Goedendag,
Als ik de handleiding van de D5200 goed gelezen heb, dan heeft de D5200 39 autofocuspunten. Ik heb terug kunnen vinden dat ik dit terug kan brengen naar 11 punten. Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om 1 autofocuspunt in te stellen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Vriendelijke groet,
Serona Peters
Instellen van 1 autofocuspunt bij een D5200
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Instellen van 1 autofocuspunt
Beste Serona,
Welkom.
In het engelstalige handboek dat ik heb heet dat single-area-af mode, op pagina 36 en verder.
Groetne, Gijs
Welkom.
In het engelstalige handboek dat ik heb heet dat single-area-af mode, op pagina 36 en verder.
Groetne, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
Re: Instellen van 1 autofocuspunt bij een D5200
Dankjewel Gijs, ik ga eens op zoek.
Die 39 punten en 11 punten is niets anders dan het aantal 'klikjes' wat je moet doen om het focuspunt te verstellen wanneer je door je zoeker kijkt.
Hoe meer punten, hoe preciezer je het focuspunt kan instellen. Nadeel is dus wel dat je vaker moet klikken.
Hoe meer punten, hoe preciezer je het focuspunt kan instellen. Nadeel is dus wel dat je vaker moet klikken.
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Niet helemaal correct, PdeBie.
Als je de AF instelt op 11 punten i.p.v. 39 punten, dan gaat de AF grover te werk als je de AF-punten op "automatisch", "dynamisch" of "3D-tracking" instelt.
Als je de AF instelt op 11 punten i.p.v. 39 punten, dan gaat de AF grover te werk als je de AF-punten op "automatisch", "dynamisch" of "3D-tracking" instelt.
Is inderdaad mogelijk op een D5200 en ik gebruik het heel vaak. Als jij van plan bent deze manier van scherpstellen vaak te gebruiken (maar niet altijd) dan is er een mogelijkheid om deze keuze aan het Fn knopje te linken waardoor je snel kunt wisselen.
Nikon D5200 Nikon AF-S 35mm Nikon AF-S 18-105mm Nikon AF-S 55-300mm Tamron 18-270mm
https://www.flickr.com/photos/99694485@N02/albums
https://www.flickr.com/photos/99694485@N02/albums