Ik gebruik mijn vermomming met name om leuke spontane portretjes te schieten van (groepjes) mensen. Het is echt de ideale omstandigheid om dat te doen! Natuurlijk schiet ik er wel wat foto's van Sint en Pieten bij, maar na een tijdje heb je er toch wel genoeg.
Een indruk van wat ik zoal schiet op zo'n dag. Dit is trouwens allemaal geschoten met de D700 met de AFS 24-70 f2.8 erop. Meer heb je eigenlijk niet nodig en meer zit ook gewoon in de weg! De foto's zijn trouwens verkleinde versies van mijn Flickr pagina. Eens kijken hoe dat eruit ziet...
Een en ander is ook te vinden op mijn Plaatjespiet Flickr site. In betere kwaliteit ook!
1. Op de boot

2. Idem

3. De ballonnen vallen zo enorm uit de toon. Wellicht nog eens een versie creëren zonder de ballonnen, maar ik vind het contrast zo wel erg grappig werken.

4.

5. Hier doen we het uiteindelijk allemaal voor!

6.

7.

8.

9.

10.

11. Een hele ondeugende oma!

12. Een van mijn persoonlijk favorieten. Gewoon té schattig!

13. Ook een waar ik heel blij mee ben!

14.

15. Grappig binkie

16.

17. Hij moest even wachten tot de stoet voorbij was. Zo maken we dat in ieder geval leuk!

18. Hier vind ik het vooral jammer dat het niet evident om Zwarte Piet gaat waar ze naar kijkt, maar de blik is natuurlijk fantastisch! En ook de blik van het jongetje erachter is perfect wat mij betreft.

19. Voor nu even de laatste. Het is allemaal wat als je zo klein bent. Geprobeerd dat extra te benadrukken door de groothoek te gebruiken.