Omdat ik ontevreden ben met wat er aan boeken te krijgen is, ben ik begonnen mijn eigen manual te schrijven, een modulair opgebouwd verhaal , beginnend bij ACR en eindigend bij luminosity masks of waar het me verder al schrijvende brengt.Daarnaast is er veel op het web te vinden , maar vaak in het Engels en de Video versies zijn zelfs voor een redelijk Engels sprekend iemand niet altijd goed te volgen
Als bronnen is zowat alles gebruikt wat beschikbaar is op het web, Daar is een selectie uitgemaakt, maar het geheel is consistent alleen op de fotobewerking gericht.Lightroom.komt slechts zijdelings ter sprake, daar waar de presets van Lightroom worden omgezet en gebruikt in ACR.De Nederlandse versie is uitgangspunt, dus worden alle Engelse tutorials omgezet. (al is "lichtkracht maskers voor luminosity masks wel heel vreemd)
Wellicht zijn er anderen in geintereseerd en kan het t.z.t. als E boekje ter beschikking worden gesteld voor forumleden.
Voor dat zover is moet het nog af natuurlijk

Intussen zou ik graag een of meerdere "proefkonijnen " willen hebben die het uit proberen en me van op- en aanmerkingen voorzien.In mijn omgeving zijn wel een paar professionele fotografen die meekijken, maar die weten alles al (denken ze) en hebben niet echt veel tijd. Bovendien is het geschreven als amateur voor amateurs
Daarom zou ik het liefst mensen hebben die niet al te veel van PS afweten, er wel al mee gewerkt hebben , maar meer willen leren of twijfelen of ze het wel op de juiste manier doen.Mensen die PS al meester zijn zullen niet zoveel hebben aan dit boekje en zoals gezegd professionele adviseurs heb ik dichtbij.
Ik beschrijf de nieuwste versie en die is wezenlijk anders (althans voor ACR) dan de laatste " te kopen" versie.Als je een oude versie hebt heb je er dus niks aan.
Om alle misverstanden te vermijden : ik ga niet commercieel een boekje maken , maar wil het "om niet" ter beschikking stellen als E boek.
Wie wil met mij meedenken over een langere periode (2 maanden) en alvast beginnen met de eerste hoofdstukken uit te testen, die in ruwe vorm af zijn.Het is ook nogal een karwei en als ik een maatje of maatjes heb ,zal dat de motivatie om door te gaan versterken .Vereisten zijn dus : je hebt PS nieuwste versie (de huurversie), je wilt er als fotograaf meer van weten en je hebt wat tijd beschikbaar om vragen te stellen op- en aanmerkingen te maken.We kunnen alles digitaal doen per mail en verzending van bestanden.
Graag een PB als je wilt meewerken aan dit "projectje"
.