Sony+Nikon doet het goed Edwin. Misschien iets donkerder als geheel om de lichte achtergrond wat minder te laten opvallen? Succes met de zoektocht naar een 105mm, het is de moeite waard!
D90 met Nikon K1-2-3 tussenringen en een MF Tokina SD 28-70 3.5-4.5 Macro objectief op F 11.
Afbeelding is alleen verkleind, niet gecropped of anderszins aangepast. Binnenkort eens zien wat ie direct op de camera doet. Moet kunnen, het ding is tenslotte Ai...
De 18-105 is wel een van mijn favoriete lenzen hoor
Dit is de eerste versie, die heb ik ook specifiek gezocht. Volledig metaal, inclusief de (vaste) zonnekap. Maar wat belangrijker is: 7-blads diafragma wat voor mooiere, 14-punts sunstars zorgt dan de latere AT-X Pro vesrie, die een 8-blads diafragma heeft.
Sony A7R met Micro Nikkor 55mm 1:2.8 via metabones adapter@2.8.
Bewerkt via acr8.7/CC2014/
Gaaf objectief, blij met de aankoop, moet de pk-13 nog testen. Deze foto vandaag met donkere weer en veel wind helaas niet de volle scherpte die mogenlijk is met dit objectief. Misschien volgt er nog meer!
Fijn geschoten Peter!
En de scherpte is toch waar je het hebben wilt en helemáál niet slecht.
Tenminste, op dit pixelniveau en dat is alles wat we hier kunnen zien!
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952 Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes