Genormaliseerd naar dezelfde resolutie is de D610 (neem deze als maat voorde D750 tot vast staat dat het anders is) met 24 mp en de DF (bedankt Cyrus) qua ruis vergelijkbaar tot en met ergens iso 2500. Daarna valt de d700 tot een volle 6db onder de Df en de D610 op iso 12800.
Qua DR is het verschil tussen de D700 en de D610 op iso 200 iets meer dan 1,5 stop. op iso 12800 gaat het om ongeveer 2 stops (6,5 om 8,5).
Hetzelfde zie je bij DX. Tweemaal zoveel pixels leveren grofweg 1,5 tot 2 stops meer DR op. Dezelfde SR gaat met de d7100 een iso stop verder dan de d300. Er is dus wel degelijk vooruitgang geboekt.
En in de praktijk zijn er nog meer voordelen van de nieuwe generatie met meer pixels: beter croppen en de ruis is fijner en daardoor minder storend. En na post processing is er duidelijk meer details.
lock
D750 betere sensor dus goedkopere lenzen bij indoor?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D750 betere sensor dus goedkopere lenzen bij indoor?
Laatst gewijzigd door lock op do okt 23 2014 7:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
Bedankt voor het mee denken weer! jullie zijn niet te stoppen 

Nikon D700 - Nikon 85mm F1.8G - Nikon 50mm F1.4G - Tamron SP 70-200 F2.8
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
@lock: de Df heeft de sensor van de D4 en heeft een resolutie van 16MP.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Cyrus, bedankt voor de hint.. Probleem ontstond door verkeerde zinsvolgorde. Zal het aanpassen.
lock
lock
-
- Forumlid
Anyway, ik heb besloten de aanschaf van de d750 een jaartje uit te stellen, ik heb een 80-200 f2.8 draaizoom aan de collectie toegevoegd afgaande op de eerdere adviezen van de leden, dat hoge iso, niet een "snelle" lens vervangt... Vanavond gaan we het zien 

Nikon D700 - Nikon 85mm F1.8G - Nikon 50mm F1.4G - Tamron SP 70-200 F2.8
- Nikkormaat
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hallo Bart
Ik heb een soortgelijke vraag gesteld. In de rubriek Telezoom. "Welke lens voor fotografie schaatswedstrijden". Ik weet niet met welke sport jij je bezig houdt. De beroerde lichtomstandigheden op de Haarlemse ijsbaan zouden ze een fotograaf eigenlijk niet moeten aandoen. Misschien heb je nog iets aan de reacties die ik op mijn vraag gekregen heb en een gedeeltelijke oplossing die ik uitvoerde voor mijn probleem met focussen.
Groet Nikkormaat
Ik heb een soortgelijke vraag gesteld. In de rubriek Telezoom. "Welke lens voor fotografie schaatswedstrijden". Ik weet niet met welke sport jij je bezig houdt. De beroerde lichtomstandigheden op de Haarlemse ijsbaan zouden ze een fotograaf eigenlijk niet moeten aandoen. Misschien heb je nog iets aan de reacties die ik op mijn vraag gekregen heb en een gedeeltelijke oplossing die ik uitvoerde voor mijn probleem met focussen.
Groet Nikkormaat
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.