scherpstellen (zandkorrel)

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
joost vos

scherpstellen (zandkorrel)

Bericht door joost vos » vr nov 02 2007 11:27 pm

hallo nikonaanhangers

zit sinds kort met een probleem dat mijn zoomobjectief niet meer goed scherp stelt, (het is niet constant), je hoort hem zoeken in de lens naar de juiste stand, het is na een strandbezoek ontstaan dus het vermoeden is een zandkorrel. heb de contacten ook al schoongemaakt, wie weet er nog een oplossing, gaat om een nikon 18-55 AF-S DX.

m.v.g.

joost

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » vr nov 02 2007 11:58 pm

Misschien met een blaasbalgje... Maar ik denk dat het een bezoekje Beverwijk gaat worden. Helaas.
Suc6,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

ja Beverwijk

Bericht door George Fennes » za nov 03 2007 3:54 am

Joost ik zag dat dit je eerste posting is, van harte welkom en wat je objectief betreft zou ik snel beverwijk bezoeken, voordat er meer schade ontstaat.

Succes ermee.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » zo nov 04 2007 1:08 pm

Wel even vragen wat het kost... Een nieuwe is namelijk niet al te duur, een tweedehands is zelfs nog goedkoper...
Ik ben hier incognito...

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » zo nov 04 2007 1:30 pm

Leeuwarden schreef:Wel even vragen wat het kost... Een nieuwe is namelijk niet al te duur, een tweedehands is zelfs nog goedkoper...
goede tip....+- 60 euro op MP gok ik. ik denk dat een uurtje steins + onderdeeltje meer kost in beverwijk. :oops:

palone

Bericht door palone » do nov 08 2007 1:28 pm

Ik heb hetzelfde gehad, totdat ik erachter kwam dat het AF-veld in de zoeker op links stond afgesteld ondanks dat ik iets in het midden wou scherpstellen. Dat werkt dan niet en blijf je maar scherpstellen. Misschien moet je dit nog even checken voor dat je naar Beverwijk gaat.

gr,

Patrick

GdP

Bericht door GdP » do nov 08 2007 1:54 pm

Joost is al op weg naar Beverwijk, maar nog steeds niet terug. :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”