nikon 70-200 2.8 te zwaar, wat nu
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: nikon 70-200 2.8 te zwaar, wat nu
Nee. Ik heb ook de 105mm f2 (vergelijkbaar met de 135mm f2) en de autofocus is vergelijkbaar met de 180mm f2.8. Je hebt (denk ik afgaande op je wensen/eisen) de snellere autofocus van een AF-S objectief nodig.
Zou een 85mm qua brandpunt iets voor je zijn? Dan zou je een 85mm f1.8 AF-S kunnen overwegen. Voorbeelden http://www.flickriver.com/groups/n85f18 ... teresting/
Maar let op, de AF van de 70-200mm f2.8 is ongetwijfeld sneller en van de 70-200 f4 vermoedelijk sneller dan van de 85mm f1.8 AF-S. Uitproberen lijkt mij een vereiste om te voorkomen dat je een dure miskoop doet.
Zou een 85mm qua brandpunt iets voor je zijn? Dan zou je een 85mm f1.8 AF-S kunnen overwegen. Voorbeelden http://www.flickriver.com/groups/n85f18 ... teresting/
Maar let op, de AF van de 70-200mm f2.8 is ongetwijfeld sneller en van de 70-200 f4 vermoedelijk sneller dan van de 85mm f1.8 AF-S. Uitproberen lijkt mij een vereiste om te voorkomen dat je een dure miskoop doet.
Laatst gewijzigd door Skippy op do sep 25 2014 10:33 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb de 85mm 1.8 in mijn bezig .. inderdaad een top lens, maar wil dus graag wat meer tele
maar alle 3 die lenzen hebben dus een trage autofocus? dat is balen zeg
maar alle 3 die lenzen hebben dus een trage autofocus? dat is balen zeg
-
- Moderator
- Contacteer:
Wat is je budget eigenlijk? Ik zou haast zeggen denk eens na over een Olympus Micro Four Thirds camera met een Olympus 75mm f1.8 objectief. Razendsnelle autofocus met prima werkende gezichtsherkenning zelfs met keuze op welk oog etc, prachtige bokeh en lekker licht als setje. Lees en kijk dit eens http://robinwong.blogspot.nl/2012/07/ol ... treet.html
-
- Moderator
- Contacteer:
Aanvulling op mijn suggestie voor een Olympus camera met een 75mm f1.8 objectief. Als je dit aanvult met een 45mm f1.8 (kost slechts Euro 249, geweldig objectief ik heb 'm ook) heb je een 90mm én 150mm equivalent. Lijkt me heel geschikt voor het type fotografie dat je doet.
skippy, ik ben heel erg blij met mijn nikon camera, dus wil niet overstappen naar een andere camera
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat begrijp ik. Maar als je bij Nikon niet de juiste invulling kunt vinden voor wat belangrijk én mogelijk is voor jou ...
Ik heb om die redenen vier verschillende camera's, voor elke klus het juiste gereedschap.
Ik heb om die redenen vier verschillende camera's, voor elke klus het juiste gereedschap.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Misschien vraag je dan ook het onmogelijke?
Want je wilt alle eigenschappen van de 70-200mm (lichtsterkte, scherpte, AF-snelheid, bereik) voor een (veel) lager gewicht. dat gaat natuurlijk nooit lukken. Ik zou dan alsnog serieus de 70-400 f4 eens proberen want ik denk dat die nog het dichtst in de buurt komt.
Want je wilt alle eigenschappen van de 70-200mm (lichtsterkte, scherpte, AF-snelheid, bereik) voor een (veel) lager gewicht. dat gaat natuurlijk nooit lukken. Ik zou dan alsnog serieus de 70-400 f4 eens proberen want ik denk dat die nog het dichtst in de buurt komt.
Fin.
-
- Moderator
- Contacteer:
Nog iets verder gekomen met de besluitvorming?kkika82 schreef:skippy, ik ben heel erg blij met mijn nikon camera, dus wil niet overstappen naar een andere camera
- Boem
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Over die AF snelheid, staar je niet blind op die zogenaamde 'trage' AF. Hoewel het verschil in snelheid inderdaad bestaat, is het belang door een slimme werkwijze te beperken.
De traagheid gaat meestal over de tijd die nodig is om van dichtbij naar veraf te gaan, maar de fijnafstelling is bij de genoemde lenzen gewoon snel te noemen. Dus als je vooraf scherpstelt op een element in deomgeving werkt het verder heerlijk snel (en kun je lenzen met een betere prijs/kwaliteit verhouding kopen)
De traagheid gaat meestal over de tijd die nodig is om van dichtbij naar veraf te gaan, maar de fijnafstelling is bij de genoemde lenzen gewoon snel te noemen. Dus als je vooraf scherpstelt op een element in deomgeving werkt het verder heerlijk snel (en kun je lenzen met een betere prijs/kwaliteit verhouding kopen)
- PanzerFaustNL
- Forumlid
- Contacteer:
kikka, wat je ook kan doen en dat kan met de 70-200 heel goed, dat is er een monopod onder doen. Die monopod belemmert nauwelijks bij het fotograferen. Maar als je hem moet dragen, dan draag je de camera met de lens naar beneden op je schouder, hier een voorbeeld juist andersom, ik doe het naar beneden omdat er dan geen regen of vuil op de lens valt.
Van een andere thread:

Van een andere thread:

Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
djunclesam: daar zeg je precies hoe het is .... ik wil inderdaad alle eigenschappen van de 70-200 , alleen moet ie minder zwaar
Skippy: nee , ik ben er nog niet uit .... ik vergelijk me suf
en daarbij moet ik eerst ook de 70-200 2.8 nog verkopen voor ik een andere lens kan aanschaffen.
Panzer, handig

Skippy: nee , ik ben er nog niet uit .... ik vergelijk me suf

Panzer, handig

- ATOR
- Clublid
- Contacteer:
Je zult moeten beslissen of je de prijs voor minder gewicht betaalt met minder lichtgevoeligheid of minder bereik.
Als je een paar keer dezelfde foto maakt op f/2.8 en f/4.0 en ze met elkaar vergelijkt heb je daarop het antwoord. Dan kun je daarna wat gerichter zoeken.
Schiet je sowieso niet onder de f/4 dan is het een no-brainer en neem je de 70-200mm f/4.
Als je een paar keer dezelfde foto maakt op f/2.8 en f/4.0 en ze met elkaar vergelijkt heb je daarop het antwoord. Dan kun je daarna wat gerichter zoeken.
Schiet je sowieso niet onder de f/4 dan is het een no-brainer en neem je de 70-200mm f/4.
- bjornc
- Forumlid
Ik sluit me aan bij de suggestie van Panzerfaust; probeer het eens met een monopod.
Dat is werelden goedkoper dan ander glas.
Dat is werelden goedkoper dan ander glas.
-
- Forumlid
Met een een-poot statief wordt die 70-200 natuurlijk geen gram lichter.
Probeer een steekwagentje, of, zoals eerder gezegd: ga over op vast brandpunt objectieven.
Probeer een steekwagentje, of, zoals eerder gezegd: ga over op vast brandpunt objectieven.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Wat je ook doet, je moet ergens een compromis sluiten. Als je de stop kan missen lijkt mij de keuze niet moeilijk...