Hallo allemaal,
Ik heb vorige week problemen gehad met een Nikon SB-700 waarbij ik, als ik de flits wil bouncen, zwarte/donkere foto's krijg.
Als ik de flitser gewoon rechtuit gebruik werkt deze zoals het hoort. Nu heb ik 2 SB-700's en heb dus ook bij mijn andere getest
en deze heeft totaal geen problemen wanneer ik de flits wil bouncen. Heb in het menu gekeken van beide flitsers en dit staat
allemaal gelijk ingesteld. Tijdens de tests had ik mijn D7000 op dezelfde instellingen staan.
Heeft iemand een idee waarom ik bij een van mijn flitsers donkere foto's krijg als ik de flits wil bouncen?
Ik heb nu namelijk totaal geen idee waarom dit gebeurd. Als ik de SB-700 gebruik in de M-stand is er geen probleem.
Misschien iets met de TTL functie?
Groeten,
Erik
SB-700 donkere foto's bij bounce flits
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: SB-700 donkere foto's bij bounce flits
Contacten van het flitsschoentje van de flitser en van de camera goed schoonmaken.
Vervuilde contacten willen wel eens tot problemen leiden.
Zet anders een wat foto's online met de EXIF-gegevens er nog in.
Misschien is uit die gegevens op te maken dat je toch een instelling over het hoofd ziet?
Vervuilde contacten willen wel eens tot problemen leiden.
Zet anders een wat foto's online met de EXIF-gegevens er nog in.
Misschien is uit die gegevens op te maken dat je toch een instelling over het hoofd ziet?
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Wat zegt de exif bij de foto's?
@Léon Obers: waarmee kan je de contactpunten het beste schoonmaken? Kan dat gewoon met zo'n flesje alcohol?
Zal foto's met exif info (van beide flitsers) een deze dagen online zetten. Hopelijk kunnen jullie hier iets uit op maken
Zal foto's met exif info (van beide flitsers) een deze dagen online zetten. Hopelijk kunnen jullie hier iets uit op maken
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Wattenstaafje en minimaal wat alcohol. (Dopen en uitknijpen).
Vriendelijke groet, Léon Obers
- JurjenF
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ja, ik heb onlangs ook problemen gehad met de contacten van de hotshoe. Met alcohol en wattenstaafje goed schoongemaakt en met een stukje keukenpapier gedroogd. Flitser-camera communicatie loopt weer 'gesmeerd'.
Vooruit is niet altijd rechtdoor
https://www.flickr.com/photos/149870524@N05/albums
https://www.flickr.com/photos/149870524@N05/albums
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Naast een verschillende menu instelling kan het ook goed dat het schuifje (links van de monitor) bij de ene SB-700 op M staat en bij de andere SB-700 op DDL.