De kans dat oplaadbare NiMH's gaan lekken is uiterst gering. (niks is onmogelijk). De kans dat alkaline batterijen gaan lekken (ongeacht het merk) is veel groter, zeker bij langdurig gebruik/temperatuurs wisselingen/sterke ontladingen.
Zo heb ik zelf al diverse apparaten mogen schoonpoetsen door lekkende Duracells (!). Paar maanden geleden nog een beschadigde LED zaklamp door lekkende Duracell alkaline. Dat heb ik uiteindelijk aangekaart bij P&G (het moederbedrijf van Duracell) en ze hebben de LED zaklamp ingenomen en een volledige vergoeding betaald! Uiteraard gaf men niet toe dat dit door de lekkende Duracells was gekomen...
Inmiddels koop ik geen dure (merk)alkaline batterijen meer. Slechts die van Lidl/Aldi voldoen prima en hebben de allerbeste prijs/kwaliteitsverhouding. (zie ook een uitzending van 'De Rekenkamer')
En zo zag dat er uit:

En die dure LED beamer deed het niet meer...

Echt, de beste oplaadbare batterijen (AA en AAA) zijn Eneloops.
Er loopt al jaren een topic op tweakers over, en in allerlei internationale fora komen ze iedere keer als beste uit de bus. Qua levensduur en qua consistentie.
Uiteraard maakt het ook uit wat voor een oplader er gebruikt wordt, of deze rekening houdt met laad/ontlaadkarakteristiek van de gebruikte accu's. Ik gebruik zelf Powerex/Maha C9000; schijnt één v.d. betere te zijn.
Mijn eigen ervaringen zijn (oplaadbare, dus niet de éénmalige):
- -duracell: KMP
-Hema: KMP
-Aldi/Lidl: KMP (de gewone alkaline zijn wel prima)
-Ansmann: redelijk
-Conrad/Voltcraft: redelijk
-Sanyo eigen merk: redelijk (wel vreemd, want Eneloops zijn ook van Sanyo)
-Varta: ook na een paar jaar rot
-Eneloops: blijven werken! En ook na maanden op de plank, zijn ze nog geladen. Ook jaren oude modelletjes laden/ontladen nog steeds.
http://en.wikipedia.org/wiki/Eneloop" onclick="window.open(this.href);return false;