Ooievaars op de versier tour.
Ik weet niet of het wat geworden is want het duurde nogal lang.
Foto's zijn van vorige week toen het nog mooi weer was.
1
2
Nikon D7100 met MB-D15 Grip
Nikkor AFS 17-55 f2.8 Sigma 70-200 F2.8 VII
Speedlights SB-400, 600 en 700
Ik ben ook te volgen op: Wolff-fotografieTwitterInstagram500px
Een mooie buizerd Egbert, ik mis wel scherpte. Dit zou aan de nabewerking kunnen liggen of omdat het een flinke crop is.
Pimpelmeesje
Groeten - Arend / flickr "Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
[quote="ArendV"]Een mooie buizerd Egbert, ik mis wel scherpte. Dit zou aan de nabewerking kunnen liggen of omdat het een flinke crop is.
Arend
wat versta je onder crop en hoe verminder je dat dan?
er zit geen nabewerking op deze foto.
misschien omdat ie zonder statief is genomen met een 500 mm lens?
bedankt voor je commentaar!!
leren doe je van fouten
Egbert, met crop bedoel ik dat je maar een klein stukje van het origineel uitsnijdt (dan verdwijnen de details snel). Wat was de sluitertijd die je gebruikt hebt? Grote kans dat het bewegingsonscherpte was op 500mm (even afhankelijk van jouw toestel en of het objectief beeld stabilisatie heeft, moet je minstens 1/500 tot 1/1000 seconde aanhouden).
Groeten - Arend / flickr "Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
@ Egbert, een mooie camera en misschien de sluitertijden nog iets sneller, hoewel dit goed zou moeten gaan (bij DX op 500mm minstens 1/750 seconde of sneller).
Ik test altijd een paar foto's op een paaltje of ander stilstaand onderwerp voor elke fotosessie, ik ben ook niet elke dag even stabiel en bij 500mm gebruik ik zelf vaak een statief of éénpoot (daarom is die pimpelmees op 1/125s scherp).
Deze buizerd zit elke dag op één van de lantaarnpalen in de Blauwestad, blijft zitten totdat de auto stil staat en voordat je scherp gesteld hebt is ze gevlogen... Maar de buizerd in vlucht is mijns inziens fraaien dan op zo'n suffe lantaarnpaal.