Standbeeld in Varsseveld.

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Leilani

Bericht door Leilani » wo okt 31 2007 12:17 pm

Mooi gedaan! Alleen had ik de wolkenlucht erachter iets verder naar beneden uitgerekt zodat die oranje-achtige wolken overgang (dat kleine randje wat er nu onderuit komt) weggevallen was. Sorry, dat is in mijn ogen net iets storend. Maar uiteraard is het geheel prachtig gemaakt.

De Put

Bericht door De Put » wo okt 31 2007 1:20 pm

Hoe maak je zo'n lucht:
1. Open de originele foto in je bewerkingspakket
2. Dupliceer deze laag zodat de oude veilig gesteld wordt
3. Selecteer de lucht in de bovenste laag (meerdere selectietools mogelijk)
4. Wis de selectie waardoor alleen de rest van de foto behouden wordt behalve de lucht
5. Maak een nieuwe laag aan tussen de oorspronkelijke foto en de foto waaruit je de lucht verwijderd hebt.
6. Plak in deze laag de nieuwe lucht en pas het formaat en uitsnede hiervan aan naar keuze
7. Voeg de plaat zonder lucht samen met de nieuwe lucht en klaar is kees!
8. De achterliggende laag met de oorsponkelijke foto heb je nog als backup.

Groeten,
Remco

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » wo okt 31 2007 1:36 pm

Bedankt Remco, we gaan dat eens proberen.

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Nikonijn
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Nikonijn » wo okt 31 2007 2:55 pm

Daantje mooie foto ...maar het op het standbeeld vallend licht komt niet overeen met het hemellicht! :?

Moet gezegd worden ...hondenfoto 2 ...klassefoto!

Groetjes,
Nikonijn
Laatst gewijzigd door Nikonijn op wo okt 31 2007 5:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB

daantje
Forumlid
Forumlid

Bericht door daantje » wo okt 31 2007 4:05 pm

Jongelui, dank voor de reacties allemaal.

Hoe ik het gedaan heb.

Als basis heb ik de foto met standbeeld genomen.
In photoshop open ik die foto en kopieër de "layer" in het layerpanel.
Ik gooi de originele layer (background) in het layerpanel weg, in het prullenbakje slepen dus.

Nu kun je op allerlei manieren het gedeelte wat je wilt bewaren "uitsnijden" maar ik zal het even simpel houden.
Je zoomt in naar 400%/600% en gebruikt het gummetje om alles om het gedeelte dat je wilt bewaren weg te gummen.
Ik hou hierbij zelf de Shift toets altijd ingedrukt, zodat de punten met elkaar verbonden worden. (gewoon een beetje oefenen).
Je doet dit met een klein formaat gum en flink ingezoomt, zodat je nauwkeurig kan werken.
Op het moment dat je het onderwerp dat behouden moet blijven vrij hebt gemaakt, vergroot je het gummetje en verwijder je de rest.

Nu heb je dus de foto zoals ik gepost heb, alleen zonder de lucht.
Ik heb op Flickr gezocht naar een mooie lucht voor de achtergrond.
Zorg dan wel dat je er een vindt met een hoge resolutie, anders heb je er niets aan als je hem wilt gebruiken als achtergrond van een foto die ook groot is (veel pixels)

Als je een goed lucht hebt (of wat voor een achtergrond je ook maar wilt), kopieër hem via je internetbrowser en plak hem in photoshop met de toetscombinatie "ctrl v".
Sleep met je muis in het layerpanel de layer met het onderwerp wat je zojuist hebt uitgesneden omhoog en laat hem dan weer los, zodat deze layer op de voorgrond komt.
Pas de grootte van de lucht eventueel nog aan door op de layer te klikken zodat hij actief is, daarna kies je voor "edit>transform>scale".
Nu kun je hem aanpassen aan de voorgrond.
Eventueel kun je hem nog spiegelen of 180 graden draaien, enz.

Nou, dit was het wel zo'n beetje dacht ik.
Als er vragen zijn, hoor ik het graag.
Maar gewoon proberen, je kunt in photoshop altijd weer terug in de geschiedenis via het history panel, je kunt dus niets verkeerd doen.
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/

Pindar01

Bericht door Pindar01 » wo okt 31 2007 4:52 pm

Ik vind de foto van het standbeeld helemaal top geworden! :lol:

Adios: michel 8)

GdP

Bericht door GdP » wo okt 31 2007 5:07 pm

Zo wordt een eenvoudig standbeeld toch iets heel apparts.
Erg mooi Daan!

Die honden zijn schitterend. Op beiden foto's hebben ze alle drie belangstelling voor het zelfde onderwerp.

daantje
Forumlid
Forumlid

Bericht door daantje » wo okt 31 2007 5:28 pm

GdP schreef:Zo wordt een eenvoudig standbeeld toch iets heel apparts.
Erg mooi Daan!

Die honden zijn schitterend. Op beiden foto's hebben ze alle drie belangstelling voor het zelfde onderwerp.
We stonden naast een viskraam, en ze wisten dat ze ieder moment een kibbelingetje kregen. Ze waren dus erg geconcentreerd. :wink:

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » wo okt 31 2007 7:01 pm

Ik ken het standbeeld niet maar met die lucht speelt er zich wel een drama af. Erg mooie foto vind ik. De honden, het zijn dieren en daar hou ik gewoon van, elk plaatje, wees dan maar eens objectief.

daantje
Forumlid
Forumlid

Bericht door daantje » wo okt 31 2007 8:12 pm

Leilani schreef:Mooi gedaan! Alleen had ik de wolkenlucht erachter iets verder naar beneden uitgerekt zodat die oranje-achtige wolken overgang (dat kleine randje wat er nu onderuit komt) weggevallen was. Sorry, dat is in mijn ogen net iets storend. Maar uiteraard is het geheel prachtig gemaakt.
Ik denk dat je gelijk hebt. Nu komt het een beetje onecht over, waarschijnlijk zonder dat randje een stuk echter.
Bedankt voor de tip.

Frederix

Re: Standbeeld in Varsseveld.

Bericht door Frederix » do nov 01 2007 7:32 pm

daantje schreef:Vanmorgen een foto gemaakt in Varsseveld van het standbeeld aldaar.(volgens mij ter nagedachtenis van de gesneuvelde soldaten in Indonesië)
De zon scheen er mooi op en de foto is wat mij betreft goed gelukt.
De achtergrond was echter heel wat minder (heb er van te voren rekening mee gehouden en vanuit verschillende posities geschoten).
Zodoende op Flickr even een luchtje "gescoord" en die erachter geplakt in Photoshop :mrgreen:
Of het mooi is weet ik niet, maar apart is het in ieder geval wel.

Afbeelding
Hoi Daan, ik vind de foto's van de honden best wel leuk, maar die van het standbeeld vind ik steengoed. Prachtig licht, schitterende, dreigende wolkenlucht, past perfect bij de idee achter het beeld. Werkelijk schitterend.

Anouk

Bericht door Anouk » do nov 01 2007 11:53 pm

Apart effect met die lucht er zo achter, ziet er mooi uit.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”