Wacom Tablet voor fotobewerking
- skyfox
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Wacom Tablet voor fotobewerking
Ik heb trouwens een L, maar zou bij nieuwe aanschaf voor een M gaan.
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Special Edition is een aanrader, net als de wireless module.
- Tzigane
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik heb al een jaar of 6 een Wacom Intuos 3. A5 formaat.
Het is fantastisch voor fotobewerking, maar ook voor het normale navigeren op de computer. Sneller, accurater, en minder belastend voor je pols (origineel heb ik hem gekocht omdat ik RSI-klachten ontwikkelde met de muis).
De grootte ervan zul je even persoonlijk moeten kijken, ik vind A5 fijn omdat ik dan zonder mijn pols te bewegen de muis over het hele scherm krijg. Een groter oppervlak geeft weer meer nauwkeurigheid.
Het grote voordeel in bediening zit hem in het feit dat je je fijne motoriek gebruikt, in plaats van je grove motoriek zoals je met een muis doet. (probeer eens te tekenen met een blok zeep)
Ik heb alleen nog een muis voor pc-games, (meer knoppen onder handbereik, en met de pen kun je geen crosshair stil houden
) maar verder gebruik ik de pen voor alles.
Het is fantastisch voor fotobewerking, maar ook voor het normale navigeren op de computer. Sneller, accurater, en minder belastend voor je pols (origineel heb ik hem gekocht omdat ik RSI-klachten ontwikkelde met de muis).
De grootte ervan zul je even persoonlijk moeten kijken, ik vind A5 fijn omdat ik dan zonder mijn pols te bewegen de muis over het hele scherm krijg. Een groter oppervlak geeft weer meer nauwkeurigheid.
Het grote voordeel in bediening zit hem in het feit dat je je fijne motoriek gebruikt, in plaats van je grove motoriek zoals je met een muis doet. (probeer eens te tekenen met een blok zeep)
Ik heb alleen nog een muis voor pc-games, (meer knoppen onder handbereik, en met de pen kun je geen crosshair stil houden

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Hmm ik vind het voor navigeren door windows als geheel een onding, maar dat zal wel aan de setup met 3 schermen liggen die ik heb staan. Voor lightroom enzo wil je de tablet namelijk aan 1 scherm binden en voor alghele navigatie weer niet.
Net als dat ik werken met een trackball niet kan wennen met de linker hand(vreemd he voor een linkshandige) heeft ook deels te maken met dat ik nog niet heb gevonden hoe ik de knoppen puur voor de trackball goed over schakel naar linkshandige besturing.
Net als dat ik werken met een trackball niet kan wennen met de linker hand(vreemd he voor een linkshandige) heeft ook deels te maken met dat ik nog niet heb gevonden hoe ik de knoppen puur voor de trackball goed over schakel naar linkshandige besturing.
- Jos van den Elshout
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Wil.
Op mijn werk (PTC Creo Parametric) werkte ik voorheen met een gewone muis.
Omdat ik last kreeg van mijn pols heb ik een muispen aangevraagd.
Na een tijdje erg wennen heb ik er thuis ook 1 aangeschaft en heb absoluut geen last meer van mijn pols door de natuurlijke houding van hand en onderarm.
Nu heb ik op het werk ook een "Wacom Intuos Pro", pracht apparaat wat ik mede gebruik vanwege het feit dat ik, op mijn werk, met 2 schermen werk en deze een stuk preciezer is.
Thuis heb ik een MTE 450/K die voor een paar tientjes op MP heb gekocht.
Ik doe er werkelijk alles mee (op pc gebied) en gebruik mijn muis linkshandig (was erg wennen, maar werkt nu ideaal)
Jos
Op mijn werk (PTC Creo Parametric) werkte ik voorheen met een gewone muis.
Omdat ik last kreeg van mijn pols heb ik een muispen aangevraagd.
Na een tijdje erg wennen heb ik er thuis ook 1 aangeschaft en heb absoluut geen last meer van mijn pols door de natuurlijke houding van hand en onderarm.
Nu heb ik op het werk ook een "Wacom Intuos Pro", pracht apparaat wat ik mede gebruik vanwege het feit dat ik, op mijn werk, met 2 schermen werk en deze een stuk preciezer is.
Thuis heb ik een MTE 450/K die voor een paar tientjes op MP heb gekocht.
Ik doe er werkelijk alles mee (op pc gebied) en gebruik mijn muis linkshandig (was erg wennen, maar werkt nu ideaal)
Jos
Al wat je niet hoeft mee te nemen is mooi meegenomen.
Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout
Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout
Ik gebruik hem omdat ik als ik al kijk naar een muis mijn hand gaat tintelen (RSI bestaat blijkbaar echt)
het werkt voor alles waar je een muis voor kunt gebruiken
maar dan fijner
en als een pen, dus veel natuurlijker (wel eens gehoord van een pen-arm?)
Ik heb de goedkoopste Wacom, Wacom omdat het werkt. De goedkoopste omdat die ook werkt.
Momenteel is dat de Intuos pen small. Daarvoor was het een Bamboo.
Probleem wat ik heb is dat ik de pennen laat vallen (bijvoorbeeld in afwaswater) en/of kwijtraak.
Daar zijn ze eigenlijk iets te duur voor.
het werkt voor alles waar je een muis voor kunt gebruiken
maar dan fijner
en als een pen, dus veel natuurlijker (wel eens gehoord van een pen-arm?)
Ik heb de goedkoopste Wacom, Wacom omdat het werkt. De goedkoopste omdat die ook werkt.
Momenteel is dat de Intuos pen small. Daarvoor was het een Bamboo.
Probleem wat ik heb is dat ik de pennen laat vallen (bijvoorbeeld in afwaswater) en/of kwijtraak.
Daar zijn ze eigenlijk iets te duur voor.
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Hoe krijg je het voor elkaar om je Wacom-pen in het afwaswater te laten vallen?
- RobbieDx
- Clublid
Nu bij mediamarkt de Wacom Intuos Pro S voor 179,- euro.
Is deze niet te klein?
Groet,
Rob
Is deze niet te klein?
Groet,
Rob
-
- Maandopdrachten
Heb dit draadje met belangstelling meegelezen. In eerste instantie vanwege een rsi-probleem dat zich kortgeleden aandiende. Ondertussen heb ik er een voor thuis aangeschaft (de Pro M) en een kleinere (Pro S) via de baas. De laatste inderdaad bij de Mediamarkt. Met een beetje surfen kom je de grotere Pro M wel voor € 279,- tegen (Amzon in DL).
De kleine werkt prima met een 17" laptop. Voor het werken met officepaketten en een aantal op Intranet geörienteerde toepassingen op het werk, is de afstand die je met de pen in de hand op de tablet aflegt, misschien nog wel aan de grote kant. Maar dat zal wel even wennen zijn. Heb nog niet veel met de grotere gewerkt waarmee ik hoofdzakelijk de fotobewerking doe. Daar is het grotere oppervlak juist wel lekker omdat je dan heel precies kunt selecteren bijvoorbeeld.
Groet, Jos

De kleine werkt prima met een 17" laptop. Voor het werken met officepaketten en een aantal op Intranet geörienteerde toepassingen op het werk, is de afstand die je met de pen in de hand op de tablet aflegt, misschien nog wel aan de grote kant. Maar dat zal wel even wennen zijn. Heb nog niet veel met de grotere gewerkt waarmee ik hoofdzakelijk de fotobewerking doe. Daar is het grotere oppervlak juist wel lekker omdat je dan heel precies kunt selecteren bijvoorbeeld.
Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
- cezi
- Forumlid
kan je niet makkelijk inzoomen dan voor de details, al dan niet met vingerbeweging?josti schreef:Heb nog niet veel met de grotere gewerkt waarmee ik hoofdzakelijk de fotobewerking doe. Daar is het grotere oppervlak juist wel lekker omdat je dan heel precies kunt selecteren bijvoorbeeld.
Groet, Jos
“Photographs are a way of imprisoning reality...One can't possess reality, one can possess images--one can't possess the present but one can possess the past.”
― Susan Sontag, On Photography
-
- Maandopdrachten
Ja hoor, in en uitzoomen kan je net zo makkelijk doen als een smartphone. Heel makkelijk.
Ik denk dat ik hele goede vriendjes ga worden met dit apparaat
Ik denk dat ik hele goede vriendjes ga worden met dit apparaat

- cezi
- Forumlid
mooi zo!
zelf verwacht ik morgen met de post een wacom pen & touch op het kleine formaat, verwacht er veel van gezien de positieve recensies!
edit: tablet is binnen en moet zeggen dat het een hele fijne ervaring is,
zal nog wel even wennen zijn totdat hij de muis helemaal heeft verdrongen maar verwacht dat dit gaat gebeuren!
tot nu toe 1 akkefietje: met de touch functie moet je meerdere objecten op je buroblad kunnen selecteren, aldus manual, maar hoe precies ik de instructies ook opvolg, dat lukt niet,
nu zijn er ook nog andere manieren om meerdere objecten te selecteren maar vond het vreemd dat de handleiding niet zou 'kloppen'
zelf verwacht ik morgen met de post een wacom pen & touch op het kleine formaat, verwacht er veel van gezien de positieve recensies!
edit: tablet is binnen en moet zeggen dat het een hele fijne ervaring is,
zal nog wel even wennen zijn totdat hij de muis helemaal heeft verdrongen maar verwacht dat dit gaat gebeuren!
tot nu toe 1 akkefietje: met de touch functie moet je meerdere objecten op je buroblad kunnen selecteren, aldus manual, maar hoe precies ik de instructies ook opvolg, dat lukt niet,
nu zijn er ook nog andere manieren om meerdere objecten te selecteren maar vond het vreemd dat de handleiding niet zou 'kloppen'
“Photographs are a way of imprisoning reality...One can't possess reality, one can possess images--one can't possess the present but one can possess the past.”
Heb vandaag eindelijk het probleem met window8.1 in combinatie met wacom intuos4 opgelost.
24 dec mijn processor gekregen dus snel windows 8.1 erop geinstalleerd. laatste wacom driver erop,
maar ik kwam bedrogen uit want die wacom tablet doet 't niet.
Wacom driver not found....
ik heb de hele web gezocht naar probleem oplossen, maar het werkte niet
tot vandaag nu ga even genieten
24 dec mijn processor gekregen dus snel windows 8.1 erop geinstalleerd. laatste wacom driver erop,
maar ik kwam bedrogen uit want die wacom tablet doet 't niet.
Wacom driver not found....
ik heb de hele web gezocht naar probleem oplossen, maar het werkte niet
tot vandaag nu ga even genieten
-
- Maandopdrachten
Je kan van de WACOM-site de nieuwste dirver downloaden. Werkte bij mij prima. Linkje: http://www.wacom.eu/index4.asp?pid=29&lang=en
-
- Maandopdrachten
Gisteren een probleem met de Intuos Pro M; bij een volle accu,viel hij na enkele minuten uit. In het menu de instellingen aangepast, maar hij valt nog steeds snel weg. Slechte accu?
Of zie ik iets over het hoofd?
Of zie ik iets over het hoofd?