Samsung geheugenkaart met Nikkon D3200 - problemen?
-
iSjoerd
- Forumlid

- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Samsung geheugenkaart met Nikkon D3200 - problemen?
Hallo,
Ik heb sinds kort een Nikkon D3200 waar ik heel tevreden over ben. Ik heb er twee geheugenkaarten bij gekocht van Samsung. Nu hoor ik 'via via' dat geheugenkaarten van Samsung problemen geven bij een Nikkon. Een voorbeeld hiervan is dat plotseling alle foto's van de geheugenkaart verdwijnen. Wat weten jullie hiervan? En hebben jullie ervaringen met geheugenkaarten van Samsung?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.
Sjoerd
Ik heb sinds kort een Nikkon D3200 waar ik heel tevreden over ben. Ik heb er twee geheugenkaarten bij gekocht van Samsung. Nu hoor ik 'via via' dat geheugenkaarten van Samsung problemen geven bij een Nikkon. Een voorbeeld hiervan is dat plotseling alle foto's van de geheugenkaart verdwijnen. Wat weten jullie hiervan? En hebben jullie ervaringen met geheugenkaarten van Samsung?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.
Sjoerd
- gijs sandberg
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: hoor ik 'via via
Sjoerd,
1: je moet niet alles geloven dat je hoort
2: als de kaart door Nikon als compatible wordt beschreven kan je ervan uit gaan dat die door hen getest is.
3: in geval van twijfel: houd je bij de erkende A merken, zoals beschreven in het kamera-handboek.
Groeten, Gijs
1: je moet niet alles geloven dat je hoort
2: als de kaart door Nikon als compatible wordt beschreven kan je ervan uit gaan dat die door hen getest is.
3: in geval van twijfel: houd je bij de erkende A merken, zoals beschreven in het kamera-handboek.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
iSjoerd
- Forumlid

Re: Samsung geheugenkaart met Nikkon D3200 - problemen?
Hallo Gijs,
Bedankt voor je reactie.
Bij een directe collega zijn deze problemen voorgekomen. Het is dus wel op waarheid berust. Verder heb ik contact gehad met Nikkon. Zij geven aan dat ze geen geheugenkaarten testen en dat ze op deze vraag dus geen antwoord kunnen geven. Het is dus niet bekend of de kaarten van Samsung (en dat geldt ook voor alle andere geheugenkaarten) compatible zijn met Nikon. Samsung lijkt mij op zich een prima A-merk. Echter, na wat ik gehoord heb twijfel ik wel over het feit of ik geen andere geheugenkaarten moeten aanschaffen? Alleen dan is natuurlijk ook de vraag, welke geheugenkaart is wel betrouwbaar?
Groet, Sjoerd
Bedankt voor je reactie.
Bij een directe collega zijn deze problemen voorgekomen. Het is dus wel op waarheid berust. Verder heb ik contact gehad met Nikkon. Zij geven aan dat ze geen geheugenkaarten testen en dat ze op deze vraag dus geen antwoord kunnen geven. Het is dus niet bekend of de kaarten van Samsung (en dat geldt ook voor alle andere geheugenkaarten) compatible zijn met Nikon. Samsung lijkt mij op zich een prima A-merk. Echter, na wat ik gehoord heb twijfel ik wel over het feit of ik geen andere geheugenkaarten moeten aanschaffen? Alleen dan is natuurlijk ook de vraag, welke geheugenkaart is wel betrouwbaar?
Groet, Sjoerd
- skyfox
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ***
Ik heb sinds kort 2 Samsung 32GB kaartjes, vooralsnog zijn ze probleemloos.
-
iSjoerd
- Forumlid

Oke, fijn om te horen!
Zijn er nog meer mensen op dit forum waarbij de Samsung geheugenkaart gewoon goed werkt?
Zijn er nog meer mensen op dit forum waarbij de Samsung geheugenkaart gewoon goed werkt?
- gijs sandberg
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
Sjoerd,
Je hebt gelijk dat voor de D3200 geen lijst in het handboek staat, voor andere Nikon kamera's wel.
Algemeen wordt Samsung als A-merk beschouwd, maar er kunnen uitzonderingen (of on-echte kaartjes) voorkomen.
Groeten, Gijs
Je hebt gelijk dat voor de D3200 geen lijst in het handboek staat, voor andere Nikon kamera's wel.
Algemeen wordt Samsung als A-merk beschouwd, maar er kunnen uitzonderingen (of on-echte kaartjes) voorkomen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
iSjoerd
- Forumlid

Hoi Gijs,
Ik begrijp dat er dus voor andere Camera's een handboek is. Zonde dat dit niet gemaakt is voor de Nikon D3200.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Als er nog andere zijn met goede en/of slechte ervaring met Samsung dan hoor ik het graag!
Groet, Sjoerd
Ik begrijp dat er dus voor andere Camera's een handboek is. Zonde dat dit niet gemaakt is voor de Nikon D3200.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Als er nog andere zijn met goede en/of slechte ervaring met Samsung dan hoor ik het graag!
Groet, Sjoerd
- JaapV
- Clublid

- Contacteer:
Dat schreef Gijs niet. Lees het nog maar eens.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
-
CaptainHook
Ik gebruik al 2 jaar verschillende Samsung geheugenkaartjes (SDXC) in mijn D800E; werken prima.
Weet je zeker dat je geen fake exemplaren hebt? Die zijn er namelijk ook...
BTW: Samsung is één van 's-werelds grootste leveranciers van elektronika, dus met niet-A merk zal 't wel meevallen.
Het is trouwens Nikon, met één 'k'. NIkkon is een heel ander bedrijf.
Weet je zeker dat je geen fake exemplaren hebt? Die zijn er namelijk ook...
BTW: Samsung is één van 's-werelds grootste leveranciers van elektronika, dus met niet-A merk zal 't wel meevallen.
Het is trouwens Nikon, met één 'k'. NIkkon is een heel ander bedrijf.
Nikon test wel degelijk geheugenkaartjes en heeft dat ook voor de D3200 gedaan:
https://support.nikonusa.com/app/answer ... ds---d3200" onclick="window.open(this.href);return false;
Samsung staat er niet tussen. Maar dat betekent niet dat ze niet prima zouden kunnen werken.
https://support.nikonusa.com/app/answer ... ds---d3200" onclick="window.open(this.href);return false;
Samsung staat er niet tussen. Maar dat betekent niet dat ze niet prima zouden kunnen werken.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
-
Redblockman
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ****
Even afgezien van de kwaliteit van Samsung kaartjes(geen ervaring dus geen waarde oordeel van mijn kant) kan het ook altijd zijn dat je collega met een defect kaartje te maken heeft. Dit gebeurt bij ieder merk, ook een Sandisk of Lexar afentoe weleens.
Persoonlijk heb ik goede ervaring met Sandisk, en Transcend heeft mij ook nooit in de steek gelaten.
Persoonlijk zou ik als ik het prijsverschil bekijk tussen de kaartjes van 16GB die ongeveer 40-45MB/s schrijfsnelheid halen niet voor de Samsung kiezen, deze zijn een fractie duurder(gebasseerd op de tweakers.net/pricewatch) dan de andere 2 grote merken welke voor mij betrouwbaarder aanvoelen.
Persoonlijk heb ik goede ervaring met Sandisk, en Transcend heeft mij ook nooit in de steek gelaten.
Persoonlijk zou ik als ik het prijsverschil bekijk tussen de kaartjes van 16GB die ongeveer 40-45MB/s schrijfsnelheid halen niet voor de Samsung kiezen, deze zijn een fractie duurder(gebasseerd op de tweakers.net/pricewatch) dan de andere 2 grote merken welke voor mij betrouwbaarder aanvoelen.
-
Jumpjiving
- Forumlid

- Contacteer:
Elk merk kaartjes kan problemen geven.
Samsung is geen B merk.
Zo gauw een kaartje bij mij meldingen geeft gaat hij de camera niet meer in.
Gebruik hem dan enkel in een kaartlezer.
Mijn camera is me daar te kostbaar voor.
En ik wil het risico niet lopen dat het kaartje op een cruciaal moment problemen geeft.
Samsung is geen B merk.
Zo gauw een kaartje bij mij meldingen geeft gaat hij de camera niet meer in.
Gebruik hem dan enkel in een kaartlezer.
Mijn camera is me daar te kostbaar voor.
En ik wil het risico niet lopen dat het kaartje op een cruciaal moment problemen geeft.
- JaapV
- Clublid

- Contacteer:
Dat wilde ik ook nog even benadrukken, na de hierover door Redblockman gedane uitspraak.Jumpjiving schreef:(...)
Samsung is geen B merk.
(...)
Groet, Jaap
- LJ-Jochem
- Clublid

- Contacteer:
Ik gebruik 32gb kaartjes van Samsung in mijn D7100. Nog geen problemen mee gehad en ze zijn snel genoeg.
-
Redblockman
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ****
Ik weet niet of ik jou reactie nu goed lees, maar het is niet mijn bedoeling geweest Samsung weg te zetten als B-merk. Nu mijn eigen post terug lezend zou je dat zo op kunnen pikken.JaapV schreef:Dat wilde ik ook nog even benadrukken, na de hierover door Redblockman gedane uitspraak.Jumpjiving schreef:(...)
Samsung is geen B merk.
(...)
Ik heb alleen willen zeggen dat ik geen ervaring heb met samsung en dus geen oordeel aan hun kwaliteit hang(geen kennis en ervaring met en van het product dus geen basis om te oordelen).
Daarnaast heb ik gezegd dat ik liever Sandisk of evt Lexar zou kiezen omdat dit grote namen zijn in de geheugenkaarten markt en je ze voor dezelfde prijs of soms een fractie goedkoper haalt.
Dat gezegd hebbende realiseer ik me ook dat het heel goed mogelijk is dat Samsung geheugen chips levert aan Sandisk of dat beide merken ze van dezelfe leverancier betrekken. Maar zoals ik aangeef de keus voor Sandisk is hier dan 50% gevoel en 50% rationeel. Rationeel want goede prijs en tot op heden bewezen betrouwbaarheid. Gevoel nog nooit in de steek gelaten door en je hebt het idee dat je gewoon een product in huis haalt waar je op kan vertrouwen, dat zal vast ook deels komen door de heerlijke MP3 speler van Sandisk waar ik al jaren aan verslingerd ben(De Sandisk Sansa Clip in diverse generaties).