Bandfoto Wilhelmfreddie

Plaats reactie
JJG
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bandfoto Wilhelmfreddie

Bericht door JJG » vr nov 21 2014 4:44 pm

Voor een te gekke band hier uit Deventer ( waar ik de vaste fotograaf voor ben ) de bandfoto geschoten. Hier de link naar hun website :) http://www.wilhelmfreddie.com/

Maar tuurlijk ook de foto. Ze wilden graag een niet 'statische foto' aangezien hun muziek ook verre van dat is. Als muziek al statisch kan zijn.

(link via Facebook dus de kwaliteit zal minder zijn )

Afbeelding

JJG
Forumlid
Forumlid

Re: Bandfoto Wilhelmfreddie

Bericht door JJG » ma nov 24 2014 11:36 pm

Geen kritieken?

Kan ik me haast niet voorstellen... :wink:

ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ATOR » di nov 25 2014 11:49 am

Het is een erg rommelige foto die voor mij niet dynamisch voelt. Wat is het meeste mis is dat ik geen band zie maar een stel gasten die zonder enige connectie met elkaar op de foto staan.

De twee gasten achterin staan erg houterig geposeerd, de kerel links staat wat in zichzelf gekeerd te schreeuwen en dan die middelste gast die de andere bespringt. Het ontbreekt totaal aan samenhang.
Verder trekken het felrode Adidas shirt met de blauwe bril erboven nogal veel aandacht.

Het zou de moeite lonen om een goed concept uit te werken dat laat zien dat het een eenheid is en waar ze als band voor staan.

JJG
Forumlid
Forumlid

Bericht door JJG » wo nov 26 2014 6:18 pm

Dank ATOR!

Rinaldo Wolvers
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Rinaldo Wolvers » di dec 02 2014 1:12 am

Een "bandfoto" is vaak het weer geven van diverse (mannelijke) ego's... Meestal stoer, op zichzelf......

Ik vind deze binnen dit concept vallen. Ik snap de "schreeuwende persoon" echter niet.
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.

JJG
Forumlid
Forumlid

Bericht door JJG » di dec 02 2014 9:30 pm

Thx!

Ja, de schreeuwende persoon heeft te maken met het feit dat wanneer hij achter z'n orgel zit tijdens het concert hij af en toe in de microfoon schreeuwt. Als je het weet is het wellicht verklaarbaar maar denk ook dat het nu alleen maar vragen oproept.

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Vincent » di dec 02 2014 10:00 pm

Rinaldo Wolvers schreef:Een "bandfoto" is vaak het weer geven van diverse (mannelijke) ego's... Meestal stoer, op zichzelf......
Voor mij is een bandfoto juist om een 'groep' als geheel neer te zetten. Daar kan uiteraard ruimte zijn voor eigen persoonlijkheden en typeringen, maar de hoofdzaak is naar mijn mening toch dat je het wel als band neerzet, en niet als groep individuen. Als je begrijpt wat ik bedoel :wink:

Ik vind de man links achter er een beetje buitenvallen, net als het schreeuwen in het niets. Dan staat er rechts weer iemand met een zonnebril

Probeer tenslotte ook op het positioneren van de personen te letten. Nu heb je een slagschaduw van de twee personen die in het midden staan op de kin van de scheeuwende persoon. Op zich kun je prima in meerdere 'lagen' werken maar laat dan wel een beetje ruimte tussen de personen zodat ze allemaal goed in het licht staan :wink2:

Achtergrond vind ik wel tof trouwens met die planken (die ik inderdaad ook niet rechts zou zetten). Misschien wel iets door de knieen en omhoog schieten zodat de bosjes iets lager (of buiten) in je beeld komen
Fin.

JJG
Forumlid
Forumlid

Bericht door JJG » di dec 02 2014 10:09 pm

Ik snap de opmerkingen wat betreft het 'groepsverband' in de foto.

Maar ik heb heel veel bandfoto's bekeken maar ik zie vaak toch niet echt een samenhang. Ze staan vaak allemaal naast elkaar. Kijken ook niet allemaal in de camera, hoeft ook niet, maar ook dat verbreekt voor mij het 'groepsverband'. Of ze staan verdeeld in beeld, noem maar op.

Ben ik toch benieuwd hoe je dan een groep ook echt neerzet als in een samenhangend geheel?

Kristian
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Kristian » ma jan 12 2015 1:18 pm

Aah deze band heb ik vorig jaar ook gefotografeerd bij stonerock in Dalfsen! Al hoewel het niet mijn smaak of muziek is toch leuke plaatjes kunnen schieten.

Over de foto is het een en ander al gezegd, vind hem lekker ruig zoals ze als band zijn, maar idd wel rommelig.
1x Nikon D4s
1x Nikon D4
AF-S 14-24 F2.8
AF-S 24-70 F2.8
AF-S 70-200 F2.8 VRII
AF-S 300 F2.8 VRll

http://www.kristiangiesenfotografie.nl

eelco
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door eelco » ma jan 12 2015 10:28 pm

Ik ken de band verder niet, maar de foto roept bij mij een associatie op met (hard)rock. Dit met name door de vent links die in het niets staat te schreeuwen.
Indien het inderdaad een (hard)rockband is, dan is dat in ieder geval duidelijk geweest.

Ik vind het dynamische deel wel erg goed gedaan. De man die over de rug van de ander naar voren komt. Is ook gelijk een goede blikvanger.
Jammer alleen van dat rode trainingsjack, die leidt dan wel weer af.

Over de schreeuwende man is al genoeg gezegd en sluit me hier bij aan.
Ik denk als hij wat meer naar voren had gekeken, er al meer samenhang was geweest met de andere man die aan het schreeuwen is (die op de rug zit).

Die andere twee leden hadden dan ook een wat meer dynamischere houding aan kunnen nemen. Mogelijk dat je nog wat met hun instrumenten had kunnen doen (gitaren in de handen, drumstokken, microfoon etc).
Dan was het voor de leek (waaronder ik) gelijk duidelijk geweest dat het een band betrof.

De achtergrond en de donker schaduwen hiervan vind ik wel erg sterk.

Maar dit is mijn bescheiden mening en het is altijd makkelijk achteraf commentaar te leveren.
Ik doe het je niet na.

Groeten,

Eelco

JJG
Forumlid
Forumlid

Bericht door JJG » di jan 13 2015 5:28 pm

Dank voor de reacties/kritieken Kristian en Eelco!

Plaats reactie

Terug naar “Portret, studio en mode”