Deel van de bloem van een lipcactus

Plaats reactie
VincentCleij
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door VincentCleij » za nov 15 2014 3:43 pm

Afbeelding
Stack van 300 foto's; Zerene Stacker; Cognisys StackShot; Nikon D7100; AF-S Micro Nikkor 85 mm 1:3.5 G ED; ISO 100
groeten,
Vincent

CaptainHook

Re: Deel van de bloem van een lipcactus

Bericht door CaptainHook » zo nov 16 2014 10:00 am

Bewondering voor dit geduldwerkje; het stacken. :clap:
Maar bij zoveel moeite had ik toch eigenlijk verwacht dat die meeldraden met aanhangsel ook akelig scherp en goed belicht in beeld zouden komen...en dat mis ik een beetje...

VincentCleij
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Deel van de bloem van een lipcactus

Bericht door VincentCleij » zo nov 16 2014 11:31 am

Hallo CaptainHook,

Dat van die belichting klopt inderdaad, daar was ik ook niet zo tevreden over. Wat de scherpte betreft, die kan niet zo heel veel beter met deze apparatuur en software, tenzij je natuurlijk verder inzoomt wat ik bij andere foto's van deze bloemen wel gedaan heb, zoals deze hieronder.
Afbeelding

Het kost overigens niet zo heel veel moeite om dit soort foto's te maken. De StackShot doet zijn werk geheel automatisch nadat je alles hebt ingesteld en ook de Zerene stacking software doet het geheel automatisch. Wel moet je af en toe wat aanpassen, zoals b.v. foto's uit een serie halen waarbij er iets mis is gegaan of de oorspronkelijke serie inkorten door de eerste en laatste foto's die geen bijdrage leveren aan het onderwerp weglaten. Ook bewerk ik veel foto's een beetje na in PhotoShop.

groeten,
Vincent

Plaats reactie

Terug naar “Macro en close-up”