een schouderpad van mijn tas om de band doen :)

Grz stefan
There are no bad pictures; that's just how your face looks sometimes.
Abraham Lincoln
Camera: Nikon D750 lenzen: Nikkors ~ 24-70mm ~ 70-200mm ~ 18-105mm ~ 35mm 1.8 ~ 50mm 1.8 ~ Sigma's ~ 70mm 2.8 Macro ~ 10-20mm ~

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door gongon » do sep 25 2014 9:49 pm

stefan212 schreef:Zo dat zijn uitgebreide reacties daar heb je tenminste wat aan!!
Ik dacht zowiezo al dat ik voor dit systeem ga maar wou graag de gebruikers ervaringen weten.
Badankt Ator voor de uitgebreide reactie!!

En gongon hij gaat schuin staan ?? Is het dan niet zo dat je het niet goed bevestigd hebt op je camera ofzo? Weet het niet hoor maar zo klinkt het zoals jij het omschrijft!?

En remoss ja idd dat is miss een nadeeltje maar kan miss wel een schouderpad van mijn tas om de band doen :)

Grz stefan

Heb het wel goed gemonteerd hoor, maar met een zware camera wordt dat gedeelte wat je aan je statiefaansluiting monteert aan de kant waar je de camera in die gleuf klikt schuin naar voren getrokken en daardoor gaat dat vierkanten plaatje klem zitten, wordt als het ware aan de bovenkant haast uit de gleufjes getrokken.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

oud0001

Bericht door oud0001 » do sep 25 2014 10:07 pm

Ik gebruik de leash en de strap met lichtere camera's. Dan voldoen ze beide uitstekend.
Mijn D300s incl. MBD10 heeft er ook al aangehangen en ook dat probleemloos.
Ik heb geen last gehad van het smal zijn van de band maar, nu heb ik dan ook een tuigleren nek. :wink:

Een prettig systeempje. Het veranderen van de lengte is een peulenschilletje.
Zeker op straat erg prettig. De leash zelf is erg klein op te rollen en op te bergen.
Als je van camera wilt wisselen is het uit klikken en de andere er aan klikken.
Erg makkelijk en snel.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”