Mireille

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » di nov 06 2007 12:14 am

Heerlijke foto's steef. Fraai toegepaste scherptediepte.
Ben er nog niet uit over het verscherpen. Vind de foto's zoals ze zijn geplaatst ook wel lekker. Maar wat scherper is ook mooi. Dilemma's, dilemma's :)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di nov 06 2007 12:40 am

Prachtige serie hoor! Ik zou de foto's persoonlijk iets minder kleurrijk maken. Heb je zoveel verzadiging zo uit de camera gekregen? En heb de de camera nog getweaked? Heeft het wellicht te maken met je 13 jaar oude scherm?

Verder mag je je buurmeisje (en de lens) hier zo komen afleveren; ze is erg fotogeniek! Zou ik proberen vaker een leuke shoot mee te doen!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Steef

Bericht door Steef » di nov 06 2007 2:14 am

Paul Demo schreef:Ga eens kijken voor een Syncmaster van Samsung bij Computerland.
Die had ik al op het oog :wink:

Ze kwamen al erg kleurrijk uit mn camera Patrick. Ik heb de kleuren daarna nog ietsje verzadigd.
Wat is getweaked?

Over 2 weken doen we weer een fotoshoot :)
Bedankt voor de reacties!

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di nov 06 2007 2:32 am

Steef schreef:Ze kwamen al erg kleurrijk uit mn camera Patrick. Ik heb de kleuren daarna nog ietsje verzadigd.
Had volgens mij niet gehoeven... ;-)
Steef schreef:Wat is getweaked?
Ik bedoel of je nog extra aan de instellingen van camera hebt gesleuteld. Je kan dingen als verzadiging en zo instellen. Ook de kleurruimte (Ia, II (AdobeRGB), IIIa en zo) maakt nogal uit. Sommige instellingen zijn meer geschikt voor landschappen, andere voo rportretjes. Welke waarvoor goed is vergeet ik steeds, dus gebruik ik altijd dezelfde: II. Dit levert wellicht wat saai ogende plaatjes op, maar ik vind het een goede basis om mee te werken. Deze stand is trouwens achteraf nog prima aan te passen als je RAW schiet (en dat doe je natuurlijk!)..

Over 2 weken doen we weer een fotoshoot :)
Bedankt voor de reacties![/quote]
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Steef

Bericht door Steef » di nov 06 2007 3:38 am

Grappig dat je dat vraagt. Toevallig had ik mn camera idd getweaked. Ik heb bij 'beeld optimaliseren' gekozen voor 'levendig' (ipv 'normaal'). En de kleurruimte heb ik op sRGB gezet (ipv 'adobeRGB').

Uiteraard schiet ik in RAW :wink:

Ik snap eigenlijk nog steeds het verschil niet tussen sRGB en adobeRGB. Kan iemand me dat misschien uitleggen?

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”