Verzamel: Je mooiste fisheye foto
Verzamel: Je mooiste fisheye foto
Ben er een grote fan van, de Nikon 10,5 mm Fisheye, plaats hier je Fisheye en super-groothoek foto's, hier onze hond Senna, met de 10,5mm, wat vinden julie ervan?
http://farm3.static.flickr.com/2219/1828549039_8269e7e857_o.jpg
Laatst gewijzigd door Gert Wagelaar op vr nov 02 2007 6:52 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Jurassic Park !?
Gert, verrassende foto en mooi scherp.
Gert, verrassende foto en mooi scherp.
Laatst gewijzigd door Nikonijn op vr nov 02 2007 7:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB
- EelcoD7100
- Forumlid
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
mee eenschSwederD70 schreef:Enorm overscherpt!![]()
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- EelcoD7100
- Forumlid
Die is zeker goed gelukt Eelco. Vraagje, waarom heb je de flits gebruikt ? De bruid heeft hierdoor nu zo'n glimmertje op haar voorhoofd en haar jasje gaat er ook zo van glimmen. Het is niet storend maar vraag me meer af of de flits inderdaad nodig was.
Cheers,
ALE
Cheers,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- EelcoD7100
- Forumlid
- EelcoD7100
- Forumlid
Je hebt gelijk hoor, maar de bijna vertekeningsvrije opname maakte zo'n indruk....mikemix schreef:Mooie foto's, al ben ik niet zo'n fish eye fan,
mis alleen v/d eerste de voetjes....

Ik zie dat maar als onderdeel van het leerproces...

Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
Een Fisheye objectief in toch iets wat op een bepaalde manier blijft boeien.
Vooral de laatste foto van Eelco, heeft hij hier prachtig gebruik van gemaakt. Persoonlijk had ik de horizon recht getrokken, maar dan zie gelijk ook niet meer dat de foto is gemaakt m.b.v. een Fisheye objectief.
Ik heb er lang over nagedacht z’n objectief aan te schaffen, maar het is er maar niet van gekomen. Dat komt misschien ook omdat ik graag fotografeer met een extreme groothoek. Hier een voorbeeld van een 17mm op kleinbeeldformaat. ( De afbeelding is wat minder van kwaliteit, omdat het een scan is van een foto.) Op dit moment liggen mijn prioriteiten even ergens anders, dus een Fisheye objectief zit er voorlopig niet in.

Vooral de laatste foto van Eelco, heeft hij hier prachtig gebruik van gemaakt. Persoonlijk had ik de horizon recht getrokken, maar dan zie gelijk ook niet meer dat de foto is gemaakt m.b.v. een Fisheye objectief.
Ik heb er lang over nagedacht z’n objectief aan te schaffen, maar het is er maar niet van gekomen. Dat komt misschien ook omdat ik graag fotografeer met een extreme groothoek. Hier een voorbeeld van een 17mm op kleinbeeldformaat. ( De afbeelding is wat minder van kwaliteit, omdat het een scan is van een foto.) Op dit moment liggen mijn prioriteiten even ergens anders, dus een Fisheye objectief zit er voorlopig niet in.