Bericht
door Highlander » di nov 04 2014 10:54 pm
Jammer dan ben ik niet in mijn opzet geslaagd.
Ik heb echt over de foto nagedacht.
In Fryslan is het echt donker en nu ze hier aan het testen / affakkelen zijn, wou ik dat vastleggen, dit is wat je ziet in een straal van zo`n 30 km.
Het idee van de bomen op de voorgrond was om een idee van grootte van de gloed te geven, maar ik wou ze niet scherp op de foto hebben want dan zou de aandacht daar naar uitgaan.
De witte streep is een snelweg, die moest de horizon accentueren, daar had ik zelf wat meer rood van de achterlichten willen zien.
Ook heb ik geprobeerd de vlam scherp vast te leggen maar dan zie je allen een vlam boven wat bomen uitkomen, en dat vond ik niets.
De instellingen zijn proefondervindelijk vast gesteld, hoge iso,snele sluitertijd verschillende diafragma's het was het naar mijn idee niet.
Wat ik heb willen vertellen / vastleggen is dat er op een plek zoveel licht kan worden gemaakt dat je dat bijna in de hele provincie kunt waarnemen.
En ook ik begrijp als je in Slochteren of Rotterdam woont dit natuurlijk een lachertje is, maar voor ons Friesen is dit toch wel een publiekstrekker.
Gr,
Chris
Met vriendelijke groet,
Chris
Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER