ik zoek wat betreft mijn studio
ik zoek wat betreft mijn studio
Goedendag,
Ik zoek tips en advies.
Mijn nieuwe fotostudio/bedrijf met alles erop, erin en eraan is bijna klaar.
Pand is op een A locatie. Heeft min of meer al bekendheid en het bedrijf 'klopt' al al maar 'leeft' nog niet.
Mijn sterkte punten zijn de creatieve en artistieke mogelijkheden.
Mijn zwakke punten zijn die op het commerciële gebied .
Helaas kan ik niet alles in mijn eentje realiseren .
Hoe nu verder...........................................................
Ik zoek tips en advies.
Mijn nieuwe fotostudio/bedrijf met alles erop, erin en eraan is bijna klaar.
Pand is op een A locatie. Heeft min of meer al bekendheid en het bedrijf 'klopt' al al maar 'leeft' nog niet.
Mijn sterkte punten zijn de creatieve en artistieke mogelijkheden.
Mijn zwakke punten zijn die op het commerciële gebied .
Helaas kan ik niet alles in mijn eentje realiseren .
Hoe nu verder...........................................................
Re: ik zoek
Beste Myranda,
Heb je hier echt nog niet eerder over nagedacht... ??
Heb je hier echt nog niet eerder over nagedacht... ??
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: ik zoek
Zoek iemand die als sterkste punt marketing heeft om wat te doen aan je min of meer bekendheid en die met jou een goed marketing plan kan opstellen en uitvoeren.
- DannySan
- Clublid
Re: ik zoek wat betreft mijn studio
Hoi Myranda,
je zou inderdaad denken dat je dit 'vooraf' bedenkt; maar daar gaat deze post natuurlijk niet over.
We kunnen natuurlijk altijd 'meekijken'; heb je bijvoorbeeld al een Facebook-pagina en/of website gemaakt (of laten maken?)
Je gebruikt de studio alleen voor jezelf, als in: jij schiet daar fotoshoots?
Geeft je studio ook workshops? Een open dag? Modeldagen?
Verhuur je de studio ook? (ideaal voor als je meer bekendheid wil!)
Zo'n open dag (noem het een model-dag) doe je dan shoots voor bijna nop, en nodig je lokale fotografen uit om te komen, visagisten enz.
Via een TFP-site zou dat wel kunnen denk ik (legio Facebookpagina's voor)
Heb je de juiste apparatuur in huis, doe wat shoots daar en deel ze inclusief de naam van je studio enz. enz.
Word of mouth (mond op mond) reclame is hét ding tegenwoordig, en de sociale media zijn dan je vrienden!
Misschien heb je wat meer info voor ons?
Kunnen we wellicht nog wat meer hints/tips geven.
Succes!
je zou inderdaad denken dat je dit 'vooraf' bedenkt; maar daar gaat deze post natuurlijk niet over.
We kunnen natuurlijk altijd 'meekijken'; heb je bijvoorbeeld al een Facebook-pagina en/of website gemaakt (of laten maken?)
Je gebruikt de studio alleen voor jezelf, als in: jij schiet daar fotoshoots?
Geeft je studio ook workshops? Een open dag? Modeldagen?
Verhuur je de studio ook? (ideaal voor als je meer bekendheid wil!)
Zo'n open dag (noem het een model-dag) doe je dan shoots voor bijna nop, en nodig je lokale fotografen uit om te komen, visagisten enz.
Via een TFP-site zou dat wel kunnen denk ik (legio Facebookpagina's voor)
Heb je de juiste apparatuur in huis, doe wat shoots daar en deel ze inclusief de naam van je studio enz. enz.
Word of mouth (mond op mond) reclame is hét ding tegenwoordig, en de sociale media zijn dan je vrienden!
Misschien heb je wat meer info voor ons?
Kunnen we wellicht nog wat meer hints/tips geven.
Succes!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Danny
Ze heeft zichzelf al voorgesteld met een link naar haar website
http://mirandavanoorschot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze heeft zichzelf al voorgesteld met een link naar haar website

http://mirandavanoorschot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoek in een andere plaats (geen concurrentie) iemand die hetzelfde heeft gedaan. Ga in gesprek hoe hij / zij de klantenkring heeft opgebouwd. Twitter, facebook zijn absoluut de beste plekken om reclame te maken. (regelmatige updates zijn hierin essentieel) Ook linked in waarvoor je de perfecte profiel fotos zou kunnen maken (gelijk in juiste formaat enzo). Je werk is je visitekaartje dus laat dat overal zien. Heb je een fotoshoot gedaan / ga je dat doen spreek dan gelijk af dat je nader af te stemmen foto mag gebruiken.
Netwerken, netwerken en zo je opdrachten verzamelen. Altijd visitekaartjes met het juiste internet adres bij je hebben. (en ga bij een bedrijf langs in jouw regio wat startende ondernemers helpt, bezoek startersdagen, overal waar je je kunt laten zien) Succes !!
Heb nog even naar je website gekeken: foto van echtpaar : zou ik er anders opzetten, bij mij in beeld lichamen zonder hoofd aan de linkerkant hmmm, en aan de rechterkant iemands rug en als ik op wedding klik kom ik weer op de homepage terecht. Dus nog een leuke taak voor een regenachtige zondag of zo.
Netwerken, netwerken en zo je opdrachten verzamelen. Altijd visitekaartjes met het juiste internet adres bij je hebben. (en ga bij een bedrijf langs in jouw regio wat startende ondernemers helpt, bezoek startersdagen, overal waar je je kunt laten zien) Succes !!
Heb nog even naar je website gekeken: foto van echtpaar : zou ik er anders opzetten, bij mij in beeld lichamen zonder hoofd aan de linkerkant hmmm, en aan de rechterkant iemands rug en als ik op wedding klik kom ik weer op de homepage terecht. Dus nog een leuke taak voor een regenachtige zondag of zo.
D3100 VR 18-55 VR55-300 en Nikkor AF-S 40mm F2.8 DX Micro G
- Yannic
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Miranda ik zie op je website dat je gevestigd zit in schiedam, laat ik nou uit vlaardingen komen :p. In onze omgeving is denk ik genoeg te bereiken. Kijk is naar open koffie's, Chapters ( in het novotel of delta hotel bijv) kijk is of er afterwork borrels zijn in de omgeving. Zoals al aangegeven hier, probeer je website wat aan te vullen want volgens mij is die nog niet helemaal af & probeer de website tablet en phone vriendelijk te maken, tip
.

Nikon D7100 | Nikon D7000 | Nikon 50 mm af-s 1.8 | nikon 10.5 mm | Nikon 17-55 | Sigma 70-200 os | Nikon SB-700 | SB-900
- DannySan
- Clublid
De site is nog vérre van af, dat lijkt me wel een eerste vereiste; en daarnaast een gedegen plan van aanpak (inderdaad eventueel samen met iemand die al met dat bijltje heeft gehakt).
Succes!
Succes!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
- dogo
- Forumlid
Een Responsive website dus, tegenwoordig is dat eigenlijk zelfs een must. Een bestaande website kan echter helaas niet omgebouwd worden naar een Responsive website, de website moet daarvoor volledig nieuw gemaakt worden. Een website hebben is daarentegen nog geen enkele garantie voor vindbaarheid/ranking op Google, daarvoor moet je nog veel meer doen, o.a. search engine optimization of SEO, Rich Snippets, zoveel mogelijk je website laten linken door andere websites, ev. Adwords etc.photovidy schreef:probeer de website tablet en phone vriendelijk te maken, tip.
Persoonlijk zou ik zeggen: de website is nog niet af, laat het zitten, verspil er geen tijd meer aan en begin met een nieuwe (Responsive!) website.
Uit onderzoeken is gebleken dat 50-60% van de mensen tegenwoordig op internet surft met een mobiel of tablet, dus je moet een Responsive website hebben.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
- ad1952
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik zou zeker ook aandacht hebben voor de Nederlandse taal op je site, dat moet je reclamebord zijn en het moet daarom foutloos zijn.
Ik heb nu even de pietlut aan staan:
Je onderwerp in dit forum is: ik zoek wat betreft mijn studio. Dit is een hele vreemde zinsopbouw, want eigenlijk wil je dat anderen jouw studio vinden.
Op je website heb je New Born als 2 woorden, maar waarom beide woorden laten beginnen met een hoofdletter?
Terwijl Bolle buik slechts 1 hoofdletter heeft.
Hetzelfde voor deze zin: Bezoek de nieuwe Fotostudio per begin januari 2015.
Fotostudio met een hoofdletter kan, maar dan moet dat de naam van de fotostudio zijn. En ook deze zin heeft naar mijn mening een vreemde zinsopbouw. En het klinkt ook als gebiedende wijs, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik heb nu even de pietlut aan staan:
Je onderwerp in dit forum is: ik zoek wat betreft mijn studio. Dit is een hele vreemde zinsopbouw, want eigenlijk wil je dat anderen jouw studio vinden.
Op je website heb je New Born als 2 woorden, maar waarom beide woorden laten beginnen met een hoofdletter?
Terwijl Bolle buik slechts 1 hoofdletter heeft.
Hetzelfde voor deze zin: Bezoek de nieuwe Fotostudio per begin januari 2015.
Fotostudio met een hoofdletter kan, maar dan moet dat de naam van de fotostudio zijn. En ook deze zin heeft naar mijn mening een vreemde zinsopbouw. En het klinkt ook als gebiedende wijs, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Nikon Z6 II, Nikon Coolpix W300
Nikon Z 24-200 mm
Nikon ME-1
GoPro Hero 12
DJI Mini 4 Pro
Nikon Z 24-200 mm
Nikon ME-1
GoPro Hero 12
DJI Mini 4 Pro