Nikon F4 dispay bleeding

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

nieuwsgierig

Bericht door George Fennes » vr nov 02 2007 6:20 am

Luc, als je via E-bay het desbetreffende onderdeel kan kopen zou dat mooi zijn.
En dat jij zo handig met camera's ben wat repareren betreft is ook mooi.
Dus een geduchte concurent voor Beverwijk :twisted:
Ben benieuwd hoe de reparatie verder gaat lopen en of de kwaal helemaal verholpen wordt.

Ik ben oprecht nieuwsgierig :P

Kunnen we niet een clubdag houden met als thema, Hoe repareer ik zelf mijn camera en objectieven :P :wink: :P

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Ed Post
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: nieuwsgierig

Bericht door Ed Post » vr nov 02 2007 10:17 am

George Fennes schreef:Kunnen we niet een clubdag houden met als thema, Hoe repareer ik zelf mijn camera en objectieven :P :wink: :P

Groetjes George :D
Prima plan. :lol:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

mikemix

Bericht door mikemix » vr nov 02 2007 10:25 am

Lijkt me zeker heel interessant, count me in :D
En dan niet zozeer dat ik zelf de behoefte heb om te sleutelen dan wel dat een ervaren iemand tips geeft om h.e.e.a. in conditie te houden.

Hanfo

Re: Nikon F4 dispay bleeding

Bericht door Hanfo » zo feb 08 2009 10:14 pm

Even oprakelen deze draad :twisted:
Ik heb toentertijd beslist om mijn camera niet meer te laten repareren, eenvoudigweg omdat de 'onzekere' kostenpost van de reparatie de waarde van de camera zeker zou overstijgen.
De Nikon heb ik in een doos gelegd en tot vandaag er niet meer uitgehaald. De reden dat ik de camera eruit haalde is omdat de hijskraan van mijn zoontje het niet meer deed.
Ik heb mij een ongeluk gezocht naar de oorzaak en uiteindelijk bleek aanslag op de contactpunten van de batterijhouders de oorzaak te zijn.
En toen herinnerde ik mij dat ik in al mijn camera's altijd de batterijen laat zitten, dus zodoende de Nikon uit de Doos met de rest ter controle.
Gelukkig hadden ze nog niet gelekt de batterijen, maar wat mij het meest verbaasde was dat de donkere vlek 'display bleeding' uit de zoeker nog maar een spikkeltje was van wat het eerst was, een als maar uitbreidende zwarte vlek. Och' ja zo zie je maar weer, als je lang genoeg wacht komt alles toch nog goed. Misschien het apparaat dan toch een keer belonen met een TriX'je ofzo :D

mikemix

Bericht door mikemix » zo feb 08 2009 10:21 pm

Zo, daar rakel je even een oud draadje op zeg.
Grappig, dat hij zelfherstellend is dat display.
Verder werkt ie nog prima?

Hanfo

Bericht door Hanfo » ma feb 09 2009 12:43 pm

Ja Mike, zo op het eerste oog functioneert alles nog. Ik heb nu de batterijen maar verwijderd.
In de vriezer liggen nog een aantal films z/w en dia, wanneer de tijd meezit knal ik er weer eens een film in.

Groetjes :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”