foto's pukkelpop 2014

Plaats reactie
jeroen13579
Forumlid
Forumlid

foto's pukkelpop 2014

Bericht door jeroen13579 » vr aug 22 2014 3:48 pm

Hey iedereen, hier eventjes mijn foto's van bij pukkelpop 2014

graag jullie mening ook wat beter kan / wat slecht is / wat wel goed is

helaas zijn de foto's op facebook niet zoals ze zijn op mijn laptop. Nu heb ik wel pas te horen gekregen van iemand dat ik de pixels op 2048 moet zetten. en dan zou het wel duidelijk moeten zijn op facebook. Maar dat is dus voor een volgende keer

de foto's zijn gemaakt met een nikon D3200 en de meeste met de nikon 55-300mm lens
als het toegestaan is deel ik gewoon de link van fb hier, en dat is: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 193&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;
(deel en like ook gerust, er zijn foto's bij van het publiek, dus zou tof zijn als die personen hun eigen tegen komen op een foto) :)

Helaas had ik geen accreditatie, dus heb ik foto's vanuit het publiek moeten maken. Dit was eigenlijk een test voor clublife magazine. Omdat dit mijn eerste keer is op een festival met een DSLR. maar ze vinden mijn werk goed en mag dus volgende keer ook frontsage

maar alvast bedankt voor de reacties

Kristian
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: foto's pukkelpop 2014

Bericht door Kristian » vr aug 22 2014 9:09 pm

Hele leuke foto's hoor!

De kwaliteit is idd niet al te best op facebook. Maar sommige zijn denk ik vanaf het begin af aan ook al niet scherp, dat is het enige minpuntje. Misschien een volgende keer die weglaten zodat je wel een hele goede serie foto's houd.
1x Nikon D4s
1x Nikon D4
AF-S 14-24 F2.8
AF-S 24-70 F2.8
AF-S 70-200 F2.8 VRII
AF-S 300 F2.8 VRll

http://www.kristiangiesenfotografie.nl

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Vincent » vr aug 22 2014 10:30 pm

Het wordt uberhaubt gewaardeerd als je fotos hier op het forum plaatst ipv doorlinkt naar een facebook. Een hoop leden hebben geen facebook en willen daar ook helemaal niet naartoe linken.

Verder 'gewaagd' om gelijk een facebook groep aan te maken voor je pukkelpop foto's. Als je graag hebt dat mensen jouw werk zien dan zou ik op zijn minst ergens een naamsvermedling hebben. JH kan niemand iets mee verder...

En inderdaad veel onscherpe foto's. Die had ik zelf ook weg gelaten. Verder gewoon blijven oefenen :wink:
Fin.

jeroen13579
Forumlid
Forumlid

Bericht door jeroen13579 » za aug 23 2014 2:37 pm

@kristian
Thnx
Inderdaad, achteraf gezien op de pc, zijn sommige inderdaad niet zo scherp, maar er zijn er effectief wel bij. Die op fb minder scherp zijn dan op mijn pc
Maar bedankt voor je reactie :)

@djunclesam
Dat weet ik, maar heb dit in het verleden al geprobeerd, heb het deze keer opnieuw geprobeerd. En het lukt mij gewoon niet. Waarschijnlijk doet ik iets verkeerd. Misschien kunt gij me is uitleggen, wat ik moet doen, want weet het niet meer, na zoveel keren te proberen.
Maar zelfs mensen die geen fb hebben, kunnen via die link de foto’s zien. Je moet je er zelfs niet voor aan melden (maar dat ter zijde natuurlijk, want ik weet wat je bedoeld, en was het mij gelukt. Stonden de foto’s ook hier :))

Ja ik vond dit het beste, dat het gewoon in een album staat, het album is ook wel gedeeld hoor. Maar misschien achteraf gezien niet de beste keuze :)
En wat de naamsvermelding betreft, mensen mogen altijd naar mijn naam vragen hoor :)
En dit is eigenlijk de eerste keer dat ik zo foto’s maak, dus veel gaan ze voorlopig nog niet van mij gaan vinden, maar snap wel wat je bedoelt.
Ook hier klopt dat er onscherpe bij zijn, maar sommige ogen dat ook door fb, maar heb pas geleerd om het te exporteren, met langste zijde op 2048 en dan zouden degene die op mijn pc scherp zijn ook op fb scherp zijn.

Maar voor de eerste keer met een DSLR op een festival ben ik er toch best tevreden mee :)
bedankt voor je reactie

Kristian
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Kristian » za aug 23 2014 6:19 pm

Ja kwaliteit op facebook gaat altijd achteruit. Maar als ik deze foto zie dan mist daar de scherpte en is die ook zonder facebook onscherp. Juist zulke foto's moet je er dan uithalen, dan krijg je een hele leuke serie.
En idd, naamsbekendheid zoals je nu doet met alleen je eerste letters(neem ik aan) maak er dan je hele naam van zoiets als... Copyright jan henk 2014 ofzo van. Of dat bij de info van de foto, dat is alleen maar beter voor jou!

Deze foto bedoel ik dan.
https://www.facebook.com/31689445514519 ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
1x Nikon D4s
1x Nikon D4
AF-S 14-24 F2.8
AF-S 24-70 F2.8
AF-S 70-200 F2.8 VRII
AF-S 300 F2.8 VRll

http://www.kristiangiesenfotografie.nl

jeroen13579
Forumlid
Forumlid

Bericht door jeroen13579 » zo aug 24 2014 4:28 pm

Inderdaad samen met de foto ervoor, van de 4 jongeren. De reden dat ik er deze heb bijgedaan is, omdat ik er niet zoveel van publiek had, (of in ieder geval van een paar mensen te samen) en wou deze er op zetten voor als de personen hun foto tegen kwamen. Maar dit is natuurlijk niet over nagedacht en had ik er beter niet opgezet. Dat zie ik nu ook wel. want deze 2 foto's zijn inderdaad niet goed voor hier op te zetten. VOlgende keer toch maar eens extra nadenken welke ik er wel of niet ga opzetten :)
Maar buiten deze 2 foto's denk ik toch dat ze aardig gelukt zijn. Vooral die foto van ella eyre vindt ik persoonlijk echt zeer geslaagd :)
(deze bedoel ik: https://www.facebook.com/31689445514519 ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;)

en qua naamsbekendheid, ga ik naar volgende keer ook eens extra nadenken. Hier heb je ook wel gelijk in

thnx

Yannic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Yannic » ma sep 08 2014 3:53 pm

Leuke foto serie, maar inderdaad veel foto's onscherp (had ik ook de eerste x ). Ik zelf fotografeer onder andere ook voor clublife magazine. Probeer zelf altijd je foto's scherp te houden, want clublife doet ze ook uploaden naar fb maar volgens mij vergeten ze wel is het vinkje hoge kwaliteit. Maar dat terzijde. Tip fotografeer geen mensen die K.O. op de grond liggen van alcohol/drugs, laat geen goede indruk achter. Probeer te investeren in lichte sterke objectieven,heb het idee dat veel foto's op max zoom zijn geschoten dat kan ook de reden zijn van onscherpe foto's. Verder zou ik zeggen, goed op weg voor de eerste keer, probeer nog wat te doen voor je copyright & wie weet treffen we elkaar nog wel is voor Clublife.
Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900

jeroen13579
Forumlid
Forumlid

Bericht door jeroen13579 » za okt 11 2014 5:52 pm

@ photovidy
ik zie je bericht nu pas

wel super dat je ook voor clublife werkt :)

Inderdaad, van die mensen die K.O. zijn, heb je gelijk in. En wat mijn materiaal betreft, ze zijn nog niet van super goede kwaliteit, maar heb sinds kort een nieuwe camera. De canon EOS 7D. met de volgende lenzen
- canon compact macro 50mm 1:2.5
- samyang fisheye 8mm 1:3.5
- canon 10-22 mm 1:3.5 – 4.5
en als flitser heb ik de metz 44

Dus hier zouden de foto's zowizo beter bij moeten zijn, dan bij men nikon

wat bedoel je met mijn copyright veranderen? een ander logo zogezegd op de foto? hier was ik al over aan het nadenken ;)

Yannic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Yannic » zo okt 12 2014 1:29 pm

Onnodige quote verwijderd

Dit is gelijk een hele switch, waarom canon geen overstap naar beter model van nikon?
Ja een ander logo, @JH zegt niet zoveel, als je dit bijv. op google in tikt komt er niet direct iets van jou naar boven. Je wilt uiteindelijk dat jou foto's gevonden worden of de gene die er achter zit :wink:

Ga je binnenkort nog wat doen voor clublife, ade misschien komende week?
Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » zo okt 12 2014 1:36 pm

Afbeelding

En zo plaats je de foto's hier. Dan krijg je wellicht meer reacties en kijkers.

Hoe heb ik dat gedaan? De lokatie van de foto tussen IMG gezet. Hierna de link waarbij ik tweemaal * heb ingevoegd. Deze moet je verwijderen, dan is het juist.

Afbeelding
click voor mijn foto's op flickr.

Plaats reactie

Terug naar “Evenementen, Concerten en Musea”