@nldls, het onderwerp is gloed cq het licht die door de vlam wordt veroorzaakt.
Dat één zo`n vlam bijna heel Friesland in het licht zet, dat heb ik willen vastleggen.
Gr,
Chris
Gaswinning in Fryslân
- Highlander
- Forumbeheerder
- Foto's bewerken toestaan: Ja
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Re: Gaswinning in Fryslân
De foto is geslaagd, omdat de kijker denkt: wat is hier aan de hand?
Zeker met de titel dacht ik: waar slaat dit op?
Maar met de toelichting is het volkomen duidelijk.
Misschien is het enige wat mogelijk onduidelijkheid verschaft, dat er wel erg veel 'verteld' wordt.
Idee 1
Foto wat dichterbij nemen, bv. zonder autoweg
Idee 2
Zelfde plek, maar met ander licht.....
Ik ben nieuwsgierig naar die verhalen.
PS:
De kijker......., dat ben ik.
Zeker met de titel dacht ik: waar slaat dit op?
Maar met de toelichting is het volkomen duidelijk.
Misschien is het enige wat mogelijk onduidelijkheid verschaft, dat er wel erg veel 'verteld' wordt.
Idee 1
Foto wat dichterbij nemen, bv. zonder autoweg
Idee 2
Zelfde plek, maar met ander licht.....
Ik ben nieuwsgierig naar die verhalen.
PS:
De kijker......., dat ben ik.
Nikon of Lumix, Lumix of Nikon, Nikon of Lumix, Lumix of Nikon, Nikon of Lumix, Lumix of Nikon; ik kan maar niet kiezen.
- pronea
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Als ik zo naar de foto kijk valt mij, afgezien van de onscherpte, op dat er wel wat van de onderzijde af kan. Momenteel bevat deze donkere strook te weinig informatie om interessant te zijn. Hierdoor zou de horizon lager in beeld komen en de nadruk meer op de vlam komen te liggen.
Ook is wellicht om een vroeger tijdstip te kiezen, bijvoorbeeld bij het invallen van de avond. Hierdoor krijg je meer tekening in de lucht en kan de sluiter korter open staan, waardoor de vlam wellicht ook duidelijker wordt.
De plek anders kiezen waardoor er maar één boom in beeld komt kan er aan bijdragen dat de nadruk meer op de vlam komt te liggen. Nu staat deze wel erg centraal in beeld.
Het is een beetje ver rijden voor mij anders had ik bovenstaande opmerkingen in een foto kunnen verwoorden.
Ook is wellicht om een vroeger tijdstip te kiezen, bijvoorbeeld bij het invallen van de avond. Hierdoor krijg je meer tekening in de lucht en kan de sluiter korter open staan, waardoor de vlam wellicht ook duidelijker wordt.
De plek anders kiezen waardoor er maar één boom in beeld komt kan er aan bijdragen dat de nadruk meer op de vlam komt te liggen. Nu staat deze wel erg centraal in beeld.
Het is een beetje ver rijden voor mij anders had ik bovenstaande opmerkingen in een foto kunnen verwoorden.
A picture may be worth a thousand words but it uses up a thousand times more memory!
- Highlander
- Forumbeheerder
Is ook niet mogelijk, van uit de krant begreep ik dat het om proefboringen ging naar verschillende gasbellen/ gaslagen.Het is een beetje ver rijden voor mij anders had ik bovenstaande opmerkingen in een foto kunnen verwoorden
Ik heb dit nog maar drie maal gezien in ik denk 6 a 7 jaar.
Het zal nog wel even duren voor ze weer een nieuwe gasbel hebben gevonden, maar ik zal de hierboven genoemde adviezen dan meenemen.
Gr,
Chris